NBP S70R > Motorkapkabel gebroken..

Gestart door Robster480, 01-06-2010 02:49:41

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

leons850

Wel fijn dat jij dan toch even de tijd hebt genomen om het verhaaltje te schrijven. ;D
Was echt wel een gave trip!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Vulk

t_w

haha held!

Beter te laat dan nooit ;)

Leuk stukje!

elianmars

Ik had al e.e.a. voorbij zien komen, maar leuk om het hele verhaal te lezen!  8)

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

leons850

Ik doe even alleen foto's, Robbie mag een verhaal pennen.

De roadtrip begon door Duitsland dus dan begint het zo:

Lekker ontspannen >200 cuisen

Wat klopt hier niet? ???

Gasvullers op voorraad, handig die deurgrepen

Zo hebben we veel gestaan....

Kwamen nog een dikke bak tegen....

Altijd gezellig. ;D

Het was al laat...

Maar nog steeds vrolijk

weird...

Appartementje

Getting closer

Mooie motorkap jonguh!

Hier kwamen we voor

Best druk hier, ohw wacht het is ook gewoon een doorgaande route die wij als circuit willen gebruiken....

Mogguh...

Dat is de place to be!

Bekend plaatje. ;D

Wij zijn absoluut niet van de gadgets...

De voornaamste stand van de AT in de bergen, zo bleef de temperatuur prima onder controle met lekker trappen. ;D

Dit was het verste punt wat we van huis zijn geweest, de andere kant van de befaamde route. ;D

Best diep...

Dikke bak!

Blijft een raar idee, helemaal niets of niemand te bekennen, licht uit en 't is gewoon zwart....

Maar dit mag de pret niet drukken...

Goed, 3000km lopen trappen en gassen en het oliepeil stond op dit niveau:

Kwamen we hem weer tegen, of hij ons....  :eusa_think:

Zoek Piet. ;D

Dorst.

Even gezwaaid.

Genoeg gegeten.

Dit vond ik het mooiste land om doorheen te rijden, Slovenië.

Indrukwekkend, meer heb ik er niet over te melden...

We hebben nog warmer gezien...

Dat is nou service, ohw wacht deze mensen denken dat LPG eng is.....

Ik heb me goed vermaakt!
Was erg gezellig en de S70R was een uitstekend vervoersmiddel!
Comfortabel genoeg en een erg goed werkende airco die in ieder geval goed getest is.
Ook bij flink trappen in de bergen hield de auto zich geweldig.
Handig met z'n 2e, 1 maakt foto's (ook de foto's van snelheden en km-standen) en nu mag de ander het verhaaltje schrijven.
Ik heb van de 6000km misschien 500km gereden, er naast zitten beviel ook erg goed.

Robbie, nogmaals bedankt voor de gezellige tijd.
Volgend jaar weer? ;)

Mag jij er nu een verhaal van maken.

Robster480

Van de Transfăgărășan zullen zo ongetwijfeld foto's geplaatst worden ;)
Na de Transfăgărășan zijn we begonnen aan de route richting Krakow, om daar te overnachten en de volgende dag Auschwitz te bezoeken. We zijn nu toch in de buurt en vonden dat je dat een keer gezien moet hebben in je leven. Al is het maar om enigszins te realiseren wat er vroeger is gebeurd.

Aangezien het woensdag vrij laat was (goh, 2 keer dik 90km over een bergpas, daar ben je wel even zoet mee ;)) besloten we weer via Boedapest te reizen.
Opnieuw een prima plek om te overnachten en na contact met Stefan bleek een minuut of 10 bij hun resort vandaan. De donderdagochtend waren we redelijk laat, net voor 10-en aan het ontbijt. Er liepen dus al een hoop chagrijnige Hongaarse dames door de ontbijtruimte omdat die 2 Hollanders lekker op tijd waren. Tussen het Hongaarse gemopper hoor je dan ineens: "Mogûh!' ;D ;D

"Ja, jullie zitten zo dichtbij, we dachten, we gaan even een bakkie doen" ;D
Marit en Casper werden opgehaald en er werd besloten bij de buren van restaurant de Gouden Bogen een versnapering te gaan nuttigen in de vorm van een milkshake. De Hongaarse dames werden namelijk steeds ongeduldiger.. Nu hielp het ook niet mee dat ik het droge brood niet naar binnen kreeg gewerkt. Sowieso ontbijt met brood en ik gaan niet samen. Een croissant is tot daar aan toe, maar liever een bak yoghurt.

Bij de buren heeft Stefan zich goed vermaakt, want het bleek dat deze vestiging de beschikking had over een vrij toegankelijke buitensauna. Eentje die nog zorgde voor instant hitte en transpiratieontwikkeling ;D ;D

Ondanks de gezelligheid werd besloten onze wegen te vervolgen. We zijn vanuit Boedapest over de E77 dwars door Slowakije gereden naar Krakow. Een prachtige route door de bergen, met wederom perfect asfalt. Alleen maar 80km wegen, maar gelukkig reed men aardig door!

's Avonds in het hotel onder het genot van een heerlijk biertje nog even ontspannen met een heerlijk biertje. Nu we dichter bij Auschwitz kwamen merkten we wel dat we wat bewuster werden van waar we naartoe gingen.

Vrijdagochtend zijn we naar Auschwitz gegaan, wat helaas een behoorlijk commerciële bedoeling is (geworden). Natuurlijk moet er enige structuur zijn, maar om nu van 13.00 - 15.30 in de brandende zon met temperaturen van rond de 40 graden te wachten op een rondleiding is absurd. De enige plek met schaduw waren een paar bomen, het museum mocht je pas een half uur voor aanvang van de rondleiding in. We zijn daarom maar richting 'deel 2' gegaan. Eerst te voet (een volle bus zonder airco is niet prettig) en toen bleek dat we verkeerd gelopen waren zijn we met de auto die kant op gegaan. Een kleine impressie, waar we beiden goed stil van werden...

Flink indrukwekkend en enorm groot.

Een beetje cru wel, maar aan het eind van de middag zijn we richting Berlijn gereden, inmiddels was het donderdag en kwamen we in de avond aan in Berlijn.
Vrijdag hebben we Berlijn lopend doorkruist, op zoek naar de toeristische en wederom commerciële attracties ;) Hier was het ook lekker warm met 35 graden, dus hebben we er niet heel lang over gedaan.

Ontbijten ;D

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Robster480

Volgend jaar weer is prima! ;D Heb me prima vermaakt en goed reisgezelschap gehad!

Welke kant op? Scandinavië of Zuid-Europa?
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

LQDI

Tof verslag met mooie plaatties hoor!  :eusa_clap:

leons850

Citaat van: Robster480 op 30-10-2015 10:40:27
Volgend jaar weer is prima! ;D Heb me prima vermaakt en goed reisgezelschap gehad!

Welke kant op? Scandinavië of Zuid-Europa?

Scandinavië it is!
Gaan we volgend jaar met mijn auto. ;D

Sbv

Noordkaap en dan via St Petersburg omhoog naar Moermansk en dan Kirkeness - Noordkaap en via Noorwegen terug. Wel wat meer dagen wel maar schijt erg mooi te zijn

Auk

Auke
Volvo. for life

t_w

Goeiendag, wat een plaatjes!

Goed bezig! Indrukwekkend 'tripje' zo!