wegzakkend rempedaal

Gestart door Red Devil, 28-05-2010 18:56:53

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Vandaag heb ik de achterschijven, blokken en handremschoentjes vervangen alsmede de remklauw rechtsachter.
Op zich is de operatie vlot verlopen maar ik kom 2 "probleempjes" tegen.

1) Bij het lossen van de handrem hoor je een korte tik. De rem komt verder we;l goed los en loopt niet aan.
2) Bij het vervangen van de klauw heb de ontluchingsnippel open gezet en kort daarna kwam er al olie uit gelopen. De buurman de rem nog een paar keer in laten trappen tot er alleen niog maar olie uit de nippel kwam. Zaak daarna dichtgezet. vreemd is dat het nivo in het reservoir niet of nauwelijks is gezakt. Als je nu het rempedaal diep intrapt voel je hem langzaam wegzakken. De auto remt verder goed. De rem links voor ook ontlucht maare dat maakte niet uit.

Voor de goede orde: het betreft hier weer zo'n N!!!!
Heeft iemand suggesties??

Gr. Ted

JayJ

Niet goed ontlucht, wegzakkend rempredaal duidt op lucht in het remsysteem. Nogmaals ontluchten!

Nippel open -> rempedaal intrappen tot de bodem -> nippel dichtdraaien -> rempedaal lossen. Dit keer of 10 herhalen.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

elianmars

Hopelijk heb je het pedaal niet al te diep ingetrapt tijdens het ontluchten. Je zult niet de eerste zijn die de hoofdremcilinder naar z'n grootje trapt......

Ik gebruik al jaren een bleeder. Werkt perfect.

Red Devil

Rempedaal niet v erder dan half ingetrapt.

Wat is eigenlijk een bleeder

elianmars

Red Devil

Thnx,

wel handig, morgen eerst maar eens kijken of ik er 1 kan scoren

pwaes

Citaat van: elianmars op 28-05-2010 23:13:12
Citaat van: Red Devil op 28-05-2010 23:09:06

Wat is eigenlijk een bleeder

http://www.eurosportacc.com/motive_power_bleeder_brake_line.htm

Bleeder is inderdaad verrekte handig. Als je met beleid ontlucht (dat wil zeggen niet als een achterlijke dat pedaal naar beneden trappen) heb je minder kans dat je je hrc kapot trapt. Overigens trap ik altijd een paar keer tot je enigzins druk hebt, en dan pas de nippel open. Met lopende motor.

Ronald21

dat het niveau weinig is gezakt komt door de nieuwe dikkere remblokken die de zuigers en dus olie terug in het potje duwt

razorx

Citaat van: elianmars op 28-05-2010 21:41:05
Hopelijk heb je het pedaal niet al te diep ingetrapt tijdens het ontluchten. Je zult niet de eerste zijn die de hoofdremcilinder naar z'n grootje trapt......

Ik gebruik al jaren een bleeder. Werkt perfect.
Helemaal mee eens. De trappelmethode kan goed gaan, maar problemen merk je pas later.

Red Devil

Vandaag bij de lokale automaterialenboer een Bleeder gehaald. Werkt inderdaad eenvoudig en goed. Bedankt voor de tip.

Problem solved, case closed.

Gr.
Ted

elianmars

Er zat dus toch nog lucht in de leidingen?

Mooi dat het nu opgelost is  :)

Red Devil

Blijkbaar, maar de hoeveelheid lucht dat er nog uit kwam viel mij tegen. Het waren slechts 3 of 4 luchtbelletjes. ik heb er 250 cc doorheen gespoeld. Kan het zijn dat nu ik rechts achter de kllauw heb vervangen en dus daar moet ontluchten dat er links voor ook lucht in zit. Pedaal is al wel harder maar zakt als je lang veel druk houdt, nog wel weg. Bij bijv. Opel is het diagonaal gescheiden en moet je dus na rechts achter ook links voor ontluchten.

Gr.
Ted

850estatetdi

elianmars

Red Devil

Klopt 2.5D let het is een N.