Toekomstig 850 GLT rijder zoekt advies

Gestart door VliegendeBaksteen, 13-02-2004 08:58:40

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

If it's not blown, it sucks...

leeham2

hoi,
nou ik kom hier in deze disc. terecht....

ik ben een heel 'verse' 850 coureur   ;D

de eerste 850 ...trots als een klein kind...mijn droom

Ik heb een 850  2.5i-20v GLT Aut. estate bj 06/94 met 201000km

maar helaas beginnen nu de eerste dingen...
de airco deed het niet...maar goed..wil ik wel laten checken
heb vanochtend een laagje olie onder de motor gehad...zometeen naar de volvo-dealer...
blijkt dus de krukaskeering te zijn...jammer...
toen ik 'm kochte vorige week vrijdag was er niets aan de hand...geen olie...maar nu dus wel....
maar ik begreep al dat het 'normal' is   :(

nou ik wil graag een grote beurt laten doen en mischien de distributieriem laten vervangen (was  bij 131000)...dus??? :-\

maar ik ging toch even schrikken over de prijzen...
had eigentlijk al een afspraak bij de dealer war hij tot 140000 in onderhoud was...
(Dick Muhl in weesp...kennen jullie hem???)
hij zij dat een grote beurt + distr.riem rond de 650€ kost....maar is dat dan incl. werkuren?
of zijn die nog extra??  ....help...ik heb echt niet zo veel geld over...dan komt er nog de krukaskeering bij...een ik wilde allein maar leuk rijden...maar het begint al.... :'(

maar ik las net van konniekip over de garage in amsterdam-noord...zou dat goedkoper zijn?
of toch beter de dealer, dan wel 'bloeden'...maar dan in een keer klaar

nou jullie zien ik ben 'nieuwe'...maar toch 850 rijden is gaf...en plezier.
als ik dit noch voor elkaar krijg...misschien met jullie hulp...zou ik weer heelemaal blij zijn  :)

Maar het FORUM is echt geweldig...heb nu al veel geleert
alvast bedankt :-*........ ;)

Keesjan

Hallo Leeham2,

Die 650 euro voor een grote beurt incl riem, daar mag je toch wel van uit gaan dat het incl arbeidsloon is.
Voor wat betreft de krukaskeerring.... reken maar op tussen de 550 en 650 euro daar nog eens bovenop. Kostte bij mijn auto al weer een poosje geleden ongeveer 580 euro. En dat is dan ook incl arbeidsloon.

Dit klinkt waarschijnlijk niet zo lekker in de oren, maar het is wel bittere realiteit vrees ik.  :-\
Sterkte !

Keesjan

Rick.

Distributieriem moet om de 120.000 km, dus daar zou je nog even mee kunnen wachten, krukaskeerring is, denk ik, wel noodzakelijk en reparatie kost idd zo'n € 600.-.

Succes.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Eugene

krukaskeering kun je ook heel lang mee doorrijden, enige gevaar is dat er olie op de koppelings plaat zou kunnen komen bij een handbak. Met een automaat heb je dat probleem dus niet, fijn blijven rijden met die keerring, maar wel goed het oliepeil in de gaten houden.

Maak voor de zekerheid wel ff de carterventilatie schoon. (ff zoekfunctie gebruiken, er staat mooi beschreven hoe dat moet)

If it's not blown, it sucks...

breakman

idd met die krukaskeering kun je nogal wel even verder rijden .
Het kostte bij mij 680 euro incl. BTW en werkuren het kan natuurlijk zijn dat ze nog lekjes bijvinden bij het herstellen (ze lekken nu eenmaal graag die roffeltjes) je kan ze best dan allemaal laten maken dan is de meerprijs toch niet zo hoog was bij mij dan in totaal 709 euro incl. BTW en werkuren.
Echte hoogdringende zaken zijn het niet enkel je oliepeil zeer regelmatig controleren en een krantje op de grond in de garage.

je hebt in elk geval een heel leuke wagen gekocht en das wa telt !!! 8)

welkom op het forum ;) foto's ??

leeham2

hoi breakman,
de pics zijn onder 'wie ben ik?'...en dan 'nieuw & nieuw' ;)

Emiel

Tuurlijk kan je lang doorrijden met een lekke krukaskeerring.... :P
Totdat ie echt de geest geeft, zal je zien hoe snel je carter leeg is op de snelweg met 130 op de klok, trust me, als het lampje gaat branden ben je al te laat. :o

Citaat van: Rick. op 14-06-2006 08:22:52
Distributieriem moet om de 120.000 km, dus daar zou je nog even mee kunnen wachten, krukaskeerring is, denk ik, wel noodzakelijk en reparatie kost idd zo'n € 600.-.

Hoelang zit de riem erop?

leeham2

de riem is bij 131.000 gedaan...door volvo-dealer
dus....

en voor de keering heb ik een goede tip gekreegen waar ik 'm 'goedkoper' kan laten doen...
alora...ik ga 'm mailen....
nou ik denk toch als het gedaan is heb je geen headache meer en ik kan gerust rijden

)()()sT

Juist....

beter ff doorbijten en je bent er vanaf!!!

Veel succes en pleziertjes ermee!

elianmars

Citaat van: leeham2 op 17-06-2006 13:42:32
dus....

en voor de keering heb ik een goede tip gekreegen waar ik 'm 'goedkoper' kan laten doen...
alora...ik ga 'm mailen....
nou ik denk toch als het gedaan is heb je geen headache meer en ik kan gerust rijden

Ik was er geloof ik iets van 350 euro voor kwijt. Scheelt toch lekker, niet?  :)

Mod's edit: meer info graag via PB

Emiel

Citaat van: Emiel op 16-06-2006 21:19:47
Citaat van: Rick. op 14-06-2006 08:22:52

Hoelang zit de riem erop?
dus....

::)

elianmars

Emiel

FGG

Citaat van: leeham2 op 14-06-2006 01:45:32
Ik heb een 850  2.5i-20v GLT Aut. estate bj 06/94 met 201000km
dus....

70.000 km

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: