Veren vd motorkap

Gestart door Ewout Schalkwijk, 24-05-2010 12:06:03

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Hoi mensen,

Sinds in mijn zwarte roffel heb, heb ik het probleem dat m'n motorkap niet gewoon open blijft staan. Toen ik de auto kocht zaten er hele grote penisverlengers schijnwerpers op. Mijn redenatie was dat het gewicht te groot was. Gisteren een normale maat lampen gemonteerd, maar helaas, de kap blijft alleen met een rechtopstaande waterpas op staan. De service stand werkt wel. Is er iets wat ik met de veren kan stellen oid? Of zijn ze gewoon 'op' na 12 jaar? Weet iemand dan eventueel een bestelnummer en verwachte kosten? Heeft iemand ervaring met dit?

Groeten,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Ik denk dat elk gewicht extra aan de kap teveel is.
Het kijkt me niet dat deze veren kunnen verslijten; er zitten geen dempers in zoals bij de achterklep.

Ewout Schalkwijk

Hmmm, ok. Dan moet ik maar zien of ik de lampen op de bumper zelf kan monteren. Hoewel ik nog steeds vermoed dat de veren niet meer helemaal hun originele kracht bezitten. Mooi klusje voor deze tijd van het jaar, het wordt toch bijna niet meer donker 's-nachts.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Joeri

Heb je dat ook als je de ontgrendeling van de scharnieren eraf haalt? Dan staat de kap nagenoeg recht omhoog. Vreemd dat ie niet gewoon blijft staan, ik moet er best flink druk op uitoefenen om hem weer dicht te krijgen.  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

thuur

Smeren jongens, smeren! Als de scharnieren moeilijk gaan zullen ze uiteindelijk breken :-\

Vergeet niet het haakje aan de voorzijde, je wilt niet weten hoeveel er onnodig breken.

Gr ;)

Ewout Schalkwijk

Ik denk dat in mijn geval het geen zaak van smeren is, de kap 'pleurt' zowel dicht.  :evil: Misschien kan ik in het midden van de veer een deel 'fixeren' zodat de veer zwaarder wordt. Ik zal wel zien.

Ewøut

mehn

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-05-2010 18:57:39
Ik denk dat in mijn geval het geen zaak van smeren is, de kap 'pleurt' zowel dicht.  :evil: Misschien kan ik in het midden van de veer een deel 'fixeren' zodat de veer zwaarder wordt. Ik zal wel zien.
Ewøut

Zitten de veren nog wel vast?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Dat denk ik wel. Een motorkap van een 850 is zonder veren bijzonder moeilijk te openen.

En bijzonder pijnlijk als deze vervolgens op je achterhoofd kukelt :-[

Gr ;D

Ewout Schalkwijk

Ja, de veren zitten beide nog op hun plaats. De 'service' stand (helemaal rechtop) werkt ook. De kap kan je met een vinger omhoog doen, alleen zakt hij net zo hard weer terug. Of het door het geringe gewicht van de schijnwerpers komt betwijfel ik.

Ewøut

elianmars

Je zou een spatbord kunnen demonteren om te zien wat er aan de hand is.

Ewout Schalkwijk

Denk inderdaad dat ik dat ga doen. En dan een manier vinden om die veren 'strakker' te maken ofzo. Maar nu eerst m'n oogjes toe doen. :eusa_whistle:

Truste allemaal, of zoals we hier zeggen: God natt og sov godt!

Ewøut

pwaes

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-05-2010 00:46:29
Denk inderdaad dat ik dat ga doen. En dan een manier vinden om die veren 'strakker' te maken ofzo. Maar nu eerst m'n oogjes toe doen. :eusa_whistle:

Truste allemaal, of zoals we hier zeggen: God natt og sov godt!

Ewøut

Bij de latere 240's zitten er extra veren in de originele veren gespannen. Of het is toevallig dat die van mij en die van mn buurman dat hebben... Een soort van hulpveer. Misschien kan je eens kijken op de sloop en die ertussen spannen.

Jeff

Citaat van: elianmars op 29-05-2010 00:41:45
Hoe doe je dat Marcel?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

henry classic v70

Citaat van: Jeff op 03-06-2010 18:47:55
Citaat van: elianmars op 29-05-2010 00:41:45
Hoe doe je dat Marcel?

Waarschijnlijk met gereedschap.......
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ewout Schalkwijk

Doppie 10 volgens mij. Stuk of meer dan één aan de bovenrand in de motorruimte, twee als je je deur open hebt staan en volgens mij ook nog een naast je koplamp.
Oh ja, nog een zooitje popnagels uitboren en later weer vervangen.

Volgens mij niks vergeten en anders lees ik het wel.

Ewøut