Dave zal zich even voorstellen als nieuw lid

Gestart door deefkeleefke, 27-05-2010 13:15:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

deefkeleefke

Ik, een volslanke Limburger uit Sittard ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Volvo 850 2.0i uit 95. Auto was de laatste 11 jaar bij 1 persoon in bezit (2de eigenaar) en is altijd bij Volvo garage in onderhoud geweest.

Hij heeft nu 344.000 km op de teller en heeft een mooie groen kleur, volgens mij Dark Olive Green. Auto is goed onderhouden maar moet wel wat dingetjes doen, namelijk;

- airco opnieuwe afvullen, wordt wel koud maar kan beter (goede en goedkope adressen hier in limburg zijn welkom !)

- lampje van de ABS gaat heel soms branden, dit lag volgens garage aan regeleenheid of zo iets, kon ook gesoldeerd worden ?!?! maar daar weet ik zelf echt niks van.

- als aanjager niet op circulatiestand staat gaat deze rechts bij dashboardkastje "tikken" alsof een klepje niet verder kan, bij circulatiestand is dit geluid er niet. Dit heb ik ook eens bij mijn Alfa gehad.

- en last but not least moet ik het tandwieletje van de kilometerstand vervangen, is waarschijnlijk ook een stukje van afgebroken.

Voor advies en ervaringen voor bovenstaande reparaties zal ik eens gaan zoeken op deze site en welllicht zelf eens een topic plaatsen.

Gr Dave

ps oh ja, wat rijdt een volvo fijn, poeh !  ;D

verburgh

Welkom op het forum  ;) maar wel even een fototje posten altijd leuk  ;D

mehn

Citaat van: deefkeleefke op 27-05-2010 13:15:28
- airco opnieuwe afvullen, wordt wel koud maar kan beter (goede en goedkope adressen hier in limburg zijn welkom !)
ps oh ja, wat rijdt een volvo fijn, poeh !  ;D

BT op de Heerlerbaan.

Citaat van: deefkeleefke op 27-05-2010 13:15:28
- lampje van de ABS gaat heel soms branden, dit lag volgens garage aan regeleenheid of zo iets, kon ook gesoldeerd worden ?!?! maar daar weet ik zelf echt niks van.

thuur PB-en

Citaat van: deefkeleefke op 27-05-2010 13:15:28
- en last but not least moet ik het tandwieletje van de kilometerstand vervangen, is waarschijnlijk ook een stukje van afgebroken.

Is ook zelf te doen. Tandwieltjes zijn op meerdere manieren te krijgen, o.a. via blitzbuggy (mailen, PB reageert hij niet op).


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Er is laatst een aircocheck geweest, georganiseerd vanuit de 850 Club bij Carcool Systems in Helmond, alwaar de ervaringen positief waren.

In Heerlen zit ook een prettig bedrijfje, BT Airco.

Welkom!

Ries van de Zilverschuit

Welkom, jouw problemen zijn inderdaad bekende problemen. Even zoeken op het forum en je komt een heel eind!

Volvo rijdt fijn, vinden ze hier allemaal. :D
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Automatic-freak

Inderdaad welkom gewenst !!
(ook vanuit Twente ;-) )

Alle antwoorden zijn al gegeven dus daar kan ik niets aan toevoegen !?

Verder is dit een prima km.stand voor een 850 .. die van mij heeft ook pas 331.dkm

Mvg Erik

jopie850

Welkom hier:

BT op de Heerlerbaan ben ik ook geweest, werken snel en goed.

Veel veilige km gewenst, misschien zien we je wel rondrijden in ons mooie Heuvelland ( niet vergeten te zwaaien )

groetjes Joop  :eusa_clap:

Volvo850 93

Veel Plezier op het Forum en foto's zien we graag

Mvg Dennie