stoelzitting niet laag genoeg

Gestart door Laserblue, 05-06-2010 11:13:13

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Ik heb het gevoel dat m'n bestuurdersstoel 5 cm verder omlaag moet kunnen, ik zou wel wat lager willen zitten.

ik heb echt het idee of ik op een bok zit.

Heb alles al nagekeken en hij staat echt op z'n laagste stand.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?  :eusa_shifty:

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

t5karel

Citaat van: Laserblue op 05-06-2010 11:13:13
Ik heb het gevoel dat m'n bestuurdersstoel 5 cm verder omlaag moet kunnen, ik zou wel wat lager willen zitten.

ik heb echt het idee of ik op een bok zit.

Heb alles al nagekeken en hij staat echt op z'n laagste stand.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?  :eusa_shifty:

Is bips niet dikker geworden? :eusa_think: ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Misha

Als je electrische verstelling hebt kun je er een handmatig verstelbare stoel inzetten, scheelt iets.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Laserblue

Citaat van: mehn op 05-06-2010 12:08:04
Kom je daar nu pas achter? ;D ;D

;D ja, wist niet eens dat ie verstelbaar was  :eusa_shifty:

nee, maar het irriteert me steeds meer :-\
Zelfs ik zit met m'n 1.3m tegen het plafond  :eusa_doh:

elianmars

Citaat van: Laserblue op 05-06-2010 12:34:40

Gelukkig zeg je 't zelf al  ;D

Laserblue

Citaat van: elianmars op 05-06-2010 13:49:30
Citaat van: Laserblue op 05-06-2010 12:34:40

Gelukkig zeg je 't zelf al  ;D

denk ik kop 'm zelf maar in  ;)

Turbo-Geek

Het enige wat 100% werkt maar wel drastisch is is het monteren van zo'n universeel railsysteem voor van die Sparco kuip stoeltjes enzo.
Dan lever je wel in op electrische verstelbaarheid enzo maar als je de enige bestuurder bent dan verstel je die mischien 1x per 5 jaar ofzo.

Ik wil wel eens komen kijken, halen we hem eruit en brainstormen we samen of er wellicht ergens cm's te winnen zijn.
Ik heb bij een Xantia cm's gewonnen door tapijt en isolatie weg te halen op de plekken waar de stoel gemonteerd zat (dus kleine stukjes weghalen), hiermee kreeg ik de XM (electrische lederen) stoel net genoeg naar beneden voor mijn gevoel.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Laserblue

Citaat van: Turbo-Geek op 05-06-2010 15:09:17
Het enige wat 100% werkt maar wel drastisch is is het monteren van zo'n universeel railsysteem voor van die Sparco kuip stoeltjes enzo.
Dan lever je wel in op electrische verstelbaarheid enzo maar als je de enige bestuurder bent dan verstel je die mischien 1x per 5 jaar ofzo.

Ik wil wel eens komen kijken, halen we hem eruit en brainstormen we samen of er wellicht ergens cm's te winnen zijn.
Ik heb bij een Xantia cm's gewonnen door tapijt en isolatie weg te halen op de plekken waar de stoel gemonteerd zat (dus kleine stukjes weghalen), hiermee kreeg ik de XM (electrische lederen) stoel net genoeg naar beneden voor mijn gevoel.

dank je, ik kan 'm nog 3mm omlaag halen door dempingsmateriaal weg te halen maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Ik wil niet van het huidige systeem af, dat bevalt prima.

Ik had alleen de hoop dat ie misschien een nokje bleef hangen ofzo  :-\

daytonawim

Aan de achterzijde moet ie wel een stukje lager kunnen door de gaten wat op te ruimen.
met name die aan de rechterkant.

Zelf heb ik de mechanische stoelen vervangen door de electrische uit een C70.
betere instelbaarheid. ( ben 197 lang)

innocenti

Het frame van je stoel kan je mechanisch verstellen tov de slede. En zitten 3 gaten boven elkaar waarmee je een voorinstelling kan doen. Controleer deze eens of je daarmee je stoel verder kan laten zakken? Kan zowel voor de voorzijde als achterzijde afzonderlijk. Je moet het bovenste gat gebruiken om de laagste positie in te kunnen stellen.

[Edit] Ik denk dat je de onderste gaten moet gebruiken gebruiken [Edit]

daytonawim

Je hebt het hier over de electrisch bedienbare stoelen ?

Ik zie daar aan de voorkant bij beide auto's die gaten zitten, de onderste zijn gebruikt
en dat levert aan de voorzijde ongeveer 26 cm hoogt op in hoogste stand, (gemeten
bovenzijde zitting en bovenkant dwarsbak voor de stoel)

Zitten die ook aan de achterzijde ?

innocenti

Ja ik heb het over electrische stoelen. En je kan ze aan zowel de voorzijde als de achterzijde voorinstellen. Ik heb mijn eigen stoel ook op die manier lager gezet. Maar uiteindelijk vervangen door een recaro ivm rugklachten. Deze kan nog lager.

daytonawim

Aha, ik zal dat eens bekijken :-)

Sbv

Citaat van: daytonawim op 07-06-2010 17:45:12
Aha, ik zal dat eens bekijken :-)
En..we zijn al een uur verder inmiddels ...  ;D