Ongelijk afslijten banden

Gestart door Kruidenpotje, 19-05-2010 19:54:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kruidenpotje

Bij mijn 850 slijt de buitenkant van de voorbanden sneller dan de binnenkant. Is dat een kwestie van uitlijnen of toch iets anders?

850estatetdi

uitlijnen dat zal het probleem oplossen

Vulk

Of minder hard door de bocht gaan.

850estatetdi

Citaat van: Vulk op 19-05-2010 21:46:41
Of minder hard door de bocht gaan.
dat zou ook nog eens kunnen :P

verron

Mijn  voorbanden slijten ook vreemd af aan de buitenzijde (rechts meer dan links). Als je tegen de loop richting van de band wrijft, staat profiel vreemd omhoog en zijn de randen van het profiel héél grof afgesleten, bijna geschuurd. Ook heb ik het vermoeden dat bij scherp insturen bij een lage snelheid, bv inparkeren, dat de auto bijna niet voorruit wil, Wat is hier aan de hand.......iemand een idee :eusa_think:? Hij is voor twee maanden terug tijdens de winterbanden wissel uitgelijnd. Help?
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

henry classic v70

Citaat van: verron op 01-07-2010 21:29:12
Mijn  voorbanden slijten ook vreemd af aan de buitenzijde (rechts meer dan links). Als je tegen de loop richting van de band wrijft, staat profiel vreemd omhoog en zijn de randen van het profiel héél grof afgesleten, bijna geschuurd. Ook heb ik het vermoeden dat bij scherp insturen bij een lage snelheid, bv inparkeren, dat de auto bijna niet voorruit wil, Wat is hier aan de hand.......iemand een idee :eusa_think:? Hij is voor twee maanden terug tijdens de winterbanden wissel uitgelijnd. Help?

Had je niet, even geleden, dat de 4 wiel aandrijving moeilijk liep zeg maar....?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

verron

Yep.....daar zijn we ook nog niet uit, de dealer kan niets vreemds vinden. Ik begin nu een beetje het vermoeden te krijgen de het één het gevolg is van het ander of met elkaar te maken heeft. Snap je het nog?
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

henry classic v70

Als er 1 van de 4 niet goed "meeloopt" zou deze kunnen gaan wringen wat misschien de vreemd afgesleten band kan verklaren
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

verron

rij wel even bij een bandencentrum langs, misschien dat iets kunnen vinden.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

basphil

Bij mij zijn de voorbanden ook erg aan het afslijten aan de buitenkant.
Hij heeft voor de vakantie nieuwe draagarmen gekregen want daar was hij erg aan toe en opnieuw uitgelijnd.
De banden uniroyal rainsport 2 zijn wel bijna aan zijn eind de slijt indicatoren zijn bijna 1 met het profiel.
Tevens hou ik ook erg van door de bochten zeilen dus dat zal ook wel een oorzaak zijn.
Misschien hebben ze hem wel iets teveel camber gegeven of zoiets hij gaat iedergeval prima rechtdoor.
Straks over een kleine maand gaan de wintersloffen  er weer onder misschien dat ik hem dan  weer even laat uitlijnen.

  Groet Bas