Kopstaart botsing met 850 T5 (met foto's).

Gestart door Rutger, 02-06-2010 23:09:53

Vorige topic - Volgende topic

Rutger

Mijn schoonzus heeft vandaag een ongelukje gehad met hun 850 T5. Op de snelweg met een vaartje van 80 op een voorganger gereden die plotseling in de remmen ging omdat die ergens van schrok (..). Ze is er goed vanaf gekomen, waarschijnlijk ook door de airbags. Maar helaas, weer een mooie 850 T5 minder op de weg.
De auto staat nu bij een sleper in Etten-Leur en mijn broer wil de auto wegdoen / laten opkopen omdat hij de auto/wrak waarschijnlijk nergens kan stallen en daar geen zin in heeft.

Wellicht is er iemand hier op het forum die er iets mee kan of die auto voor onderdelen kan gebruiken? Wat is eigenlijk jullie advies om nu te doen? Ik vind opkoop door een sloper zo zonde....velgen, interieur, wellicht dat motorblok nog goed is (ik dacht 240.000 km)?  Is er wellicht iemand die de auto wat langer kan stallen / in onderdelen wil verkopen? Wat zou nu een reele prijs zijn voor deze auto, etc. Zie foto's. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groet Rutger

blauweroffel

Zo ,da's schrikken geblazen!
Is zij met 80 km/u achterop een ander gereden? Dan ziet die volvo er relatief nog goed uit........
Als de auto nog recht is dan misschien toch repareren door hobbyist?
Volgens mij staat er naast die T-5 een andere 850 sedan voor onderdelen..........

succes met de afwikkeling

BR

jeroen74

Toevallig heb ik dat ongeluk gezien, was bij Etten-Leur rond kwart over vijf of zo, ik reed de andere kant op richting R'daal. Dacht toen ook "weer een 850 minder :("

Succes iig.

thuur

Kreukelzone goed gebruikt :eusa_clap:
Daar koop je zo'n auto toch voor uiteindelijk. Repareren is niet rendabel, je koopt een goede schadevrije T-5 voor dezelfde kosten.

Voor de zekerheid toch even langs de huisarts gaan trouwens!

Maar het blijft jammer.. :-\

Gr ;)

Kali-Integrali

Das balen zeg, erg zonde. Inderdaad moet ze nog wel even, net zoals Thuur al aangaf, zeker van zijn dat lichamelijk ook alles oké is. Toch een beste klapper.

Als ik het zo zie zit er een heel net leren interieur in, goede radio en vast nog meer. Misschien loont het om hem zelf in onderdelen te verkopen, maar daar moet je ook zin, tijd en ruimte voor hebben..

Succes ermee!  Gr-Martijn

Vulk

Dat is inderdaad een serieuze klapper geweest! :o

Rutger

Ze was gisteren idd nog bij de huisartsenpost geweest. Ze gaven aan dat ze er niets bijzonders aan zal overhouden gelukkig. Ik geloof wel dat ze wat blauwe plekken had, ook van de airbag en gordel (?). Inderdaad maar blij zijn dat je dan in een volvo zit denk ik. Overigens heeft ze nog wel kunnen remmen. Dus hoe hard ze reed op tijdstip van de klap weet ik niet, maar echt 80 zal het niet geweest zijn...

GeertG

Heel vervelend allemaal maar het lijkt erop dat de 850 in deze situatie weer heeft gedaan waarvoor die bedoeld is.
Gelukkig geen ernstige gevolgen voor de gezondheid.

Sterkte voor je schoonzus (en succes met zoektocht naar de volgende 850 of x70 ...... ;) )
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Ludo

Citaat van: thuur op 03-06-2010 00:24:40
Daar koop je zo'n auto toch voor uiteindelijk.

Bwah, het is allemaal wel relatief en afhankelijk van meerdere factoren denk ik.
Ik heb ooit een kop-staart aanrijding veroorzaakt met een mini classic.
Het proces verhaal tekende op dat de botssnelheid gebeurd was met 103km/u.
Mijn mini had véél minder schade als deze 850.

GeertG

Citaat van: Ludo op 03-06-2010 09:52:11

Bwah, het is allemaal wel relatief en afhankelijk van meerdere factoren denk ik.

Klopt helemaal!
Heb kop-staart botsing gehad met een Nissan Micra met ca. 25-30 km/u en auto total-loss.
Op dat moment was het zeker dat als opvolger van de Passat die we toen reden een grote veilige wagen zou komen.....
Paar maanden later de 850 gekocht (toen als enige wagen)  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

jeroen74

Ligt er natuurlijk wel aan hoe hard de voorligger reed ;) En een voorligger geeft mee, in tegenstelling tot een boom of stilstaande oplegger.

Ik weet niet of de schade aan deze 850 zo groot is. Het ziet er wel heel erg uit, maar dat komt door de kreukelzones.

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

jan piet

Citaat van: Ludo op 03-06-2010 09:52:11

In die (ontwerp) periode werd een carrosserie zo stevig mogelijk getekend omdat men dacht dat dit veiliger was. Zelf was je de kreukelzone, vaak weinig plaatschade, maar zelf  :eusa_silenced:

KIM

Citaat van: Rutger op 03-06-2010 08:03:42
Ze was gisteren idd nog bij de huisartsenpost geweest. Ze gaven aan dat ze er niets bijzonders aan zal overhouden gelukkig. Ik geloof wel dat ze wat blauwe plekken had, ook van de airbag en gordel (?). Inderdaad maar blij zijn dat je dan in een volvo zit denk ik. Overigens heeft ze nog wel kunnen remmen. Dus hoe hard ze reed op tijdstip van de klap weet ik niet, maar echt 80 zal het niet geweest zijn...
Minder allemaal hoor! Maar idd; het blijft maar blik en het moet je in dergelijke situaties beschermen.
De blauwe plekken zal ze inderdaad van de gordels hebben; de gordelspanners trekken de riem met redelijk veel geweld aan. Zoveel geweld zelfs dat heden ten dage de gordelspanners zijn uitgerust met krachtbegrenzers.
Van airbags krijg je geen blauwe plekken van; hooguit wat schaafwondjes.

Sterkte met de afwikkeling.

FRANQ

Doodzonde,

Het is dat ik er nu geen geld voor heb, anders had hij zo bij mij kunnen en mogen staan.
(neerzetten mag altijd)

Zou zelf intresse hebben in de voorstoelen en armsteun! (of gewoon het hele interieur)
Als hij in onderdelen gaat, zou ik me daar ook alvast voor willen intekenen.
Wat zou het wrak evt moeten kosten/opleveren?

Sterkte met de afloop.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"