bertman stelt zich voor

Gestart door bertman, 29-05-2010 13:34:17

Vorige topic - Volgende topic

bertman

Hallo Allemaal,

Ik rijd sinds half 2009 in een zwarte 850 20V uit 1995 rond en dat bevalt me prima. Er ligt een Prins G3 in, met nattuurlijk een te kleine inhoud (400km). De auto komt oorspronkelijk uit Zwitserland en wijkt hier en daar een beetje af van de Nederlandse modellen. Ik rijdt er ongeveer 40000 per jaar mee. De teller staat nu op 414000 en ik verwacht dat ie makkelijk de 5 ton haalt. Een aantal van de aandachtspunten, hier uit het forum, heb ik al ondervonden:

• kachelweerstand vervangen en repareren (is iets goedkoper dan steeds een nieuwe weerstand)
  • het vogeltje kwam zingen, dus heb ik nu een extra fan
  • er ligt al een nieuwe koplampwisser motor klaar, zodat de parkeerhulp weer naar beneden kan

Het deurpaneel aan de pasagierskant ligt er momenteel uit omdat ik de bedrading voor een "SPY" aan het bekijken ben. Het lukt me maar niet om te locken (unlocken lukt wel), maar daar doe ik nog wel een post voor in het betreffende forumonderdeel. Erg frusterend: heb het halve www al afgezocht, maar nog niet uitgevogeld hoe het werkt. Zit hem ergens in het deadlockdeel, denk ik, want geel/grijs tegen aarde werkt niet.

Het leuke van de 850 vind ik dat je zo veel zelf kunt doen. De meeste dingen zijn goed bereikbaar en vervangbaar. Er gaat ook weinig kapot aan de auto. De enige serieuze kosten die ik, tot nu toe, heb gehad zijn voor een lekke radiator geweest. Resultaat is nu wel dat ik bijna elke dag de koelvloeistof controleer omdat ik dat niet zo meer vertrouw. (Ik had geen schade verder door de lekkage en had snel genoeg vloeistof bijgevuld, maar ja "vertrouwen komt te voet en gaat te paard", dus ik zal nog wel even blijven controleren).

Een foto willen jullie ook graag zien hoor ik:

Volvo850 93

Welkom welkom

Mooie 850

Mvg Dennie en veel plezier op het forum

hathü

Welkom en veel succes met het locken.