NBP S70R > Motorkapkabel gebroken..

Gestart door Robster480, 01-06-2010 02:49:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robster480

Ik heb mijn S70R nu sinds februari 2010 en er een paar kleine dingen aan veranderd.

Bijvoorbeeld;

- raambedieningknoppen van de bestuurdersunit vervangen
- nieuw origineel uitlaat sierstukje
- van 2 SC-900's één gemaakt (en thuur blij gemaakt (hoop ik) met de defecte) SC-901 geplaatst
- interieur lampjes vervangen
- elektrische antenne gemonteerd
- follow me home relais erin gezet
- heldere koplampen en knipperlichten geplaatst
- een blokjes grille geplaatst
- ruitenwisser relais 99 vervangen door Waeco Regensensor
- Volvo Dynaudio speakers in de deuren Upgrade naar volledig nieuwe Dynaudio set ;D augustus 2012
- Grom ipod/usb/aux in adapter
- grote polijst- en poetsbeurt buitenkant
- nieuw interieurfilter x5
- set nebula's met winterbanden vervangen door 16" staal met nieuw Vredestein Snowtrac 3 205/55/16 rubber november 2011 vervangen door 17" Trex met Michelin Alpin 4 205/45/17 rubber.
- nieuwe aircopomp + multiriem
- airco afgevuld (2x)
- LPI in laten bouwen, maart 2011, bij 238.500km
- gehele dashboard vervangen
- comfort relais t.b.v. knipperlicht geplaatst
- ECU van LPI onder de accu gemonteerd + relais verplaatst + zekeringen verplaatst
- sleepring vervangen
- interieursensoren geplaatst
- xenon geplaatst, 4300K
- handremvoering, remblokken achter, buitenste stuurkogels en stabilisatorstangen vervangen maart 2012
- uit laten lijnen maart 2012
- Comets laten stralen en coaten + nieuw zomerrubber (Pirelli P Zero Nero 215/45ZR17) maart 2012
- automatisch dimmende binnenspiegel gemonteerd februari 2012
- Powerflush versnellingsbak 14 april 2012
- dashboarddelen met 3M carbon-look folie beplakt en gemonteerd april 2012
- veerpootrubbers en lagers vóór vervangen alsmede de stofhoezen en bumpstops juni 2012
- remblokken vóór vervangen juni 2012
- ashoes rechtsvoor laten vervangen juni 2012
- remklauwen vóór vervangen juni 2012
- bumperroostertjes geplastidipt augustus 2012
- naaf achter donkergrijs gespoten i.p.v. roestkleur augustus 2012
- servomotortje passagierszijde vervangen september 2012
- trekhaakplek voorbumper laten herstellen > bumper opnieuw gespoten oktober 2012
- krassen achterbumper laten herstellen > bumper opnieuw gespoten oktober 2012
- regensensor ingebouwd oktober 2012
- Volvo draagarmen vervangen door kort gebruikte Volvo draagarmen januari 2013 (de eerste draagarmen hebben het 303.866 km / 15,5 jaar volgehouden :)
- remschijven vóór (302) en blokken voor en achter vervangen mei 2013
- bovenste motorsteun rubber vervangen juli 2013
- olie vervangen + filter + carterplugringetje: feb 2012, juni 2012, dec 2012, juni 2013, maart 2014, december 2014, juni 2015 (+ carterplug), december 2015, juli 2016, december 2016
- distributie + hydralische spanner + spanrollen (2x) vervangen, 6 sept. 2013 bij 311.900km
- onderste motorsteun distributiezijde vervangen oktober 2013
- onderste versnellingsbak steun januari 2014 333.500km
- bougies januari 2014 333.500km
- afneembare trekhaak geplaatst
- reactiestangetjes voorzijde vervangen januari 2014 334.700km
- bobine bosch maart 2014 335.000km
- oliekoelerleidingen vervangen augustus 2013 340.000km
- voorste schokbrekers, veerpootrubbers, veerpootlagers en spoorstangen vervangen 342.000km
- uitlijnen 342.000km
- oliepeilstok + oliepeilstok buis vervangen 352.000km
- nokkenaskeeringen, voor en achterzijde + rotor 368.000km
- achterbumper opnieuw gespoten + lpgvuller gat dichten 377.000km
- 16T vervangen door 18T, witte lpg injectoren vervangen door donkerbruine lpg injectoren 377.000km
- OEM bougies + Bosch verdelerkap 379.000km
- dynamo vervangen 380.000km
- draagarmen Meyle HD + uitlijnen Roessink 380.000km
- OEM reactiestangen 380.000km
- stuurkogels + uitlijnen Roessink 381.000km
- abs controller fix 383.000km
- mistlamp rechtsvoor vervangen 383.000km
- veerpootrubbers + lagers Monroe 384.125km
- voorste lambdasonde vervangen 387.500km
- olie lpg pomp + pakkingen vervangen 388.900km
- complete carterventilatie vervangen met OEM Volvo onderdelen. PVC leiding vervangen door 8mm inwendig siliconen slang. 390.875km
- remklauwen, brackets, blokken en schijven voorzijde vervangen. Van OEM 302mm naar OEM V50 T5 2007 320mm. 393.500km
- Aandrijfaskeerring lange zijde vervangen. 394.000km
- Multiriem vervangen, Gates, 395.000km
- stabilisatorstangen vervangen voor IPD 25mm voor en achter, juni 2016, 396.000km
- Olie + filter vervangen juli 2016, 398.000km
- wiellager linksachter vervangen juli 2016, 398.300km
- klepseals 20x vervangen 28 november 2016, 407.000km
- O-ringen bougiegaten vervangen 28 november 2016, 407.000km
- klepdekselpakking vervangen 28 november 2016, 407.000km
- nokkenaskeerringen ontstekingzijde en distributiezijde vervangen 28 november 2016, 407.000km
- turboretour pakking en seal vervangen 28 november 2016, 407.000km
- waterpomp, distributieriem, looprol, spanrol en spanner vervangen 28 november 2016, 407.000km
- KVS vervangen 28 november 2016, 407.000km
- olie + filter & carterplugring vervangen 28 november 2016, 407.000km
- bougies vervangen 28 november 2016, 407.000km
- gordelvanger bijrijdersstoel vervangen 7 december 2016 407.500km
- 18T turbo vervangen voor een nieuwe Mitsubishi 19T en downpipe met schuine flens van een '03 C70 met 80.000 km ervaring 409.000km + software aangepast 18 maart 2017
- radiator vervangen (Nissens) + klemmen en o-ringen oliekoelerleidingen + kvs vervangen 427.000km
- koelsysteem doorgespoeld met kvs + soda. 428.000km

Plannen:

- systeem t.b.v. sluiten van ramen en open dak bij afsluiten met afstandsbediening

Zal z.s.m. foto's plaatsen van de vervangen zaken en jullie op de hoogte houden van vorderingen.

Komende donderdag mag ie weer gekeurd worden en wordt de airco bijgevuld en gecontroleerd op lekkages.

Tips/ideeën/opbouwende kritiek zijn altijd welkom!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

arjenT5R

#1
een S70R is een redelijk zeldzame verschijning
we zijn dan ook zeeeer benieuwd naar de foto's  ;)

edit: die blokjes grille .... doen ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Robster480

Daardoor is er ook enige twijfel tussen veranderingen of origineel houden. Hoewel... een grille/koplampen e.d. zijn altijd terug te zetten :)

Foto's staan reeds in wie ben ik, maar vooruit hier ook een paar :P

De R:


1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Robster480

Oude sierstuk en een plekje op de bumper  :o



Oud sierstuk en plek weg  :eusa_dance:



Nieuw sierstuk:



Gemonteerd en wel:

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Robster480

De-ik-ga-gewassen-worden-look:

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

tom480

- R1200GS -

Volvo850 93

Ziet er zeker goed uit echt een gave bak je s70R]

en de ik ga gewassen worden look staat hem ook goed

Veel plezier op het forum en met je mooie R

Mvg Dennie

Robby72

Prachtig, zo wil ik er ooit ook eentje.

Ivm de ipod, kan ik je de Blitz save aanraden. Deze heb ik ook op mijn sc-901 zitten en doet het prima. Het voordeel in mijn ogen is dat je de ipod volledig kan bedienen zonder tussenkomst van radio. Dus geen gedoe met afspeellijksten etc, gewoon album of artiest kiezen is mogelijk.

)()()sT

Ik heb ook een Blitzsafe, werkt prima. Ik ben er zelf alleen nog niet uit waar ik hem uit wil laten komen. Mijn iPod of iPhone ligt, wanneer ik muziek speel meestal in het bakje onder de asbak, ik zit daarom te denken om de aansluiting daaruit te laten komen.

Heldere koplampen (wel de originele!!!) zijn zoooo mooi, maakt 'm gelijk een stuk jonger  8)


Vraag1: follow me home relais: waar heb je dat vandaan?
Vraag 2: schakelaar raambediening: idem  8)

Robster480

Dank voor de reacties!

Over de blitzsafe: je kunt dan de ipod niet op je radio bedienen? Ik heb ook ziiten kijken naar een ice link van dension, maar deze lijkt te werken met alle SC's behalve de 900/901.. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

Joost: die heldere koplampen staan super! Zijn toch de orignelen vor de C70? Aftermarket  heb ik het niet zo op, aangezien daar veelal vocht in komt.

FMH relais: stond een week of 3 geleden op MP. (€30,-)
Raambediening: stond een maad of 1,5 geleden hier op het forum. Het elektronica gedeelte hiervan werkte niet meer. De knoppen waren nog prima. Was gratis af te halen. heb toen een pakketje Jupiler meegenomen.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Sbv

Op mijn Blitzsafe Ipod adaptor kan ik ook de Ipod niet bedienen op de radio. Volgens mij kan dat op geen enkel interface voor een S70. Wat wel kan is opladen. Je zult zelf de Ipod moeten bedienen.
Volume valt uiteraard wel via de radio in te stellen.

Persoonljk zou ik wel voor achterspoiler gaan. Onlangs een paar dagen zonder achter spoiler op onze S70 gereden en dat is wel erg kaal.
XC grille zeker doen en kwa koplampen sluit ik me bij Joost aan. Originele heldere C70 lampen erin zetten.
Wij hebben aftermarket erin zitten icm Xenon. Er komt gelukkig geen vocht in(afkloppen) de de projector lens heb je in het donker mooi licht, echter is het allemaal minder degelijk als origineel. Volgende keer zet ik er heldere C70 lampen in

)()()sT

Citaat van: Robster480 op 01-06-2010 09:41:46
Dank voor de reacties!

Over de blitzsafe: je kunt dan de ipod niet op je radio bedienen? Ik heb ook ziiten kijken naar een ice link van dension, maar deze lijkt te werken met alle SC's behalve de 900/901.. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

Joost: die heldere koplampen staan super! Zijn toch de orignelen vor de C70? Aftermarket  heb ik het niet zo op, aangezien daar veelal vocht in komt.

FMH relais: stond een week of 3 geleden op MP. (€30,-)
Raambediening: stond een maad of 1,5 geleden hier op het forum. Het elektronica gedeelte hiervan werkte niet meer. De knoppen waren nog prima. Was gratis af te halen. heb toen een pakketje Jupiler meegenomen.

Thanks!
Ik wil je wel gelijk uit de droom helpen, want ik heb ook bij de originele lampen heel soms vocht in de koplamp, en regelmatig in de knipperlichten  ::)

Robster480

Citaat van: )()()sT op 01-06-2010 09:59:07
Citaat van: Robster480 op 01-06-2010 09:41:46
Dank voor de reacties!

Over de blitzsafe: je kunt dan de ipod niet op je radio bedienen? Ik heb ook ziiten kijken naar een ice link van dension, maar deze lijkt te werken met alle SC's behalve de 900/901.. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

Joost: die heldere koplampen staan super! Zijn toch de orignelen vor de C70? Aftermarket  heb ik het niet zo op, aangezien daar veelal vocht in komt.

FMH relais: stond een week of 3 geleden op MP. (€30,-)
Raambediening: stond een maad of 1,5 geleden hier op het forum. Het elektronica gedeelte hiervan werkte niet meer. De knoppen waren nog prima. Was gratis af te halen. heb toen een pakketje Jupiler meegenomen.

Thanks!
Ik wil je wel gelijk uit de droom helpen, want ik heb ook bij de originele lampen heel soms vocht in de koplamp, en regelmatig in de knipperlichten  ::)

Wat kost zoiets nou, zo'n setje originele heldere lampen (incl knippers, het liefst geen USA-style). Voor een aftermarket setje ben je zo'n €350,- kwijt (lampen + knippers).

Zal zo ook even foto's posten van het verschil tussen de raambedienings units..
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

martijn.

Hallo,

Ik heb de dension ice-link en daarmee kan ik de Ipod bedienen vanaf de radio.

Helaas heb je geen info op het radioscherm.

Maar je kunt met de 1-6 voorkeurknoppen wel door mappen heen gaan, zowel op afspeellijst of artiest enz..

Robster480

Citaat van: Sbv op 01-06-2010 09:53:34
Op mijn Blitzsafe Ipod adaptor kan ik ook de Ipod niet bedienen op de radio. Volgens mij kan dat op geen enkel interface voor een S70. Wat wel kan is opladen. Je zult zelf de Ipod moeten bedienen.
Volume valt uiteraard wel via de radio in te stellen.

Persoonljk zou ik wel voor achterspoiler gaan. Onlangs een paar dagen zonder achter spoiler op onze S70 gereden en dat is wel erg kaal.
XC grille zeker doen en kwa koplampen sluit ik me bij Joost aan. Originele heldere C70 lampen erin zetten.
Wij hebben aftermarket erin zitten icm Xenon. Er komt gelukkig geen vocht in(afkloppen) de de projector lens heb je in het donker mooi licht, echter is het allemaal minder degelijk als origineel. Volgende keer zet ik er heldere C70 lampen in

Zijn die Blitzsafe adapters ook in Nederland verkrijgbaar of zal ik die toch echt uit de USA moeten laten komen? Ik heb al verschillende zien langs komen, waarbij ook staat dat je nog een extra kabel nodig hebt. Kun je me vertellen welke ik nodig heb? Heb je wellicht een link van waar jij hem besteld hebt?

Wat spoiler betreft; vind beiden mooi, dus die staat (voorlopig) nog niet op het lijstje..
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>