Wouter1220's 850 TOTAL LOSS

Gestart door wouter1220, 31-05-2010 11:29:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

daytonawim

Damn das een klapper geweest, gelijk even aan de vrouw laten zien die ook iets heeft met uitwijken voor dieren.
( overigens geen slechte eigenschap, maar wel als je voor de schade en de gevolgen daarvan kan opdraaien)

Hoop dat je vrouw weer een beetje bij is gekomen van de schok !

henry classic v70

Citaat van: daytonawim op 30-07-2010 14:39:27
die ook iets heeft met uitwijken voor dieren.

Klinkt misschien erg dieronvriendelijk maar ik wijk dus niet meer uit!
Erg zielig voor kat, hond, konijn of wat voor 'n beest maar neem dat risico niet meer.
Buiten het risico dat je jezelf de prak in rijdt ook de wagen vaak enorme schade heeft.
Juist dat heeft mij teveel schade gekost die je niet terug ziet ook niet via het waarborgfonds.
En de loslopende kat of hond is nergens meer te bekennen, geen bewijs dus >:(

Heb zelf ook dieren, 2 engelse bullen en een poes, maar die zal niemand onaangelijnd op straat zien. De poes komt nooit buiten.
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

#47
Citaat van: henry classic v70 op 30-07-2010 17:13:30
.... De poes komt nooit buiten.
Oef, wat zal dat ding meuren zeg :evil: ;D  Beetje frisse lucht doet wonderen hoor Henry ;D ;D 

Maar ik stop dus ook niet meer voor dat kleine vee. Heeft me een twintig jaar geleden al een dikke 3.500 gld gekost toen ik een herder op de rechterflank kreeg, hing geen bordje aan, niemand stond erbij en het ergste van al (of het gelukkigste voor het beest) het ding was ff verdoofd van de klap, komt bij en weg was tie.  Dirkie weer eens bedankt.  Was toentertijd toch een hoop geld.

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 30-07-2010 18:45:24
Citaat van: henry classic v70 op 30-07-2010 17:13:30
.... De poes komt nooit buiten.
Oef, wat zal dat ding meuren zeg :evil: ;D  Beetje frisse lucht doet wonderen hoor Henry ;D ;D 

Ach, visserman geweest, ben heel veel gewend sinds die jaren op zee :eusa_whistle:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Citaat van: henry classic v70 op 30-07-2010 19:18:15
Citaat van: Dirk342 op 30-07-2010 18:45:24
Citaat van: henry classic v70 op 30-07-2010 17:13:30
.... De poes komt nooit buiten.
Oef, wat zal dat ding meuren zeg :evil: ;D  Beetje frisse lucht doet wonderen hoor Henry ;D ;D 

Ach, visserman geweest, ben heel veel gewend sinds die jaren op zee :eusa_whistle:
Hahaha, jij mag 'm hebben hoor, ben er niet jaloers op ;D ;D :evil:

den dis

gelukkig is iedereen ongedeerd
de oplossing: de V40 eruit als ie gemaakt is en een andere 850 ;D

animalT5R

Citaat van: henry classic v70 op 30-07-2010 17:13:30
Citaat van: daytonawim op 30-07-2010 14:39:27
die ook iets heeft met uitwijken voor dieren.

Klinkt misschien erg dieronvriendelijk maar ik wijk dus niet meer uit!
Erg zielig voor kat, hond, konijn of wat voor 'n beest maar neem dat risico niet meer.
Buiten het risico dat je jezelf de prak in rijdt ook de wagen vaak enorme schade heeft.
Juist dat heeft mij teveel schade gekost die je niet terug ziet ook niet via het waarborgfonds.
En de loslopende kat of hond is nergens meer te bekennen, geen bewijs dus >:(

Heb zelf ook dieren, 2 engelse bullen en een poes, maar die zal niemand onaangelijnd op straat zien. De poes komt nooit buiten.
Is helaas voor het beessie,maar als de mogelijkheid er niet is om die te ontwijken komt ie toch echt hard in aanraking met bstaal en rubber.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

wouter1220

Citaat van: den dis op 31-07-2010 08:22:25
gelukkig is iedereen ongedeerd
de oplossing: de V40 eruit als ie gemaakt is en een andere 850 ;D

V40? Die heb ik nooit gehad  :eusa_whistle:
Vorige was een S40 :)

Heb zelf een C70 op de stoep staan, dus zal niet 123 weer opzoek
gaan naar een 850 vrees ik....

En wat betreft remmen voor dieren... Tjah.. Als je al tuffend op de provinciale weg met
niemand achter je een kudde eenden over ziet steken ga ik uiteraard op de rem.

In overige situaties (`s nachts, slecht zicht, in een bocht, behoorlijke snelheid) moet
het beestje er helaas maar aan geloven... Gelukkig is dat nu ook duidelijk bij mijn
vriendin, hoewel ik denk dat het bij de meeste voor 99% een reflex zal zijn om uit
te wijken.

Freakybaby

Hey Wouter.. Flinke klappen in zo'n korte tijd. Ben heel blij dat je vriendin het er goed vanaf gebracht heeft! (net als dat jij nog gewoon mee kon na de vorige klapper).

Zelf ook door schade moeten leren dat je niet per definitie remt voor een diertje, hoe sneu ook, had ie daar maar niet moeten lopen. Als het niet veilig gaat dan helaas.
Hoop dat je meissie snel opknapt en weer bij je thuis is!

Freek
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

foekie

Zoiets is mij 7 jaar geleden ook overkomen.. mijn zwager reed even een stukje in mijn "nieuwe" auto.. bambi steekt over... remmen... uitwijken.. boem! Daar ging mijn karretje die ik net 2 weken had!

Maar ik heb het zelfde motto als hier al eerder genoemd: Ik rem niet voor dieren (tenzij het natuurlijk gewoon op een normale manier kan.. dan wel uiteraard!)
Ik heb tijdens mijn werk al te vaak meegemaakt dat zulke ongevallen als dit gebeuren helaas!

Maar allerbelangrijkste blijft: Je meissie is er goed vanaf gekomen.. en er zijn zat rode 854's te krijgen.. van je meisje is er maar 1 exemplaar!

Walter

Citaat van: foekie op 02-08-2010 11:11:31
Maar ik heb het zelfde motto als hier al eerder genoemd: Ik rem niet voor dieren (tenzij het natuurlijk gewoon op een normale manier kan.. dan wel uiteraard!)
Ik heb tijdens mijn werk al te vaak meegemaakt dat zulke ongevallen als dit gebeuren helaas!

Ik vraag me af of dat lukt... je praat over een splitsecond en dan ga je niet zitten bedenken "he het is een beest, rammen die bende". Nee, je handelt in een reflex en dat is remmen en eromheen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

foekie

Hmm.. dan is mijn reflex toch zo ingesteld dat ik niet op het pedaal stamp voor overstekend grut.. heb al een aantal flappies levenloos achtermoeten laten op het asfalt. Mja.. dan nog.. iedereen reageerd anders.. dat kun je niet van te voren invullen voor jezelf

SirRutte

Gelukkig gaat het (naar omstandigheden) goed met je vriendin, de rest is overkomelijk.

Mij is tijdens m'n rijles al geleerd om nooit uit te wijken of te remmen voor overstekende (huis)dieren, omdat je in die korte tijd niet of nauwelijks kunt inschatten of je daar de ruimte voor hebt.

Helaas was mijn reflex ook wel anders toen er ineens een herdershond overstak; ik ging vol op de rem. Dat heeft voor die hond overigens niet mogen baten, het gebeurde op een zandweg dus ik raakte hem alsnog. Achteraf was ik opgelucht dat ie alleen z'n poot had gebroken :eusa_silenced:

Snellebaksteen

Ik vindt het heel lullig om te moeten zeggen maar ik ben blij dat ik niet geremd heb voor een overstekende hond. Hij heeft het niet overleeft maar ik wel (motor). Uiteraard wel gestopt en de eigenaar opgezocht. Best een moeilijk gesprek als je stijf staat van de adrenaline en de eigenaar om begrijpelijke redenen ook. Toch goed afgelopen gelukkig.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

Mooi dat je vriendin er goed vanaf is gekomen  :eusa_clap:
Gaat het al beter met haar?

Laatst nog draaide ik van a9 -> a2 en een muts voor mij vol op de rem voor overstekende eenden, moeder met kleintjes. Hard remmen, remmen iets lossen en eromheen gestuurd via de vluchtstrook maar in de binnenspiegel zag ik dat anderen minder fortuinlijk waren achter me. 10min later stond het al in de fileberichten.

Lastig hoor wat je instinctief doet en hoe snel je verstand kan corrigeren, maar als je de ellende van de aanrijdingen achter je ziet gebeuren dan is het toch echt pech hebben voor de eenden.