Volvo Wissel

Gestart door Frankrijk Hans, 19-05-2010 17:53:02

Vorige topic - Volgende topic

Frankrijk Hans

Vorige week dinsdag vertrok ik opgetogen vanuit ZuidFrankrijk naar Nederland om afgelopen weekend met vrienden te gaan genieten van een heus Bluesweekend in Kwadendamme (of all places) toen er na 100 km na Parijs bij het wat gas bijgeven en heel veel grijze rookpluimen achter mij verschenen. Al gauw had ik geen druk meer en kon ik alleen nog maar uitbollen tot bij een praatpaal. Om een heeeeeel lang kort te maken. Mijn 850, uit '97, met 453.578 km op de teller is niet meer. Volgens een betrouwbare monteur waren de reparatiekosten te hoog om er ook maar over na te denken. Ik dus donderdag avond Marktplaats op en vond al snel een hele mooie 850 (zelfde kleur etc) met 436... uit '96. Helaas was het een automaat en na de dealer gebeld te hebben niet geschikt voor het steile Zuidfrankrijk. Gelukkig vons mijn zoon, die ook op MP aan het kijken was een V70, van 2000 met 208... op de teller. Vrijdag gebeld en met een vriend, ook Volvo V70 rijder er naar toe. En tja, het klikte en dus beklonken we de koop. Maandag had ik het geld geregeld en zijn we naar het RDW in Zoetermeer gereden om hem uitvoeren. Dinsdag kon ik meteen een echte proefrit van 1100km maken en dat beviel prima. Als een tank reed ie. Heerlijk
En o ja, de blues was te gek, met hele goede bands, lekker bier en te gekke vrienden. :eusa_boohoo: :eusa_clap:

Freakybaby

Zo, dat is balen... Heeft die monteur ook verteld wat er mis was met je oude auto?

En natuurlijk snel foto's van de nieuwe plaatsen, je hebt de schilderachtige omgeving alweer opgezocht..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Frankrijk Hans

Volgens die monteur, was het minimaal de koppakking, maar hij sloot niet uit dat de distributieriem gebroken was met mogelijk de cilinderkop etc etc.

KIM

Als je er geen aanhanger achter hangt zal een automaat geen problemen opleveren in Frankrijk.
Maar mooi dat je snel een andere hebt. In Oktober denk ik om jouw kant uit te gaan, dus zal ik hem eens in het echie bekijken.

Frankrijk Hans

Nou minimaal 2 keer p/w (hoogseizoen) laat ik hem vol met meel, frisdrank, wijn en cider. Maw heeeel zwaar
Leuk als je aankomt, de koffie staat klaar

)()()sT

Mooi hoor! Niettemin balen dat de oude trouwe 850 de geest gaf  :-\
Heb je ook afbeeldingen van je nieuwe V?

Ik neem aan dat je nu wederom een diesel hebt gekozen?

Frankrijk Hans

Ik heb inderdaad weer een diesel genomen. Zo'n 35000km op jaar basis rechtvaardigt dit wel.
Morgen zal ik kijken of ik wat foto's kan maken.

Henk855

Goed dat het je gelukt is met de aankoop Hans, ik kom hem snel bekijken. Ik ga zaterdag rijden en hoop dat het weer inmiddels wat beter is in Le France.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Frankrijk Hans

Sjors, momenteel schijnt de zon, wel veel wind. 's Avonds wat kouder. De echte lente is nog niet begonnen, al zijn de kleuren schitterend. Zie je komst tegemoet, gezellig :eusa_dance:

Volvo850 93

Mooie dat je weer meteen een andere 850 hebt.

Veel plezier ermee

Mvg Dennie

jrkalf

Veel plezier met je mooie auto :)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Frankrijk Hans

Frankrijk Hans

http://i46.tinypic.com/ibgox2.jpg

Kent iemand deze beauty?

Ludo