Mijn Volvo 850 T-5..the story so far..

Gestart door 850 T-5 STEFAN, 19-05-2010 22:13:39

Vorige topic - Volgende topic

850 T-5 STEFAN

Hallo liefhebbers ;D  
Mijn naam is Stefan ...mijn auto?
..een VOLVO 850 T-5 (854), 2.3L Benzine, Pacific/Nautic/Dark Blue Pearl uit 1994.. 8)

Dit is mijn verhaal:

Het was juni in 2007..
Hét jaar dat ik me rijbewijs heb gehaald(..jaja net voor me 30e :eusa_shhh: )!
Dus ik, na veel struinen, m´n eerste auto gekocht.. een VOLVO 440 1.8i was het geworden ;D ...geen enorme investering was dat geweest, maar goed, het was dan ook me eerste autootje.
Een jaar lang heerlijk in gereden..maar.. ik was tóch opzoek naar iets meer..iets groters..iets waar ik echt van zou genieten!
Zonder twijvel moest het weer een VOLVO worden..mijn vrienden verklaarden mij voor gek...ouwelullen bakken zijn het! zeiden ze..  :eusa_think:..juist :azn:, dacht ik, daar zal ik jullie nog wel op terug laten komen.. :eusa_whistle:
Juni 2008..
Ik had besloten, het word een VOLVO 850 sedan!..met nog niet eens het idee dat het een T-5 zou/moest worden. Duss.. mijn zoektocht was begonnen.
Na een paar GLT's te hebben gezien, ging ik eens kijken bij een blauwe T-5...
Qua uiterlijk was ik meteen verkocht..zat goed in de lak vond ik zelf, dus nu ook maar eens de proefrit meemaken..
:o :eusa_drool: POWER! COMFORT! ROFFEL!..Echt, een brute wolf die uit zijn schaapskleren knalt des te meer je gas geeft!!!  :o  Dát waren de eerste dingen die ik beleefde  :eusa_dance:   :eusa_clap:  :eusa_drool:
.. Ja! Gevoelsmatig was er GEEN weg terug, dit MOEST hem worden! Wat een heerlijke auto :eusa_pray: ..
Dus... vanaf dat moment was IK de trotse eigenaar van mijn eigen VOLVO 850 T-5!  
;D..  

Eerst even wat specificaties van mijn VOLVO:
Mijn volvo: 850
Uitvoering: T-5 2.3
Model: Sedan
Aandrijving: Handgeschakeld  
Kilometerstand: ?
RDW toelatingsdatum: 31/01/1994
Brandstof: Benzine
Kleurcode voertuig: 417, Pacific /Nautic / Dark blue pearl
Type motor: B5234T - 2.3 TURBO (850T-5)  

Hier wat foto's uit 2008:

*hierboven staat hij naast m'n 440..

Vanaf 2009 was het tijd voor..
UPGRADES EN NIEUWE ONDERDELEN:
- NIEUW TYPE 'R' SPRUITSTUK
- NIEUW 3"(inch) DOWNPIPE MET RACEKAT.
- NIEUW 2,5" FERRITA CATBACKSYSTEEM
- NIEUW 16T TURBO
- NIEUWE KOPPELING
- VERSNELLINGSBAKWISSEL.. EEN MET WEINIG KILOMETERS
- MTE SOFTWARE UPGRADE (EUROPEAN TUNING)
- 17" ORIGINELE VOLVO TITANS
- NIEUWE PIRELLI P ZERO'S 215/45/R17
- COMPLEET NIEUWE ONSTEKING
- K&N INLEGFILTER
- NIEUWE REMSCHIJVEN
- NIEUWE REMBLOKKEN
- ZWART LEREN STUUR
- NIEUW ROLGORDIJN ACHTER ORIGINEEL VOLVO
-"NIEUWE" ACHTERLICHTEN
- VEERPOOTBRUG
- WINDSCHERMEN VOOR DE RAMEN
- NIEUWE MOTORSTEUN
- NIEUWE STABILISATIESTANGEN PLUS RUBBERS
- NIEUWE RUITENWISSERS
- GASKLEPHUIS LATEN REINIGEN PLUS INJECTORS
- NIEUW WIELLAGER LINKSVOOR
- NIEUWE ELECTRISCHE ANTENNE
- BLUETOOTH CARKIT
- NIEUWE NOKKENASSENSOR
- NIEUWE TEMPERATUURSENSOR
- NIEUWE BRANDSTOFSLANGEN
- NIEUW BRANDSTOFPOMPRELAIS
- NIEUW BRANDSTOFFILTER
- NIEUW OLIEFILTER
- NIEUWE WITTE KNIPPERLICHTEN ORIGINEEL VOLVO
- NIEUW SPIEGELGLAS, ELECTRISCH VERWARMD

.... more to come ;D

Hier wat foto's vanaf 2009:

Ondertussen is er al aardig wat vervangen en vernieuwd (valt allemaal terug te lezen :eusa_dance: )..foto's uit 2011 :

2012/13

elianmars

Lekker bezig!  :eusa_clap:

Heb je nog foto's van je wagen, eigenlijk?  ;D

michiel

Mooie kleur, zeker icm dat interieur. Maar ga in vredesnaam een paar ongespoten bumperbovendekken halen!

Of niet, ' tis jouw auto.  8)
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

850 T-5 STEFAN

850 T-5 STEFAN

Citaat van: michiel op 19-05-2010 22:21:15
Mooie kleur, zeker icm dat interieur. Maar ga in vredesnaam een paar ongespoten bumperbovendekken halen!

...Dankje voor je reactie!
Ik ben nog niet begonnen met het extrieur van de auto..komt nog wel:)..ik dacht eerst motorisch goed, dan de rest ;D

grijzev70tdi

Citaat van: 850 T-5 STEFAN op 19-05-2010 22:29:00

Ik ben nog niet begonnen met het extrieur van de auto..komt nog wel:)..ik dacht eerst motorisch goed, dan de rest ;D

Dat zouden meer mensen moeten doen   :laugh:
Goed bezig :eusa_clap:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

850 T-5 STEFAN

Citaat van: grijzev70tdi op 19-05-2010 23:08:43

;D

Arjanestate

Citaat van: 850 T-5 STEFAN op 19-05-2010 23:35:00
Citaat van: grijzev70tdi op 19-05-2010 23:08:43

;D

Dat ben ik ook van plan met mijn auto, eerst technisch, en dan zien we wel verder. Maar respect, je heb t al een hoop gedaan in een redelijk korte tijd. De meeste upgrades ben ik ook van plan te doen, wel iets rustiger aan helaas...
854 T-5 ROOD 1994

850 T-5 STEFAN

Citaat van: Arjanestate op 19-05-2010 23:47:18

Dat ben ik ook van plan met mijn auto, eerst technisch, en dan zien we wel verder. Maar respect, je heb t al een hoop gedaan in een redelijk korte tijd. De meeste upgrades ben ik ook van plan te doen, wel iets rustiger aan helaas...
[/quote]
Ja, dit jaar doe ik het ook wel iets rustiger aan, ik probeer alles een beetje te plannen. Volgend jaar maar weer verder upgraden ;D ..denkik.. ...zolang er niks stuk gaat in ieder geval..

deepdiver

Laaste foto,s lijkt wel in Bergen aan Zee. :laugh:

irian paul

850 T-5 STEFAN

Citaat van: deepdiver op 20-05-2010 21:33:26
Laaste foto,s lijkt wel in Bergen aan Zee. :laugh:
Klopt helemaal! Laatst ff geweest met me meissie

Piere

Dat tot daar, ik vind't nog staan met die matzwarte grille, daar ben ik echt fan van :D
Maar die achterlichten, die steken een beetje m'n ogen uit :P

Verder een mooie wagen hoor, zit inderdaad nog goed in z'n lak :)
Veel plezier ermee ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

850 T-5 STEFAN

Citaat van: Piere op 21-05-2010 18:12:32

Dat tot daar, ik vind't nog staan met die matzwarte grille, daar ben ik echt fan van :D
Maar die achterlichten, die steken een beetje m'n ogen uit :P

Verder een mooie wagen hoor, zit inderdaad nog goed in z'n lak :)
Veel plezier ermee ;)
De gril is ook blauw net zoals me auto(nautic blue..417) dus niet zwart..
die achterlichten..liever alter II gezien bedoel je? In de eerste reeks foto's zie je de achterlichten zoals ik hem gekocht heb...rood meegespoten dus...kwam niet door de apk dus een goed setje erop laten zetten...zie laatste paar foto's..
Heb over alter II nagedacht..kan altijd nog...maar hou hem liever zo origineel mogelijk..alleen beter:P
maja dat is nog wel een projectje van een aantal jaren ;D... aan optische 'tuning'/veranderingen heb ik nog weinig gedaan wat ik al eerder zei...komt ook zeker nog! ;D
Bedankt voor je berichtje :)

SirRutte

Goed bezig, mooie auto!

Origineel is leuk maar bij een overgangsmodel (wat jij hebt) kun je alleen aan het kenteken zien dat die alter 2 lichten er niet op horen. Ik zou het dus nog even overwegen, het doet de auto een stuk minder gedateerd ogen ;)