Sachs race performance koppeling

Gestart door Piet, 19-05-2010 19:42:46

Vorige topic - Volgende topic

Piet

KMvrtr

Ik heb een Sachs racekoppeling in mijn racertje.
Exacte type weet ik zo 1-2-3 niet. Zat er al in toen ik hem kocht.

Bevalt me prima, al is het niet fijn voor filerijden en zo. Zeker als ik er weer een tijd niet in heb gereden is het soms wel weer wennen.

Maar goed, t'is wel appels met peren vergelijken. Mijn racertje weegt ± 700 kilo en heeft iets van 100pk.

JCviggen

Het is goed spul, maar goedkoop is't niet. Waarom denk je dat je zoiets nodig hebt?
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Piet

Citaat van: JCviggen op 21-05-2010 16:02:03
Het is goed spul, maar goedkoop is't niet. Waarom denk je dat je zoiets nodig hebt?

Ik twijfel nog!

Ik lees hier vaak dat de "gewone" R-koppeling tot minstens 400pk zou moeten kunnen voldoen.
Maar mijn huidige R-koppeling die nog maar 35.000 oud is slipt af en toe door terwijl ik nu "nog maar" max. 280pk en 350Nm kan produceren.

Ik ben bezig met een motorswap waarbij er een gereviseerde en versterkte motor in gaat waarmee ik tot 340 pk met een flink koppel wil gaan.

Ik hield rekening met de mogelijkheid van een lekkende keerring met olie op de koppelingsplaat, maar nu ik de boel uit elkaar heb liggen blijkt er geen sprake van een lekkende keerring en ook aan de kopplingsplaat is niks abnormaals te zien.

Ik twijfel nu dus tussen een nieuwe gewone R-koppeling van Sachs of de gemodificeerde performance van Sachs.

De laatste is een heel stuk duurder en misschien ook minder soepel als de gewone R-koppeling ? ? ? ? ?.
Qua bediening bevalt de R-koppeling mij bijzonder goed, ik weet niet of dat bij de performance wel vergelijkbaar zal zijn. Anderzijds heb ik ook weer geen zin om binnen 40.000 km de boel weer uit elkaar te pulken om de koppeling te vervangen.

Oftewel twijfel, twijfel, twijfel...... :-\

verburgh

ET verkoop stage 5 koppeligen  ;)

Piet

verburgh

reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

reneetje

Citaat van: Piet op 23-05-2010 22:50:37
Citaat van: JCviggen op 21-05-2010 16:02:03

Ik twijfel nog!

Ik lees hier vaak dat de "gewone" R-koppeling tot minstens 400pk zou moeten kunnen voldoen.
Maar mijn huidige R-koppeling die nog maar 35.000 oud is slipt af en toe door terwijl ik nu "nog maar" max. 280pk en 350Nm kan produceren.

Ik ben bezig met een motorswap waarbij er een gereviseerde en versterkte motor in gaat waarmee ik tot 340 pk met een flink koppel wil gaan.

Ik hield rekening met de mogelijkheid van een lekkende keerring met olie op de koppelingsplaat, maar nu ik de boel uit elkaar heb liggen blijkt er geen sprake van een lekkende keerring en ook aan de kopplingsplaat is niks abnormaals te zien.

Ik twijfel nu dus tussen een nieuwe gewone R-koppeling van Sachs of de gemodificeerde performance van Sachs.

De laatste is een heel stuk duurder en misschien ook minder soepel als de gewone R-koppeling ? ? ? ? ?.
Qua bediening bevalt de R-koppeling mij bijzonder goed, ik weet niet of dat bij de performance wel vergelijkbaar zal zijn. Anderzijds heb ik ook weer geen zin om binnen 40.000 km de boel weer uit elkaar te pulken om de koppeling te vervangen.

Oftewel twijfel, twijfel, twijfel...... :-\

Ik weet niet wat er fout is dan bij jouw R koppeling want dat vermogen kan hij makkelijk aan,vooral die 350 Nm koppel, want met een hoog koppel (>500Nm) zit ie ongeveer aan zijn max , afhankelijk van de rijstijl.
Wanneer begint ie te slippen dan , ik bedoel onder welke omstangigheden?

R koppeling heeft wel als voordeel dat je er ook  normaal mee kunt rijden, ik bedoel gewoon stads verkerr en dergelijke , terwijl een spec (x)  koppeling meer het efffect van aan - uit heeft , en dat vergt enige gewenning .
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Piet

Citaat van: verburgh op 24-05-2010 00:26:03
Citaat van: Piet op 23-05-2010 23:39:41
Citaat van: verburgh op 23-05-2010 23:28:50
ET verkoop stage 5 koppeligen  ;)

so ????

SO je zoek toch een goeie koppeling  ???

Een spec stage 5 koppeling zal niet slippen nee,  daar heb je gelijk in.

Citaat van: reneetje op 24-05-2010 00:47:13
Ik weet niet wat er fout is dan bij jouw R koppeling want dat vermogen kan hij makkelijk aan,vooral die 350 Nm koppel, want met een hoog koppel (>500Nm) zit ie ongeveer aan zijn max , afhankelijk van de rijstijl.
Wanneer begint ie te slippen dan , ik bedoel onder welke omstangigheden?

R koppeling heeft wel als voordeel dat je er ook  normaal mee kunt rijden, ik bedoel gewoon stads verkerr en dergelijke , terwijl een spec (x)  koppeling meer het efffect van aan - uit heeft , en dat vergt enige gewenning .
Een spec valt sowieso af.  Maakt te veel herrie en is niet vloeiend genoeg, wellicht dat een spec 3+ nog zou gaan.
Gaat mij echt alleen tussen een gewone Sachs R-koppeling en een performance Sachs .
Ik weet ook niet wat er fout gaat met mijn koppeling, hij gaat meestal als ik veel gas geef bij relatief lagere toeren (rond de 4000 toeren).
Kan zijn dat ik gewoon pech heb gehad met deze koppeling. Ik denk dat ik toch maar gewoon voor een nieuwe "gewone" Sachs R-koppeling ga.

foekie

is het geen wielspin in plaats van een slippende koppeling?  ;)

nickk.

Citaat van: foekie op 27-05-2010 12:23:26

Niet als de koppeling bloedheet wordt en grip verliest.

daytonawim

Is je drukgroep wel helemaal in orde dan ?

Piet

Dt vroeg ik mij eerlijk gezegd eerst  ook af. Maar daarvoor blijft de auto weer veel te rustig voor.
Dat zou je toch moeten merken aan enig trillen, danwel moeten voelen aan je stuur.

Niet als de koppeling bloedheet wordt en grip verliest.

Koppeling werd denk ik niet heet, ik zie daar geen tekenen van op de plaat of het vliegwiel.
Bovendien trad het fenomeen ook op bij volgas rond 4000 toeren, ondanks dat de koppling daarvoor al enige tijd niet gebruikt is.[

Piet

Citaat van: daytonawim op 27-05-2010 17:18:50
Is je drukgroep wel helemaal in orde dan ?

Da's een goeie vraag....
Ik heb de drukgroep los liggen nu. Ik zie er niks ongewoons aan.
Maar ik weet niet hoe je een drukgroep kunt testen?