NBP S70R > Motorkapkabel gebroken..

Gestart door Robster480, 01-06-2010 02:49:41

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Ik dacht dat Mark de enige was met die afwijking  :eusa_shifty:

Mocht je nog een keer zin hebben om een schema te maken voor de antenna down schakelaar.... :eusa_angel:

Robster480

Haha nee, maar de S70 zit bijna vol  :eusa_angel:

Ik maak wel foto's voor je, kun je zelf klooien :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

elianmars

maruska

Schema voor antenne down ? Kwestie van copy paste ?

Mooie gadget👍🏻👍🏻
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Robster480

Citaat van: maruska op 16-03-2016 18:58:15

Mooie gadget👍🏻👍🏻

Inderdaad, ff foto's voor Mars maken welke kleur draad waar in de connectors gaat. Vervolgens connectors uit een sloper halen en gaan :)

Thanks!

elianmars

Citaat van: Robster480 op 16-03-2016 19:25:03

Mooie gadget👍🏻👍🏻

Inderdaad, ff foto's voor Mars maken welke kleur draad waar in de connectors gaat. Vervolgens connectors uit een sloper halen en gaan :)

Thanks!

Die connectors kan ik wel uit de Saffron van Iris trekken dan ;D

Robster480

Citaat van: elianmars op 16-03-2016 20:11:04
Citaat van: Robster480 op 16-03-2016 19:25:03

Mooie gadget👍🏻👍🏻

Thanks!

Die connectors kan ik wel uit de Saffron van Iris trekken dan ;D

Helaas, dat lijkt toch niet door te gaan  :(

elianmars

Sbv

Ik heb nog wel een stuk kabelboom liggen mocht je enkel wat connectors zoeken

Robster480

Tijdens het vervangen van de achterste motorsteun afgelopen zomer is de dikke pvc buis van de CV naast het blok doormidden gegaan.
In de loop der jaren wordt pvc natuurlijk kwetsbaar. Toen is deze breuk opgelost door er een koppelstuk overheen te schuiven.

De afgelopen tijd toch wat olielekkage ter hoogte van de breuk en rookte de auto zo nu en dan flink na een paar minuten stationair draaien. Daarnaast is de CV voor het laatst vervangen bij de gasinbouw... Inmiddels 5 jaar en ruim 150k km geleden.

Daarom besloten de carterventilatie volledig te vervangen. Dit heb ik afgelopen vrijdag samen met Gijs (MiniG) gedaan.
We hebben rustig aan gedaan en eerst gekeken wat er allemaal gedemonteerd moest worden. Hierbij was het volgende filmpje een welkome hulp, eigenlijk vooral om te kijken hoe de injectorrail opzij gelegd kon worden en hoe de klemmetjes die om de CV leidingen gaan dicht te knijpen: https://www.youtube.com/watch?v=otzkZ_f3Y3s

Tegen 10.00 begonnen, een klein uurtje later zag het er zo uit:

Net voor de lunch het spruitstuk eraf, daar meteen een nieuwe TPS opgezet.

In de gaten op het blok zat wel wat drek, maar niet enorm veel. Dit hebben we uiteraard verwijderd en de ingangen zijn weer volledig vrij.

Na de lunch al het CV spul gedemonteerd en het nieuwe OEM spul erop gezet. Hierbij de dikke pvc buis van Volvo uit de isolatie gehaald en vervangen door een stuk siliconenslang met een inwendige diameter van 8mm. Die gaat in ieder geval niet meer door midden door uitdroging. De gaskleppakking had ik ook besteld, maar niet nodig gehad aangezien we het spruitstuk er met gasklep eraan gedemonteerd hebben. Daarbij is deze een jaar of 2/3 geleden vervangen. Die pakking gaat dus bij de reserve onderdelen.

Het nieuwe spul met nieuwe inlaatpakking ervoor. Ideaal dat je de onderste 4 bouten al een eind in het blok kunt draaien. Daardoor blijven de pakking en het beugeltje om de CV leiding op z'n plek te houden op hun plek zitten.

Tegen een uur of 16.15 zag het er weer zo uit:

We waren toch wel nieuwsgierig naar de binnenkant van het potje. Het idee was doorzagen, maar ook met een bankschroef krijg je 'm prima open ;D Viel ook mee met de mayonaise die daar inzat. Wij waren dus hard op zoek naar een dubbele bodem in het potje, maar die is er niet :P

Vervolgens de auto gestart, na 2 keer wat moeite te hebben met lekker lopen bleef ie keurig stationair lopen. Met na een minuut of 5 stationair draaien dit als resultaat:

Geen witte rookwolken meer uit de uitlaat en na zaterdagochtend gecheckt te hebben ook geen olielekkage meer naast het blok.

Gijs, bedankt voor je hulp, de klusruimte, tijd en gezelligheid!  :eusa_clap:
Altijd tot wederdienst bereid, maar dat weet je!

Lunadust

Lekker bezig geweest.
Wie heeft zijn/haar handjes incognito op de foto?
Techneut, geen dichter.

Robster480

Citaat van: Lunadust op 04-04-2016 13:10:55
Lekker bezig geweest.
Wie heeft zijn/haar handjes incognito op de foto?

Gijs ;D Ik had overigens ook de helft van de tijd van die gekke dingen aan.

Sbv

hoe was de doorgang van de carterventilatie onderin het blok naar het carter toe ? Nog een stuk ijzerdraad ingestoken om te voelen ?

leons850

Keurig gedaan heren!  :eusa_clap:
Had natuurlijk al wat updates via whatsapp gehad.
Mooi dat het roken nu over is Robbie.
In de toekomst maar eens een kopje reviseren.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Robster480

Citaat van: Sbv op 04-04-2016 13:28:21
hoe was de doorgang van de carterventilatie onderin het blok naar het carter toe ? Nog een stuk ijzerdraad ingestoken om te voelen ?

Zo goed als schoon, alleen wat troep rond de rand van het gat, geen ophopingen :)