airco doet het pas na een tik

Gestart door 850estatetdi, 19-05-2010 19:41:09

Vorige topic - Volgende topic

850estatetdi

me airco is een maand geleden gemaakt en gevult, maar af en toe wil die aan als ik dan het dashboard kastje er uit haal zit daar achter een zilver kastje met 2 draden er aan en een dunnen zilveren leiding lijkt wel als ik daar dan een tik tegen aan geef dan doet die het weet iemand wat dit kastje is en of dat te vervangen is, hoorde laatst iemand zegen dat er kwik in zou zitten ofzo

thuur

Heb je een Deltamil airco?

Dan is het de temp.sensor die in de verdamper steekt. Controleer op losse contacten.

Gr ;)

850estatetdi

Citaat van: thuur op 19-05-2010 23:00:31

Dan is het de temp.sensor die in de verdamper steekt. Controleer op losse contacten.

Gr ;)
ja heb een deltamil, de 2 stekertjes die er op zitten zitten er wel goed op en als ik tegen dat ding een tik geef dan sprint in eens de aircopomp aan maar zit die leiding die er aan vast zit nog ergens anders aan vast?

thuur

Citaat van: 850estatetdi op 19-05-2010 23:02:55
Citaat van: thuur op 19-05-2010 23:00:31

Gr ;)
ja heb een deltamil, de 2 stekertjes die er op zitten zitten er wel goed op en als ik tegen dat ding een tik geef dan sprint in eens de aircopomp aan maar zit die leiding die er aan vast zit nog ergens anders aan vast?

Zijn ook niet zwartgeblakerd of groen of bruin die contacten?

Als we het over hetzelfde ding hebben: nee, dat is een voelerdraad. Het enige wat dat doet is de temp. van de verdamper geleiden naar het blokje met de stekkers.

Gr ;)

Theostek

Anti-rijp thermostaat is dat blokje met de zilverenleiding, de leiding gaat naar de verdamper en zorgt ervoor dat de aangezogenlucht niet lager dan +3°C komt.
Lager dan +3 °C ontstaat rijp en zal de compressor uitgeschakeld worden.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

850estatetdi

is die er tussen te halen of te vervangen of moet dat echt bij de garage?

pwaes

Citaat van: 850estatetdi op 20-05-2010 10:14:42

Je kan er mee naar Deltamil. Het is je schakelaar voor -te warm en -te koud, deze regelt het aan en afslaan van de airco. Kan er dus niet tussenuit!!

Naarmate ze ouder worden, worden ze minder gevoelig of moeten ze opnieuw afgesteld worden. Je kan laten checken of hij opnieuw ingesteld moet worden of dat je een nieuwe nodig hebt.

Kost overigens niet heel veel (dacht 70 Euro).

Theostek

Citaat van: 850estatetdi op 20-05-2010 10:14:42

Kun je er niet tussen uit halen.
Wat ik eerder vermelde : Lager dan +3 °C ontstaat rijp en zal de compressor uitgeschakeld worden.! dat is niet voor niets.
Rijp op de verdamper blokkeert de luchtstroom, het vloeibaar koudemiddel kan niet verdampen,  de compressor zuigt  vloeibaar koudemiddel aan en maakt vloeistofslag.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.