Vervolg....Even voorstellen als nieuw forum lid : kon354 ... hulp gevraagd

Gestart door kon354, 30-05-2010 22:18:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kon354

 dat berichtje plaatsen in te koop gevraagd lukte dus niet, ik had (zoals gewoonlijk) de regels niet gelezen.
en voldoe niet aan de voorwaarden om daar te mogen adverteren. :-X

Hoe zouden jullie het aanpakken?
Zoals de Engelsen dat zo mooi verwoorden :  I would like to pick your brain

Ik heb nog niet eens een Volvo 855 en toch zit ik al op het forum.
Vaak heb ik bedacht dat ik achteraf precies wist hoe ik het had moeten doen.
Dat is nu precies wat ik hoop te bereiken met mijn verzoek :  hoe zouden jullie het aanpakken?

Ik stop met werken voor de baas, ga mijn lease auto inleveren en plak er nog een jaar of 3-4 als zelfstandige aan vast.

Het doel is de aanschaf van een Volvo 850 estate.
-   1995 begin 1996
-   voldoende vermogen om met een caravan van 1500kg op pad te gaan
-   Airco + andere luxe
-   Ik wil er nog minimaal 4*25k = 100.000km mee rijden
-   Ik ben bereid te betalen voor kwaliteit , maar hoe weet ik dat?

Hoe zouden jullie dat aanpakken?
-   Kopen bij een van de bekende handelaren in 850's?,  die verkopen met garantie?
-   Via aanbod op dit forum?
-   Marktplaats?

Alvast bedankt voor de moeite

Sven850

Een auto kopen blijft altijd wel een beetje een gok, maar ik denk dat als je hier op het forum een 850 aanschaft je toch een auto van een liefhebber koopt en het onderhoud wel goed gedaan is. Wat betreft het vermogen zou ik dan voor een t5 gaan maar ik denk dateen 2.5 20v ook wel een sleurhut de berg op krijgt.

succes en plezier met de zoektocht  :)
XC40 T4 Recharge

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jrkalf

Hoi,

welkom op het forum. Ga voor een 1995'er als ik zo vrij mag zijn en niet voor een 1996'er. Reden is de bijtelling. De bijtelling over een 1995'er is op dit moment 35% van de aanschafwaarde van de 1995'er, dus niet de nieuw-/catalogusprijs.

Bij een 1996'er moet je hiervoor nog een jaartje wachten en betaal je dus een jaar lang de hoofdprijs in de bijtelling als in: 25% van de nieuw-/catalogusprijs.

Ik kan je zeggen dat je voor een 1995'er bij een bedrag van 2000,-- ongeveer 41 euro in de maand aan bijtelling hebt. PEANUTS dus.

Voor de kosten en onderhoud: Ik kan niet in je portemonnix kijken, maar ik weet dat ik aan de mijne totaal in 48 maanden zo'n 4700 euro kwijt was (dit was inclusief aanschaf, nieuwe velgen + zomer/winter banden en zwaar onderhoud vanwege het feit dat ik niets gecontroleerd had en hem blind had gekocht). Dit gecombineerd met motorrijtuigenbelasting en verzekering komt dit dus neer op zo'n 251,-- per maand (ex brandstof).

Ik kan je zeggen: Daar rij je nog geen Fiat Punto voor in de lease :).
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

daytonawim

Als je niks hebt in te ruilen kan je ook importeren overwegen.
kijk ook eens op   mobile.de

Ries van de Zilverschuit

Zou ook voor een echte yountimer gaan in dit geval. Kun je maximaal zakelijk aftrekken. De bijtelling zal al opgaan aan mrb, brandstof en verzekering. Onderhoud is vrij aftrekbaar. Een hele geruststelling.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Loezzie850

2.5 20V is genoeg voor de caravan te trekken.
Die zijn goedkoper dan de T5 (toch?), tenminste als je zo op mp en al die sites kijkt. Alleen zijn ze vergeleken bij 10V een stuk zeldzamer heb ik het idee.