Koplampjes...

Gestart door denkweb, 13-02-2004 00:58:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb

Al enkele jaren ben ik een zeer tevreden gebruiken van de Philips Vision Plus, witte en retroreflecterende objecten duiken veel beter zichtbaar op, de lichtopbrengst is prima. Nadeel van de H4 lampjes in wijlen mijn GLT was dat deze met enige regelmaat kapot gingen. Nu in mijn Tdi heb ik vandaag voor het eerst sinds ik de auto heb (iets meer als een jaar) een lampje stuk (4xH1 in deze koplampen), waarvan ik zelfs vermoed dat dit is gekomen door een aanrijdingkje met een invalide autootje en niet zo zeer door slijtage. Bij de automaterialenhandel heb ik twee nieuwe lampjes meegenomen: Philips Weathervision, nieuwsgierig of deze 'slecht weer lampjes' inderdaad een beter contrast geven.

Mijn ervaring: Morgen even terug naar de automaterialenhandel om nog twee lampjes erbij te halen; deze weathervision zijn goed voor groot-licht, maar komen aanzienlijk wat lichtopbrengst te kort bij de dim-verlichting, contrast bij slechtweer is idd beter, maar tijdens een normale nacht kom je lichtopbrengst te kort, dus morgen deze lampjes even verplaatsen en twee Vision Plus lampjes in de koplampen maar weer!

Wellicht mensen met andere ervaringen met andere lampen?

AEO

Denkweb: je schrijft H1, bedoel je misschien H7 lampen?

Ik heb ook de Philips Vision Plus H4 lampen in de 480 en de V40 en de H7 in de V70. Ben er erg tevreden over. Mijn vrouw klaagde destijds over de lichtopbrengst van de gewone lampen in de V40, maar dat was met de Vision Plus snel verholpen.
Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten

Geert-Jan

Hallo.... ;D
In een 850 vanaf 95 zitten wel degelijk H1 lampen en geen H7 :-\

Volvo850Club lidnr.0504409

Spim

Heb toevallig gisteren 2 nwe, H1,  Vision + lampjes
in 850 gedaan.
Ook de Dodge en de 740 hebben deze lampen ,H4.

Ben daar tot nu toe zeer tevreden over.



Vogel

Ik heb sinds een paar weken Osram Silverstar erin (H4).

Ik vind ze beter dan de vision plus ( zaten hievoor in en gingen vaak stuk) en in combinatie met twee nieuwe koplampen vind ik het helemaal geweldig.
Forget the rest, Volvo is the Best

Reitse

#5
Hmm... 1 anderhalf jaar GLT'en heb ik 1 koplamplampje moeten vervangen. En dat alleen maar omdat de haakjes waar de "vasthoudveer" aan zit afgebroken waren. De andere doet het nog steeds, ondanks veelvuldig grootlichtgebruik.

@Denkweb: een invalide auto? Had dat ding dan een rolstoel ofzo? :P

oh ja, ik rij met "standaard" lampen en heb echt geen klagen over lichtopbrengst...