Xenon set gezocht

Gestart door Domaso, 21-05-2010 15:37:21

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Na het afketsen van de groupsbuy Xenonkungen ben ik op zoek naar een geschikte Xenon set. Wat ik nodig heb is een H7R + canbus controller, kleur 4300K.

Op internet vond ik deze: http://www.lince.nl/Lince-Xenon-Auto/18/Lince--H7R-kit.aspx Aan te bevelen?

Zelfs bij Pilot (volgens mij een goed merk) wordt nergens gesproken over de "R " variant van de H7 lamp terwijl deze variant volgens mij wel nodig is als je strooilicht wil tegen gaan.

Wie heeft een goede tip?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

pwaes

Ik kan je niet heel veel verder helpen, ik kan je alleen vertellen dat ik een H1R set erin heb zitten (Alter II), en het verschil is erg groot (R tov niet R). De hoeveelheid strooilicht is tot het minimum teruggebracht en overige weggebruikers hebben er (totaal) geen last van. Heb er zelf een paar keer voorgereden tijdens de avond en nacht, goed om dat ook eens te doen. Lijkt vrijwel origineel (4300k)

Je ziet echt overduidelijk het verschil tussen de 'troep'-xenon en een R-set qua strooilicht.

Succes met je keuze.

Hengeveld

Volgens mij zijn er nog geen andere merken die een 'R'-variant hebben. Ook in mijn auto merk ik een groot verschil (H7R 5000K) ten opzichte van mijn oude xenonset.

In augustus zou ik wel weer een (non-commerciële) groupbuy willen regelen. Is daar animo voor?

-D©©©L-

Citaat van: pwaes op 21-05-2010 16:25:33
Ik kan je niet heel veel verder helpen, ik kan je alleen vertellen dat ik een H1R set erin heb zitten (Alter II), en het verschil is erg groot (R tov niet R). De hoeveelheid strooilicht is tot het minimum teruggebracht en overige weggebruikers hebben er (totaal) geen last van. Heb er zelf een paar keer voorgereden tijdens de avond en nacht, goed om dat ook eens te doen. Lijkt vrijwel origineel (4300k)

Je ziet echt overduidelijk het verschil tussen de 'troep'-xenon en een R-set qua strooilicht.

Succes met je keuze.

H1R ?! hoe ziet dat eruit ?

KIM

Ik ben benieuwd naar de stekkers die op de lampen zitten. Heb een set in de auto zitten zoals je weet, maar ben wel geintresseerd in die R lampen. Vond namelijk het lichtbeeld bij jou minder verblindend.

innocenti

KMvrtr

Citaat van: -D©©©L- op 02-06-2010 22:14:29

Succes met je keuze.

H1R ?! hoe ziet dat eruit ?

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.  :)

Eric

OK, ook even "Xenon gezocht" van mijn kant..

Ik zie 2 merken het meest. Xenonkungen en Pilot.. Zijn er verschillen? En vooral wat is de beste als dat al aan te geven is?

Wat ik zoek:
Voor V70R 1998 met originele heldere C70 koplampen
Zo "plug and play" als het maar kan
Geen verblindend strooilicht
Geen storingslampje
En geen blauw licht dus waarschijnlijk 4300K of 5000K
Waar moet ik op letten? Ben al flink aan het lezen op het forum maar al die verschillende Xenon topic's maakt het er niet duidelijker op.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

verburgh

Pilot heb ik ook,H7 moet je hebben het is gewoon plug en play

razorx

-edit- @Domaso & pwaes: In alle respect, een R variant heeft letterlijk geen betekenis.

Lichtverdeling wordt bepaald door je reflectoren en je glas.

Bij modernere auto's vaak uitsluitend door je reflectoren.

Wat Xenon setjes en kwaliteit betreft: Ga niet voor goedkoop. Ik spreek uit ervaring.
Ik heb inmiddels al 3 (!) ballasten kunnen vervangen.

Neem ze van een echt merk.

Domaso

Bedankt voor alle reacties.
@razorx: je hebt misschien wel 'n punt wat de R-variant betreft want zelfs Pilot levert ze niet.

Het heeft even tijd nodig gehad maar m'n xenon set is er. Is een H7R + canbus van Xenonkungen geworden.
Moet alleen nog ingebouwd worden.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

)()()sT

Gelijk of niet, in een lampunit zoals een standaard *70 zit moet je het toch wel hebben.
De verblinding komt mede doordat je bij deze lampunit het parapluutje mist en dus recht in de kaars kijkt.

Succes met je keuze.

Stooilicht ligt volgens mij mede aan de lamp, en zoals Yits al zegt aan de reflector. De originele lamunit van een alter 2 850 heeft wél zo'n parapluutje, dus een H1R lamp hoeft niet. Ik had ook gewoon H1 in de 850.

Ik ben dus zelf heel tevreden over Pilot.
Ow ja, Eric: ik heb 4300k.

pwaes

Citaat van: razorx op 17-06-2010 00:35:41
@Domaso & pwaes: In alle respect, een R variant heeft letterlijk geen betekenis.

Lichtverdeling wordt bepaald door je reflectoren en je glas.

Bij modernere auto's vaak uitsluitend door je reflectoren.

Wat Xenon setjes en kwaliteit betreft: Ga niet voor goedkoop. Ik spreek uit ervaring.
Ik heb inmiddels al 3 (!) ballasten kunnen vervangen.

Neem ze van een echt merk.

Er zijn bepaalde plekken van de lamp afgedekt om zo te voorkomen dat je strooilicht hebt. een normale halogeen koplampunit heeft aan de zijkant van de reflector een omhooglopend lichtbeeld. Met mijn lampen is dat stuk bij de lamp afgedekt en dus krijg je daar geen licht. Resultaat is een veel horizontaler lichtbeeld zonder strooilicht. Het werkt echt.

Eric

Ok, voor mijn V70 met originele heldere C70 lampen heb ik de de normale H7 versie nodig zonder de R zonder canbus.

Door kapje op de lamp geen last van strooilicht. En zowel Pilot als Xenonkungen is plug and play.
Wel groot prijsverschil tussen de 2  :eusa_think:

En met deze merken geen storingslampje wat aan gaat?

245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Domaso

Citaat van: E.Asbroek op 17-06-2010 11:44:02
Ok, voor mijn V70 met originele heldere C70 lampen heb ik de de normale H7 versie nodig zonder de R zonder canbus.

Door kapje op de lamp geen last van strooilicht. En zowel Pilot als Xenonkungen is plug and play.
Wel groot prijsverschil tussen de 2  :eusa_think:

En met deze merken geen storingslampje wat aan gaat?

Ik heb de "canbus" versie genomen; deze zou dus geen "defect lampje" lampje moeten laten branden.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!