Blog van onze V70R awd comfort my 2000

Gestart door V70R-obert, 18-05-2010 14:59:33

Vorige topic - Volgende topic

V70R-obert

Wellicht de saaiste blog op het forum want:

Zo was hij,

en pakweg 3 jaar later is hij nog steeds zo, of het moet

de grill zijn, dat is dan mijn enige verandering aan de auto.
Voordat we de R kochten reden we in deze:

Zeer luxe, leer, at5, rti, telefoon en nog wat paketten maar geen fijne auto waarbij bleek dat de Belgische dealer met de km-stand had 'gespeeld' toen hij wist dat deze auto naar NL zou komen. De auto is teruggegaan naar de dealer in Belgie en ik kreeg mijn geld volledig terug.
Om de R te sparen met de winterdag en om er een gooi- en smijt auto naast te hebben rijden we ook veel in deze:

Een 245 2.3 met airco. Een waanzinnige auto die alle drempels neemt alsof ze er niet liggen. Deze 240 zal eens plaatsmaken voor een andere 240, maar een 240 blijft erbij, echt een aanrader voor weinig geld waar je veel plezier van hebt.

De R is van november 1999 en komt uit Duitsland, om precies te zijn uit Werne, ooit gekocht door Frau Adelheid. frau Adelheid had moeite met techniek of de laatste R (gebouwd in november '99) had kinderziektes aan de at5, want bij 67.000km in 2003 is de complete bak vervangen voor € 2800,- (100% garantie). Ook de turbolader is vervangen in 2003 en deze had een waarde van € 660.- (80% garantie) De dealer heeft sowieso weinig verdiend met onderhoud, in 2004 is onder 100% garantie gasklephuis en LMM vervangen voor gezamelijk € 1100,- Verder is nog de 'auspuffkrumer' a € 480,- vervangen en voor wie weet wat dit is mag het zeggen..
Eigenlijk was ik van plan deze R te verkopen. Ik wilde weer eens wat anders en de V70R type N zwaaide ook steeds vaker naar mij. Bezit is het eind van vermaak, en dat gaat zeker op voor mij. Toch heb ik besloten deze R te houden en er weer geld in te steken om hem perfect te krijgen. Zo moet de awd vervangen worden en heb ik steeds een foutcode: ECM- 4801 efficientie 3-wegkatalysator, rij 1. De waardes zijn allemaal goed, geen idee waarom de auto ons steeds lastigvalt met deze code. In deze blog zal ik bijhouden wat er allemaal gaat gebeuren in de nabije toekomst.

hathü

Welkom, leuke intro. Succes met het perfect maken van de R.

UserID6342

Welkom en wellicht ook de beste Blog op het forum te vinden.  Zo zie je maar, in 3 jaar tijd alleen de grille vernieuwd.  Hoezo, Volvo for life ?   ;D ;D

MarcoV

Ach, van de 6 jaar dat ik de S70 nu heb is er pas in het laatste jaar het meeste aan veranderd  ;D

MarcoV ;)

Thys

Citaat van: V70R-obert op 18-05-2010 14:59:33
Wellicht de saaiste blog op het forum want:

Ja, saai hoor... gelukkig staan er mooie plaatjes in :P :evil:

Citeer
Verder is nog de 'auspuffkrumer' a € 480,- vervangen en voor wie weet wat dit is mag het zeggen..

Een Auspuffkrümmer is je uitlaatspruitstuk.

Heb je behalve het vernieuwen van het AWD systeem nog plannen met de wagen?

Volvo850 93

Welkom en netjes je inleiding van je blog

en ziet er goed uit alle 3 zal maar zeggen.

ik blijf het volgen

Mvg Dennie

Cesar

Wat zijn de plannen waar het geld verder in gestoken gaat worden?

Sbv

Starbuck

Saai hoor...

Maar wel stabiel, zeker en geruststellend: er zijn nog mensen die hun roffel goed swanjeren  :eusa_clap:

En plots is het niet saai meer... ;D

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

thuur

Prachtig ;D

Deze BLOG ga ik zeker volgen!

Gr :eusa_clap:

V70R-obert

Citaat van: Cesar op 18-05-2010 19:36:53
Wat zijn de plannen waar het geld verder in gestoken gaat worden? (tevens reactie op thyzerrr)
Stapsgewijs wil ik graag het volgende doen:
Haakse overbrenging vernieuwen, hele awd goed hebben.
Heel veel rubbers en motorsteunen vervangen. Nu klappert er iets en het voelt alsof er een rammel in mijn stuurhuis zit. Het geluid zit 'hoog' alsof er iets los zit vlak onder het stuur. De draagarmen zijn ook eens aan de beurt en ik weet nog van een vorige auto dat deze als nieuw reed na vervanging van alle motorsteunen.
De bumpers en spiegels wil ik graag spuiten (samen met de R van Cesar) om deze weer nieuw te krijgen.
Als laatste moet ik toegeven dat ik een onbeholpen lompe boer ben. Graag zou ik mijn vrouw de schuld geven van mijn stoeprandschade aan alle velgen maar hier kom ik nooit mee weg. Eerdaags krijg ik een brief van de gemeente waarin ze me smeken hun stoepranden met rust te laten, ook hier zal ik iets mee moeten. Het gaat eigenlijk nergens over maar mijn enige verandering is ook mijn twijfel. 3 jaar geleden had ik de grootste mond dat ik de auto helemaal origineel zou laten. Dat is dus niet meer zo. Ik zit te dubben om de originele grill weer te plaatsen.

nivo-r

leuk weer eens een blog van een r awd  .

even terug komen op de storingscode ecm-4801, deze wordt opgeslagen als de efficiëntie van de drieweg-
katalysator te veel afwijkt.
oorzaak- onregelmatigeloop
             - valse lucht in het inlaatsysteem
             - valse lucht in het uitlaatsysteem
             - ongelijke compressie
             - defecte driewegkatalysator

bij mij was het de eerste keer de katalysator en de tweede keer een lekkevacuumslang van het inlaatspruitstuk.

V70R-obert

Dank je nivo, vraagje: Als bij de apk de gastest goed is en de uitstoot dus is zoals hij moet zijn, wat is dan de meeste kans waar ik moet zoeken om deze foutcode weg te werken?

nivo-r

Door de accupool even los te koppelen reset je de storing (lampje moterstoring is dan uit)
Toen mijn kat. kapot was ging het lampje na ongeveer 40 km weer branden en toen mijn vacuumslang
gescheurd was ging het lampje direct na het starten weer branden.
Misschien kan je hier wat mee.