NBP S70R > Motorkapkabel gebroken..

Gestart door Robster480, 01-06-2010 02:49:41

Vorige topic - Volgende topic

Robster480

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Robster480

Citaat van: tom480 op 16-04-2015 18:13:44
Goed bezig Herman!
Blérpijp er al onder  :evil:?

Dankje Freek-Willem!
Joah, die hangt er al ff onder :)

Robster480

Alvast een fotootje, morgen een verhaaltje:

;D ;D ;D

Bedankt Jelmar! :eusa_clap:

Bouke

Robster480

Bouke

Ziet strak uit, maar dat had ik ook verwacht :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: hoe is de sound?

elianmars

maartendeb

Looking good!  8)

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Bouke op 16-04-2015 23:24:17
hoe is de sound?

Ik hoorde hem hier voorbijkomen...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

elianmars

En het is vrijdag  :D  :eusa_angel:

Robster480

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 17-04-2015 08:58:42
Citaat van: Bouke op 16-04-2015 23:24:17
hoe is de sound?

Ik hoorde hem hier voorbijkomen...

Haha, zo veel herrie maakt ie toch niet? ;)

Robster480

Citaat van: elianmars op 17-04-2015 10:25:51
En het is vrijdag  :D  :eusa_angel:

Yessss! Gister dan hè  :angel: Gisteren zou er ook een verhaaltje komen, dat wordt vandaag ;)

Donderdagochtend ben ik tegen 8.15 / 8.30 uur richting Alphen aan den Rijn gereden. Helaasch onderweg wat oponthoud in de vorm van files. Tussendoor Jelmar even ge-appt dat ik iets later zou zijn dan de afgesproken 10.00 uur. Uiteindelijk kwamen we nagenoeg tegelijk om 10.20 uur aanrijden.

Eerste de auto maar eens laten afkoelen en ons verbazen over de buurvrouw die ondanks een bord waar met koeieletters op staat 'Parkeren aan deze zijde verboden' haar auto doodleuk voor dat bord neerplant.

Vervolgens erachter gekomen dat de nokkenaskeerring vervang klus geslaagd was, getuige het ontbreken van een plas olie onder de auto :)
Daarna maar eens begonnen met het uitpakken van de goodies die onder de auto gehangen moesten worden.

Fancy beschermnetjes om de sierstukken, al zeg ik het zelf  ;D
Gelukkig lezen Jelmar en ik vloeibaar Zweeds, waardoor de montagehandleiding die er bij zat geen geheimen voor ons kende! De plaatjes hadden we dan ook niet nodig ;)

Aangezien de nieuwe goodies eronder moesten hebben we eerst de oude zooi er maar eens onder vandaan geschroefd en geslepen:
Best een kale boel zo!

Na een beetje passen en meten, nog eens passen en meten, beugeltje van de rechterpijp aanpassen, passen en meten, klemmen handvast draaien, kijken of alles naar wens hing, alle klemmen vastzetten.. Zag het er uiteindelijk zo uit:

Maarten (maartendeb) bedankt voor de klem op het deel waar de catback aan de kat gekoppeld wordt! Ik zal goed voor 'm zorgen :)

Geen uitlaat te zien, wel een leuk plaatje:

Jelmar, je hebt opnieuw vakwerk afgeleverd! Niets dan lof! Keurig overleg over hoe je het wil hebben, welke sierstukken je wil gebruiken, of je het oude spul mee wil nemen, gezelligheid, flauwe grappen, geouwehoer en muziek! Hartelijk bedankt!

Tussen het sleutelen door nog even geluncht bij de subway. Beetje jammer dat ze daar een vitrine hebben met heerlijke m&m koeken, waarvan het lijkt alsof de hele vitrine vol ligt en het uiteindelijk op de plaat afgebeelde koeken zijn in plaats van eetbare koeken. Achja, het alternatief was ook lekker!

Ik had nog nieuwe massakabels in de auto liggen (via Leon die ze van Bas (lunadust) heeft, waarvoor nog mijn hartelijke dank) waarbij aan één van de kabels nog 2 ogen gemaakt moesten worden. Dit heeft Jelmar bij een vriend van hem laten doen, waarna ik gebruik mocht maken van Jelmar z'n brug en het benodigde gereedschap. Aan de hand van een aantal tips ben ik weer een stukje wijzer en handiger geworden. Ook hiervoor uiteraard mijn hartelijke dank!

Van het vervangen van de massakabels slechts één foto, het terugplaatsen van het boutje op het blok:

Op de terugweg nog een leuk beeld in de linker buitenspiegel welke op de gevoelige iPhone vastgelegd werd.

En toen was het vrijdagavond.... Dankzij een tip van Marcel in het 'tips op marktplaats' topic kwam ik bij een set van onderstaande. De tip heeft er maar een paar uur gestaan, Marcel bood namelijk geheel belangeloos aan om de tip te verwijderen toen hij hoorde dat ik achter de set aan zat. Bedankt Marcel, hierdoor waren er frappant weinig kapers op de kust! Als gevolg hiervan kon ik onderstaande (x4) afgelopen vrijdagavond ophalen.

Onderweg had ik Nigel (easterboy) geappt of ie al iets te doen had. Hij was die avond thuis, dus hebben we even een bakkie gedaan en een ritje gemaakt in elkaars auto. Zo'n S60 T5 rijdt helemaal niet vervelend moet ik zeggen! Ook de spaceball pook kan ik wel aan wennen denk ik. Maar.... wat een draaicirkel zeg! Een Boeing 747 keert nog sneller in de straat :P

Volgens mij gaat Nigel binnenkort ook zijn blog bijwerken.. iets met classic, turbo en automaat i.c.m. een Simons duplex catback. Z'n vriendin is in ieder geval al wel overtuigd!

Tot zover voor nu! Morgen verder stoeien met de oh zo fijne inbus boutjes van de rotor (ook achter die nokkenaskeerring kwam een beetje olie vandaan, dus maar meteen meepakken).

StefanCJ

Ziet er mooi uit, eigenlijk mooier dan de oude dubbele uitlaat. Blijft een dikke bak die S70  8)

)()()sT

Is het nu ook een (standaard) Simons (brul)pijp? ;D
Ziet er wel netjes uit zo 8)

blastaway

Heel erg mooi hoor!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km