Warm weer vandaag... richtingaanwijzers vallen uit en ABS lampje gaat branden

Gestart door Volvotraveler, 22-05-2010 18:00:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvotraveler

Start vanmiddag mijn 855 (wat is het warm weer) en wordt geconfronteerd met een ABS lampje dat gaat branden. Vervolgens werken ook de richtingaanwijzers niet meer.

Geparkeerd in de schaduw (misschien is het de warmte?) en enkele uren later weer gestart. ABS lampje is weer uit en de richtingaanwijzers werken weer.

Ra ra hoe kan dit  ???? Heeft iemand een idee?

volvoc70T5

soldeerpunten waar misschien scheurtjes in zitten en door de "warmte" uitzetten..
waardoor bij als de auto wat afkoelt dat ze net wat beter contact maken..
kwestie van aankijken mocht het dus weer voorkomen bij een warme dag zul je het (denk ik) daar in moeten zoeken..

Volvotraveler

Bedankt voor je snelle reactie. Ik snap wat je bedoeld. Betekent wel dat het overal kan zitten. Of zijn er wellicht plekken waar ik eerst zou kunnen kijken?

mehn

Citaat van: Volvotraveler op 22-05-2010 18:26:25
Of zijn er wellicht plekken waar ik eerst zou kunnen kijken?

Ja waarschijnlijk het electronisch gedeelte van het contactslot. Viel ook de dimverlichting uit?
Als je het nu nog eens hebt friemel dan eens wat met de sleutel, kan zomaar zijn dat het dan weer allemaal werkt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Volvotraveler

Ik weet niet of de dimverlichting was uitgevallen. Als het weer gebeurd (liever niet) zal ik er op letten. Bedankt voor de tip!

LeonW

Volvo S70 2.5T

globbink

Misschien ben je er allang achter, maar het is waarschijnlijk het stekkerblok achter je contactschakelaar. Ik heb het pas vervangen, kost 60 euro bij de dealer. Zo gepiept, als je tenminste een torx 15 sleutel hebt met een lange steel.

Luuk