Motorblok Wissel

Gestart door Ronin, 30-05-2010 11:51:00

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Dirk342 op 11-10-2011 20:58:19
Citaat van: Ludo op 11-10-2011 20:45:53
Volgens mij niet, daar is niet over gesproken.
Tom zal wel weten hoe en wat, of wat beschadigd is.
Ik hoop toch van wel omdat een krukas gebalanceerd is....  Lijkt het me beter om die dan in ieder geval mee te pakken, of zijn het alleen zg. schaafplekken ?

Edit ivm typefout

Krukas blijft lekker zitten hoor, dat kleine schaafplekje heeft verder geen invloed.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

arjenT5R

Sleutelt vast wel heel prettig aan zo'n nieuw blokkie!  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

The Demon

Citaat van: arjenT5R op 12-10-2011 10:38:40
Juist niet want je verwacht dat je aan een nieuw blok niet hoeft te sleutelen, althans niet inwendig.

Groet,
The Demon.

arjen850

Citaat van: The Demon op 12-10-2011 17:47:00
Citaat van: arjenT5R op 12-10-2011 10:38:40
Juist niet want je verwacht dat je aan een nieuw blok niet hoeft te sleutelen, althans niet inwendig.

Groet,
The Demon.

Mee eens, als je daar wel vanuit gaat dan had Ludo beter een 2e hands blok kunnen kopen.

Ludo

De keuze voor een nieuw blok, gezien het kleine prijsverschil, ging uit van een origineel nieuw blok.
Als me iemand had kunnen vertellen dat een ruilblok, een gereviseerd blok was, had ik dat hier in de buurt zelf wel laten doen.
Maarja, aldoende leert men, en zo worden we wel wat wijzer...

jrkalf

Citaat van: Ludo op 13-10-2011 12:11:02
De keuze voor een nieuw blok, gezien het kleine prijsverschil, ging uit van een origineel nieuw blok.
Als me iemand had kunnen vertellen dat een ruilblok, een gereviseerd blok was, had ik dat hier in de buurt zelf wel laten doen.

Ik heb toen inderdaad dezelfde keuze gemaakt gezien het kleine prijsverschil tussen een "fabrieksnieuw" in krat geleverde blok door Volvo en een revisie van het eigen blok bij een gerenomeerd reviseur in de buurt.

maar ff afkloppen op onbewerkt hout: mijn blok draait als een zonnetje.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

M a r c

kanttekening:

Een bij Volvo gereviseerd blok (wat dan als ruil wordt geleverd) is wel meer aan gedaan en vernieuwd dan bij een 'normale' revisie. Volvo gebruikt alleen het onderblok met krukas, de kale cilinderkop, drijfstangen en zuigers (soms) opnieuw. De rest is allemaal nieuw, dus ook de kleppen, distributie, de hydro stoters, carterventilatie e.d. Als je een motor ergens laat revisieren en hetzelfde laat vernieuwen als wat Volvo doet dan ben je duurder uit....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Piet

Citaat van: Dirk342 op 11-10-2011 16:27:55
Da's ff lekker zeg.... not dus !  Als het mijn blok zou zijn ging deze zo linea recta over de toonbank van de leverancier.  Laat hem het maar oplossen, zou daar echt heel makkelijk in zijn.  Getuned of niet doet er niet toe, dit mag niet gebeuren in mijn ogen en al helemaal niet met een nieuw / gereviseerd blok.  Het lijkt wel of hij in de krukwang van cilinder 5 heeft lopen happen zo op de foto.

Dit valt me vies tegen! Balen en erg jammer.

Ik vind niet dat je de leverancier van het blok daarvoor aansprakelijk kan houden, dit blok is bedoeld voor een 16T of 15G. Daarmee zal het waarschijnlijk niet gebeurd zijn.
Een 19T doet dit met een normaal goed standaard blok als er niet goed getuned is, en hij bij te lage toeren met een te hoge druk inkomt.
Ik blijf erbij dat het een tuningsfout is, en de tuner aansprakelijk is.

Ludo

Het zal een raadsel blijven Piet.
Als het klopt wat Marc schrijft, dat het onderblok opnieuw gebruikt word bij revisie, kan het net zo goed in de drijfstang(en) zelf zitten.
Ik ben ook niet op zoek naar een stok om mee te slaan, of iemand te beschuldigen.
Het probleem word opgelost, dat vind ik belangrijker.

den dis

Citaat van: Ludo op 13-10-2011 18:07:30
Ik ben ook niet op zoek naar een stok om mee te slaan, of iemand te beschuldigen.
:eusa_clap: :eusa_clap:
Knap van je dat je dat je er zo over denkt

UserID6342

Knap van je hoor en diep respect ervoor.  Ik zou zelf absoluut niet zo rustig zijn gebleven.

Piet

Het zal een raadsel blijven Piet.
Als het klopt wat Marc schrijft, dat het onderblok opnieuw gebruikt word bij revisie, kan het net zo goed in de drijfstang(en) zelf zitten.

Ik begrijp je redenering wel. Eerlijk gezegd zou ik, in jouw plaats, ook niet op het gezeur zitten wachten wat het met zich meebrengt iemand verantwoordelijk te stellen.
Maar het gaat toch wel om aardig wat geld.
Ik heb op mijn  "oude" standaard  motor ook een poos met een 19T getuned door Rica gereden.
Ik ben er niet bepaald voorzichtig mee geweest, maar de drijfstangen bleven wel recht.

Maar goed:  als je de strijd wil aangaan met hen, daar moet je dan ook wel zin in hebben anders moet je het niet doen. Maar buiten dat, de drijfstangen waren recht en zijn nu met de 19t krom, dat moet dan toch wel aan de tuning liggen??
Vooral ook omdat er twee drijfstangen krom blijken te zijn.

Je hebt nu wel de kans sterkere drijfstangen er in te zetten en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je dan wel een behoorlijk bulletproof blok hebt die je vrijwel niet stuk meer kunt krijgen.        

rogerV701998

Citaat van: Piet op 13-10-2011 19:02:27
Je hebt nu wel de kans sterkere drijfstangen er in te zetten en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je dan wel een behoorlijk bulletproof blok hebt die je vrijwel niet stuk meer kunt krijgen.         

Nu moet je Ludo niet gaan uitdagen. :eusa_naughty: ;D

Piet

Citaat van: rogerV701998 op 13-10-2011 19:06:21
Citaat van: Piet op 13-10-2011 19:02:27

Nu moet je Ludo niet gaan uitdagen. :eusa_naughty: ;D

Ha ha , daarom schreef ik ook " vrijwel".
Ik weet zelf ook nog wel een paar trucs om de motor alsnog te mollen

Ludo

1 drijfstang is krom, de andere was beschadigd/geschaafd.
Net die ene, heeft een lichtere kleur dan de andere 4.

Maar bulletproof, dat klinkt dan wel weer goed Piet, ik zie al 400 Rgaspaarden voor me.  :evil: