Luie motor?

Gestart door Utah, 21-05-2010 21:26:45

Vorige topic - Volgende topic

Utah

De S70 die ik op de kop wist te tikken met voor zijn leeftijd maar heel weining kms, heeft blijkbaar een neveneffect.
De wagen trekt heeeeeeeeeeeel traag op. Krijg hem met moeite boven de 3500 toeren uit.
Heb intussen olie vervangen, bougies, luchtfilter enz.
Volgens de techniekers van de garage in het bderijf waar ik werk ( er rijden bij ons dus meer dan 3000 firma wagens, waaronder een groot aantal volvos) ligt het aan de gasklep.

Deze zou moeten gereinigd worden.
Zou dit kunnen?

Vulk

Welke motor? Bouwjaar?

Utah

2.0 10V --> 1999

Vulk

En hoeveel heeft hij gelopen? Die motor is sowieso geen scheurijzer, maar zou wel vrij gemakkelijk in toeren moeten kunnen.

arjenT5R

is het inhouden wat ie doet boven die 3500?
rijd ie daar onder wel redelijk/goed?

Als ik jou was zou ik eens beginnen met schoonmaken van gasklep idd
en het vervangen van bougie kabels roto en verdeler
ook de vacuum slangen kunnen hierin niet achterblijven natuurlijk  ;D
en brandstof filter is ook nog een goed plan  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Utah

Hij houd inderdaad de zaak min of meer voor bekeken boven de 3500. Heeft 127.000kms gelopen (rond de kerktoren denk ik helaas...)

arjenT5R

bovenstaande even uitvoeren moet het wel een eind goed komen
ook de foutcodes even laten uitlezen.

suc6!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Utah

Bijkomend: Hij reageert direkt op het gas. Dat is geen probleem. Maar heeft nogal veel tijd nodig om in de toeren te klimmen.

Vulk

Stilaan opbouwen en wat langere ritten maken zou ik zeggen.

Utah

Dus bougiekabels, brandstoffilter en vacuum slangen vervangen zal het al worden.

De gasklep reiningen zie ik me direkt niet an beginnen (wegens redelijk leek in dit gegeven)

Ivm luchtfilter: Is het een optie om een pipercross filter te steken?

Vulk

Dat laatste heeft geen zin. Luchtfilterhuis is zelfs overgedimensioneerd voor een turbo.
Gewoon een vers filter er in.

Utah

Thomas,

Ik heb er ook al es C2TI bij het tanken in gekieperd. Maar helpt blijkbaar niet echt.

Ik ben stilaan aan het opbouwen; maar het gaat traag, heeeeeeeeeeel traag ... :eusa_pray:

Dat het geen scheurijzer is wist ik van tervoren; ik heb de wagen gekocht omdat ik het één van de mooiste wagens vind en vond van toen ie uit kwam.

Toch zal ik ooit een T5R zoeken en kopen; al was het maar om de verwijfde en verwaande buurman met zijn WRX met pseudo Ken Brock stickers een poepje te laten ruiken. Dan zal ie mijn Volvootje niet meer lachwekkend bekijken...

Sven850

Belangrijkste is toch wat je zelf van je auto vind. Zolang je zelf tevreden bent maakt het in mijn optiek niet uit wat iemand anders ervan denkt, en al helemaal al niet iemand met een bestickerde impreza ;D
XC40 T4 Recharge

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 21-05-2010 21:46:18
en het vervangen van bougie kabels rotor en verdeler

Vanaf '99 heb je toch geen bougiekabels meer, en elektronische gasklep?.

Piere

Citaat van: Ludo op 21-05-2010 22:44:29
Citaat van: arjenT5R op 21-05-2010 21:46:18
en het vervangen van bougie kabels rotor en verdeler

Vanaf '99 heb je toch geen bougiekabels meer, en elektronische gasklep?.

:eusa_think:
Voor alle x70's?
Onze XC van 2000 heeft wel nog verdeler en bougiekabels en mechanische gasklep, S80 van '99 dan weer niet...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/