Dumpvalve op 2.5T..??

Gestart door Richard850, 03-06-2010 11:09:46

Vorige topic - Volgende topic

Richard850

Ik vroeg me af, als het ook mogelijk is om op m'n 2.5T een dumpvalve te zetten..??

Turbobiker

Ja, maar als het je om de 'pssssssst' te doen is, zou ik het toch niet doen, motor gaat er echt minder van lopen (schokken bij overschakelen)
De Tussenpaus

M a r c

Bovenstaande verschijnsel kun je wel enigszins verminderen door je originele recirculatievalve ook aangesloten te laten. Dan sist de BOV wel wat minder luid, maar pakt de motor wel beter op na schakelen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Geldt dit specifiek voor de 2.5T, of ook voor andere motoren?

nickk.

Met een open dumpvalve blaas je gewoon lucht eruit, klaar. Je mengsel klopt niet meer (hoe klein dan ook) en de motor zal na overschakelen altijd iets te rijk lopen. Misschien niet voelbaar, maar qua benzineverbruik zie je t wel (been there done that).

Misha

Bovendien is het zoooo 2006.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

Citaat van: nickk. op 03-06-2010 12:49:29
Met een open dumpvalve blaas je gewoon lucht eruit, klaar. Je mengsel klopt niet meer (hoe klein dan ook) en de motor zal na overschakelen altijd iets te rijk lopen. Misschien niet voelbaar, maar qua benzineverbruik zie je t wel (been there done that).

Is ook de reden dat sommige wagens (Impreza Turbo) na het monteren van een BOV weleens steevlammen kan geven (rijk mengsel), voor sommigen een leuk bijkomend feit.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

tackle

Ronald21

staat een mooie dumpvalve te koop op marktplaats van baileys voor 40 euro

heb ik ook . werkt perfect

mvg

Richard850

Hmm, okay, 't wordt dus afgeraden...

Ag een open luchtfilter van K&N zorgt erook wel voor dat het afblaasgeluid wat luider klinkt dacht ik zo..!!

Vulk

Inderdaad, maar niet zo storend als een dumpvalve.
Als je de radio aanzet in de auto hoor je het niet, zonder radio klinkt het heel fijn.

Ronald21

Double piston (2 zuigertjes ) dumpvalve aanschaffen en je hebt nergens last van op de volvo

Evt orginele ook laten zitten, werken ze lekker samen, komt dan wel wat minder flow door de extra dumpvalve,  waardoor hij minder geluid maakt.

Wil je geluid , schaf dan een open filter aan, dan hoor je de orginele heel goed afblazen.

Mijn verbruik is met een baileys dumpvalve absoluut niet merkbaar gestegen

Bin there done that  ;D

elianmars

Citaat van: Vulk op 04-06-2010 18:41:58
Inderdaad, maar niet zo storend als een dumpvalve.
Als je de radio aanzet in de auto hoor je het niet, zonder radio klinkt het heel fijn.

Een dumpvalve is niet storend, maar  8)