Storm480's audio-projectje

Gestart door storm480, 20-05-2010 20:40:41

Vorige topic - Volgende topic

storm480

Zo...Vorige week de 480 even beetgepakt en getaxeerd...
Nu kan ik mooi aan de audio van de V70 beginnen.

Ik had al een tijdje spullen in huis, maar moest eerst een stukje varen...
Gelukkig zit het weer mee, dus ik ben er maar aan begonnen :eusa_dance:

Ik heb vorig jaar al nieuwe JBL GTO627 in de deuren gestoken (4x), achter de JVC KW-AVX810 Headunit.

Het geluid viel echter zwaaaar tegen :'(

Dus het volgende in huis gehaald:
-JBL GT5-A604 Versterker
-JBL GT5-12 Sub van 275/1100W
-een zak kabels
-MDF
-latjes en schroeven

Vandaag begon de klus dus.
De bedoeling is wél dat de kofferruimte niet helemaal opgeslokt wordt door al deze zooi...
Ik offer dus alleen 1 hoek op.

Knutselen voor beginners, sjabloontje:

...En het past nog ook... ook de kleppen kunnen nog open.

Dit is alle ruimte die ik inlever:

Ook de rolo kan gewoon dicht:

Morgen ga ik het spul aansluiten, en als alles werkt ga ik het afwerken met tapijt in kleur :eusa_dance: :eusa_dance:

...Tot morgen,
Erwin

wepster

da ziet er leuk uit ben wel eens benieuwd naar de sound als het klaar is ;D

keep us posted

Joeri

Gers man, ik hoop dat het klinkt. Heb zelf een klein basskistje tegen de achterbank aan staan. Geeft net wat meer power. Ben benieuwd hoe dit klinkt.  :laugh:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Sbv

Ha Erwin,

Daar gaat je zijruit  ;D

storm480

Citaat van: Sbv op 20-05-2010 22:58:35
Ha Erwin,

Daar gaat je zijruit  ;D

...'t is nèt als met gasgeven hè...'t zit onder je rechtervoet...ehhh volumeknop ;)

UserID6342

Volg het met interesse Erwin.  Super als het zo kan, ben erg benieuwd naar het geluid wat tie dadelijk produceert.  Wat ik me dan wel weer afvraag als behoorlijke audioleek zijnde is dat je altijd als woofers / basboxen, etc. van die lompe dingen ziet.  Zo lomp kreng ligt er bij mij ook achterin.  Kan de speaker zijn geluid wel "kwijt" in deze setup ?  Ik bedoel is dit groot zat om een bass op te kunnen bouwen want hiervoor zijn die andere dingen toch allemaal zo lomp en onbehouwen groot ?

coyote1980

Hey Erwin! Ziet er inderdaad top uit, wordt dat dan elke rit met de rollo open en bij het parkeren de rollo dichttrekken?

Ben benieuwd naar de pics als het aangekleed en af is! 8)
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

storm480

Citaat van: Dirk342 op 21-05-2010 11:56:41
Wat ik me dan wel weer afvraag als behoorlijke audioleek zijnde is dat je altijd als woofers / basboxen, etc. van die lompe dingen ziet.  Zo lomp kreng ligt er bij mij ook achterin.  Kan de speaker zijn geluid wel "kwijt" in deze setup ?  Ik bedoel is dit groot zat om een bass op te kunnen bouwen want hiervoor zijn die andere dingen toch allemaal zo lomp en onbehouwen groot ?
@Dirk342: Tja...volgens een bereken-programmatje van een audio web-site zou het nét aan voldoende moeten zijn (houd niet over).

Ik heb het vandaag aangesloten (dat schreef ik sneller dan het ging...tot 3 x toe een draad bij moeten trekken die ik "vergeten" was :eusa_wall: dus bekleding weer los, en weer terug in elkaar) en uitgeprobeerd.
...Ik moet zeggen... :eusa_dance: 80 x beter als het was. Al was het wél een heel geprul om die instellingen op de versterker goed te krijgen :-\  LP / HP...cross-over freq...input level...bass boost  Dus je loopt je poten uit je reet van kofferbak naar bestuurdersstoel en weer terug.

Eigenlijk had ik stiekem gehoopt dat het 100 x beter zou zijn....maar goed, ik moet er nog een deksel op maken, misschien scheelt dat iets.

1 ding staat vast: de Sub gaat over niet ál te lange tijd een eigen versterker krijgen...Die HU is gewoon niet goed genoeg om er wat lage tonen in te gooien. Hopelijk lukt dat wel als ik die andere versterker op de Subwoofer aansluiting aan kan sluiten

Maar goed, hier wat foto's van de Draadjes bende...

Toen de middenconsole er uitlag kreeg ik een leuk idee...de spuitbus wordt gemengd ;)
Dat laat ik volgende week wel zien.

Citaat van: coyote1980 op 21-05-2010 12:00:24
Hey Erwin! Ziet er inderdaad top uit, wordt dat dan elke rit met de rollo open en bij het parkeren de rollo dichttrekken?
Hey Daniël, Ik doe die rolo alleen open als het mee resoneerd haha ;) en als ik er niet inzit uiteraard dicht om diefjes buiten te houden :police:

Komend weekend doe ik niets (iig niet hieraan), dus volgende update komt volgende week...

Grtzz Erwin

Laserblue

heb je je subje geen kistje gegeven dan?
die moet wel luchtdicht zijn anders gaan het niet werken  ;)
nu staat ie gewoon in de ruimte te pompen  ;D

ennuh, zonder versterker--> dus zonder sap gaat die sub niet veel doen dus vervormen  ;)

wel lekker bezig hoor   :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

MICHEL306

Super hoor, maar als je zo ondiep kastje hebt, waaarom dan niet in het luik van de reserve wiel en het wiel wisselen voor een thuiskomertje....lever je helemaal niks in.....

(Hmmm ok hersenspinsel)

ziet er strak uit zo hoor.

gr M

knip

hoi erwin.

goed bezig zie ik :eusa_clap:

ik zou de sub zo snel mogelijk van de hu afhalen anders kun je hem binnenkort weggooien,te weinig vermogen dan verbrand je de spoel.

jouw kistje moet je inderdaad luchtdicht (of gepoort)maken dan kan de woofer ook zijn vermogen,volume kwijt.

je kunt beter de achterspeakers op de radio laten spelen(80-100hz high-pass) en de sub gebrugd laten spelen op de jbl versterker 80hz.

maar toch goed en lekker bezig zie ik :eusa_dance: :eusa_clap:

goeten.

storm480

Ja, de kist moet nog dicht...had ik vandaag even geen puf meer voor. Ik was al lang blij dat alles gewoon werkte.
Ga ik morgen zeker doen.

De Sub staat nu gebrugd op de "rear" van de versterker, en de voorste deurspeakers op de "front"...dus ik verbrand niks hoor ;)
...maar ik twijfel idd nog even of ik de achterdeurspeakers ipv de voordeuren aan laat sturen door de versterker. kan ik wel even proberen ja.

knip

ik zou de achterspeakers weglaten,boven in dashboard 2x10cm compo-coaxiaal,en 13 cm in de deur mid,dit stuur je dan 2-ohm stereo aan op de front uitgang.

beetje met de phase spelen misschien,en je hebt een breed en mooi geluidsbeeld..

sub natuurlijk gebrugd.

groeten

storm480

DEKSELS !!!
(ik kon niet wachten tot na het weekend...Ik móest em dichtmaken :eusa_shifty: )

Dát scheelt meer dan ik dacht...zo'n lullig dekseltje :eusa_dance:  100 X beter nu  :eusa_dance: :eusa_dance:

Ik heb het gat waar de versterker achter zit ook even dicht gehouden met een stuk MDF...en dat scheelde nóg weer iets (moet met het afwerken toch dicht met plexi-glas...)

...tja Sander...ik ben bang dat je nu gelijk gaat krijgen...daar gaan de achterruiten hahaha  ;D

Grtzz Erwin

Laserblue

Citaat van: storm480 op 22-05-2010 13:07:09
DEKSELS !!!
(ik kon niet wachten tot na het weekend...Ik móest em dichtmaken :eusa_shifty: )

Dát scheelt meer dan ik dacht...zo'n lullig dekseltje :eusa_dance:  100 X beter nu  :eusa_dance: :eusa_dance:

Ik heb het gat waar de versterker achter zit ook even dicht gehouden met een stuk MDF...en dat scheelde nóg weer iets (moet met het afwerken toch dicht met plexi-glas...)

...tja Sander...ik ben bang dat je nu gelijk gaat krijgen...daar gaan de achterruiten hahaha  ;D

http://i599.photobucket.com/albums/tt73/stormV70/ICE%20V70/IMG_3381.jpg

Grtzz Erwin

is je kist nu langs de versterker ook dicht?  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*