Meguiar's

Gestart door rifwachter, 28-05-2010 19:14:31

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

Wie heeft er ervaring met polish/wax van Meguiar's ?

Zo ja, wat gebruik je, en hoe bevalt dit.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

verburgh

Citaat van: rifwachter op 28-05-2010 19:14:31
Wie heeft er ervaring met polish/wax van Meguiar's ?

Zo ja, wat gebruik je, en hoe bevalt dit.

Rene

Ik gebruik de gold class en de NXT,Ben er zeer tevreden mee  ;)

francois

zelf gebruik ik het ook

spuit het wel op de doek en vrijf dan pas de auto er mee in

gr

verburgh

Citaat van: francois op 28-05-2010 20:26:16
zelf gebruik ik het ook

spuit het wel op de doek en vrijf dan pas de auto er mee in

gr

Gold class zit in een fles.

francois

paarse fles nxt        sorry hoor ;D

Jeff

Ik heb er ervaring mee, mocht je wat specifieks willen weten kan je mij altijd een pb sturen!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Gmid

Er is al erg veel geschreven over dit onderwerp in dit specifieke board. Lastig om je algemene vraag in een paar zinnen te beantwoorden. Kun je wat specifieker zijn in wat je precies wilt weten?

Zelf gebruik ik zowel de gold class als de nxt wax, gelayerd voor een extra glad resultaat. Hoe ik het gebruik in het heel kort:

1. Auto wassen zoals gebruikelijk, met gold class shampoo (als je met meguiars aan de slag gaat, zorg er voor de je autoshampoo gebruikt behorend bij de wax. NXT shampoo over de gold class wax zal niet het ultieme resultaat leveren.
2. De wagen grondig kleien, doe dit met een demi water vermengd met een beetje goldclass/nxt shampoo.
3. De wagen polishen met een 1Z polish, indien nodig machinaal. Let erop, Meguiars noemt dit geen polishen maar 'paint cleanen'.
4. De lak voeden met een olie. Dit is stap 2 uit meguiars collectie, maar er zijn vele alternatieven. Meguiars noemt dit 'polishen'.
5. De wax aan brengen. In mijn geval NXT wax extreem dun aanbrengen, normaal gesproken met een microvezel sponsje. Bij de wibra hebben ze daar diverse varianten van. Een druppel ter grote van een eurocent is genoeg voor 2 carrosseriedelen. Laat de wax zitten voor een uur, NIET in de volle zon. Je kunt controleren of de wax is uitgehard door met je vanger door de wax heen te strijken. Als je de wax in een streek weg kunt halen en pure glans over blijft is de wax uitgehard en kun je deze met enkele microvezel doeken verwijderen.
In mijn geval voeg ik er nog een stap 6 aan toe, een extra layer gold class wax. Op een zelfde manier uitvoeren als de nxt wax.

Dit is in heel erg kort hoe ik normaal gesproken een auto aan pak. Elk punt is uiteraard tot in detail uit te diepen, vraag maar raak.
Volvo C30 '12

rifwachter

Ik wil graag een mooie,diep rode, glimmende R.

Nu is de lak ook mooi, maar kan volgens mij NOG mooier.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

petrolhead

Heb je al op de site van megairs gekeken. Daar staan de stappen goed beschreven.
Wat van groot belang is is dat je de auto goed wast. Daarvoor eerst de velgen goed schoon maken, wielbak randen etc. Waar je de velgen mee schoon hebt gemaakt niet gebruiken voor het wassen van je auto ivm remslijpsel.

Twee weken geleden gedetaileerd. Zo'n beetje de hele dag ermee bezig geweest.

rifwachter

Citaat van: petrolhead op 29-05-2010 15:14:44
Heb je al op de site van megairs gekeken. Daar staan de stappen goed beschreven.
Wat van groot belang is is dat je de auto goed wast. Daarvoor eerst de velgen goed schoon maken, wielbak randen etc. Waar je de velgen mee schoon hebt gemaakt niet gebruiken voor het wassen van je auto ivm remslijpsel.

Twee weken geleden gedetaileerd. Zo'n beetje de hele dag ermee bezig geweest.

Ja,ik heb gisteren hun brochure thuis ontvangen die ik bij ze besteld had.

Maar hun verhaal is verkoop praat, hier zijn de gebruikers te vinden, en hun advies weeg ik zwaarder.

Gmid

Citaat van: petrolhead op 29-05-2010 15:14:44

Inderdaad, zo zijn er zo extreem veel details waar je aan moet denken als je echt goed aan de gang wilt. Belangrijkste is eigenlijk schoon werken. Twee emmers, één schone, één voor afval water. Schone doeken, geen materialen waar stof of zand in kan blijven (geen sponzen dus), etc etc.

Blader dit topic ook eens rustig door, daar is ook erg veel informatie te vinden.
Volvo C30 '12

rifwachter

Ik was de auto bij ons zelf, de volvo dealer.  Eerst met hogedruk afspuiten, dan met zachte spons bovenkant van auto, met andere spons en ander shampoo de onderkant schoon maken.

Ook gebruik ik twee verschillende zeempjes, voor boven en onder.

Goudlokje

Hee Rene,

Ik gebruik zelf thuis de Meguiar's Gold Class shampoo en liquid wax. Mag je wel eens proberen, is wel fijn spul hoor. Ze verkopen tegenwoordig ook veel Meguiar's spullen bij Halfords Zutphen.

Gr

Jeff

Voor handmatig poetsen is dit aan te bevelen,

Stap 1 Was eerst de auto goed, met een spons.
Stap 2 Schaf een kleikitje aan en begin de auto rustig te kleien (Doe dit wel in de schaduw)
Stap 3 Was de auto nu weer en begin aan de volgende stappen
Stap 4 Deep Crystal Paint Cleaner
Stap 5 Deep Crystal Polish
Stap 6 Was de auto nu weer goed en maak het af met de volgende stappen,
Stap 7 Gold Class Clear Coat Paste Car Wax
Stap 8 NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta

Resultaat!

Neem er goed je tijd voor en doe het echt deel voor deel, anders hou je geen armen meer over. Heb je veel poetskringen, ook wel swirls genoemd. Dan raad ik toch een poetsmachine aan om te gebruiken.

Succes! Ben benieuwd naar je resultaat. ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

verburgh

Citaat van: Jeff op 29-05-2010 18:14:40
Voor handmatig poetsen is dit aan te bevelen,

Stap 1 Was eerst de auto goed, met een spons.
Stap 2 Deep Crystal Paint Cleaner
Stap 3 Deep Crystal Polish
Stap 4 Was de auto nu weer goed en maak het af met de volgende stappen,
Stap 5 Gold Class Clear Coat Paste Car Wax
Stap 6 NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta

Resultaat!
http://i151.photobucket.com/albums/s157/djjefw/DSC_0069.jpg

http://i151.photobucket.com/albums/s157/djjefw/DSC_0070.jpg

http://i151.photobucket.com/albums/s157/djjefw/DSC_0040.jpg

http://i151.photobucket.com/albums/s157/djjefw/DSC_0041.jpg

http://i151.photobucket.com/albums/s157/djjefw/DSC_0043-1.jpg

Neem er goed je tijd voor en doe het echt deel voor deel, anders hou je geen armen meer over. Heb je veel poetskringen, ook wel swirls genoemd. Dan raad ik toch een poetsmachine aan om te gebruiken.

Succes! Ben benieuwd naar je resultaat. ;)
Je bent wel wat vergeten jeff ;D