help mijn roffel heeft geen vonk

Gestart door wepster, 31-05-2010 16:48:14

Vorige topic - Volgende topic

francois

is de pnp swith wel ok (bij de schakelpook)
wanneer wil je de auto wegbrengen

Thys

Is de antennering nog een mogelijke storende factor in deze?

JustGurt

Ik weet dat een fiat panda van ik geloof 1987 een soort van veiligheid erin heeft gebouwd dat bij een harde klap het motor gebeuren wordt uitgeschakeld een soort safe gebeuren, heeft deze Volvo dat misschien ook??
Het lijkt me toch heel sterk dat als je met 90 door een Belgisch kuiltje rijd dat dan dat systeem gelijk uit geschakeld wordt misschien zit er ergens toch een soort van reset button

Misha

Citaat van: JustGurt op 31-05-2010 22:58:34
Ik weet dat een fiat panda van ik geloof 1987 een soort van veiligheid erin heeft gebouwd dat bij een harde klap het motor gebeuren wordt uitgeschakeld een soort safe gebeuren, heeft deze Volvo dat misschien ook??
Het lijkt me toch heel sterk dat als je met 90 door een Belgisch kuiltje rijd dat dan dat systeem gelijk uit geschakeld wordt misschien zit er ergens toch een soort van reset button
Dat is meestal de brandstofpomp.

Scheurtje / contactje in een ECU of zo ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

JustGurt

Tja Misha heb je ook weer gelijk in

Ludo

Citaat van: francois op 31-05-2010 21:27:08
is de pnp swith wel ok (bij de schakelpook)

De pnp switch zit niet bij de schakelpook.
Zoals eerder gezegd, als die stuk is, draait de motor ook niet rond.

Een antennering zit er ook niet op.

Ludo

Het lijkt me toch heel sterk dat als je met 90 door een Belgisch kuiltje rijd dat dan dat systeem gelijk uit geschakeld wordt

Ja, dat zou betekenen, dat mijn auto enkel rijd, bovenop een autoambulance...  ;D

JustGurt

Hoe is de werking dan??
Ik denk dan even heel simpel tot de bobine is er stroom, alle sensoren zitten toch voor de bobine geschakeld?? of is dat te simpel gedacht

elianmars

een Belgisch kuiltje

Vaag, Wibo. Helemaal aangezien alles het op een andere wagen wél gewoon doet.

Ik las dat er wel een startonderbreken op de wagen aanwezig is. Zeker weten dat deze geen roet in het eten gooit?

JustGurt

JustGurt

Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat er nog steeds geen oplossing is bedacht waardoor je een automaat niet aan kan slepen.
Als ik kijk naar mijn probleem dat ik had alles was goed en starten niks niet en je gaat achter een andere auto hangen en in no time starten.
Moet toch heden ten dagen met de electronica die er is toch kunnen om een automaat achter een andere wagen te hangen om te kunnen starten.
Wepster succes bij de dealer hoop ze kunnen je probleem vinden want dit is wel errug balen

thuur

Relais 201 eruit gevallen?

Citaat van: wepster op 31-05-2010 17:30:15
zelfs de signaal kabel van de bobine naar de ecu die geeft gewoon 0.14 V aan bij contact stand van de sleutel .

Stekker op de voorschakelweerstand geeft een doorverbinding met massa (0 Ohm) op pen 1 met contact uit, en pen 3 moet accuspanning geven met contact aan.

Gr :eusa_think:

arjenT5R

bobine kabel nog in orde wibo?
en accu al vernieuwd/vervangen?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

sean850

Massa van je blok al gecontroleerd of die nog wel in orde is. kan zijn dat die is los geschoten dan wil die ook niet meer starten  ;D

wepster

na lang zoeken dan eindelijk de oorzaak gevonden
de pulskabel van de bobine krijgt geen signaal van de ecu  :eusa_think:
nu eens kijken waar die kabel breuk zit of hoe we dit kunnen oplossen  :eusa_snooty: