ABS lampje af en toe aan na starten

Gestart door Frankmeijers, 22-05-2010 16:38:51

Vorige topic - Volgende topic

Frankmeijers

Ik heb af en toe dat het ABS lampje blijft branden nadat ik de auto gestart heb. De kilometerteller doet op dat moment ook niks meer. Maar als ik de auto dan weer een keer opnieuw start doet alles het weer normaal. Iemand een idee waar dit door veroorzaakt kan worden?

thuur

Branden de lampen wel als je geen km-teller hebt?

Gr :eusa_think:

Frankmeijers

Ow daar heb ik eigenlijk nog nooit op gelet. Probleem deed zich tot nu toe alleen overdag voor.

thuur

Beweeg de sleutel eens voorzichtig een stukje terug als het zich weer voordoet (let op, niet de motor uitzetten!).

Gr 8)

Frankmeijers

De lampen branden inderdaad niet, ook geen knipperlicht. Maar als ik de sleutel een beetje terug draai doet alles het weer.

mehn

Citaat van: Frankmeijers op 03-06-2010 14:40:01
De lampen branden inderdaad niet, ook geen knipperlicht. Maar als ik de sleutel een beetje terug draai doet alles het weer.

Dan ligt het aan het electronisch gedeelte van het contactslot. Kost een tientje of 5 en is eenvoudig zelf te vervangen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eric Kubbe

Hoe heb je dit opgelost, schoongemaakt, stekkers nagekeken? Welk onderdeel moet je vervangen? Ik heb juist sinds 1 week hetzelfde probleem.

ricksie87

Kijk anders even of de stekker die aan je ABS computer zit, wel goed vastzit. Evt loshalen en even insmeren met contactspray ofzo, daarna goed aandrukken en kijken of deze goed vast zit. Heb zelf ooit de ABS computer eruit gehad ivm revisie, deze teruggeplaatst maar was deze vergeten goed aan te drukken: het ABS lampje brandde en de KM-teller werkte niet (deze schijnt de ABS computer nodig te hebben om het signaal door te geven/ te controleren). Stekker even aangedrukt en alle problemen waren voorbij.

Succes! Wellicht dat dit helpt, het is sowieso gratis te proberen.

Groeten Rick

thuur

Citaat van: Eric Kubbe op 17-06-2010 22:21:30
Hoe heb je dit opgelost, schoongemaakt, stekkers nagekeken? Welk onderdeel moet je vervangen? Ik heb juist sinds 1 week hetzelfde probleem.

Heb je de genoemde tips geprobeerd?

Gr ???

francois

luister naar thuur  dan is het probleem over als je het contactslot vernieuwt :eusa_dance: