Airco laten vullen

Gestart door rico, 05-06-2010 18:19:53

Vorige topic - Volgende topic

rico

Aaangezien de temperaturen weer beginnen te stijgen en mijn aircopomp steeds aan en uit sloeg,maar eens op zoek gegaan naar een goed(koop) adres.

Er bleek nog maar 40 Gram in te zitten :o netjes systeem leeg gehaald vervolgens onder druk gezet(lektest) en weer gevuld.\
Wat is dat weer een lekker gevoel zeg onderweg naar huis op 22 Gr en Brrrrrrr wat fris weer.

En dit alles voor 49€ zie link zijn gevestigd in Deventer.

http://link.marktplaats.nl/348492247

Arjenj

Dat steeds aan en uitslaan van de airco is hiermee ook verholpen?

Turbo-Geek

Nee natuurlijk niet, er is sprake van een lekkage dus uiteindelijk verlies je het weer. Soms duurt dat een jaar, soms een kwestie van weken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

rico

Citaat van: Turbo-Geek op 05-06-2010 23:02:27
Nee natuurlijk niet, er is sprake van een lekkage dus uiteindelijk verlies je het weer. Soms duurt dat een jaar, soms een kwestie van weken.

Wie heeft het over lekkage?

Hij draait nu gewoon aan 1 stuk.

-D©©©L-

Citaat van: rico op 05-06-2010 23:16:15

Hoe lang heeft ie vacuum standtijd gehad ?

Turbo-Geek

Feit dat je nog maar 40 gram erin had zitten betekent dus dat het ontsnapt is, maw het systeem lekt.

850estatetdi

ligt er ook aan denk hoelang het er al in zit bedoel mijn auto hoort 960gram te hebben en toen ik hem een paar weken geleden weg bracht zat er nog maar 400 gram in in 4 jaar tijd maar er is geen lek dus de vulling word altijd minder

rico

Citaat van: -D©©©L- op 05-06-2010 23:18:37

Hoe lang heeft ie vacuum standtijd gehad ?

10 min, maar als er nog maar 40 gram inzit wil dit toch niet automatisch zeggen dat hij lek is?

Het kan toch ook gewoon zijn dat hij heel lang niet is bijgevuld?

Turbo-Geek

Als het systeem beneden een bepaald niveau komt dan doet hij het niet meer en dat is RUIM boven de 40 gram, ik geloof bij 200 gram doet hij het al niet meer (aan/uit schakelen).
Jaarlijks verlies je idd wel wat maar niet 20%. Dus als je systeem het de vorige zomer nog wel goed deed dan ben je nu aardig wat kwijt geraakt want met bijv. 100 gram erin doet het systeem het echt niet jongens.  :eusa_naughty:

Theostek

40 gram (rest)  koudemiddel ! dan had het systeem niet ééns kunnen werken.
Heeft die kerel je dat gezegd of heb je dat op de weegschaal zien staan? als je dit hebt zien staan 0.040 is er 400 gram uit gehaald.

10 min standtijd is met de pet ernaar gooien 30 minuten is verplicht, kan ook niet anders voor die prijs. (beuners)
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

T5turbo

Zo te lezen is ook de droger enz niet vervangen?  ::)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

rico

Citaat van: Theostek op 06-06-2010 07:03:18
40 gram (rest)  koudemiddel ! dan had het systeem niet ééns kunnen werken.
Heeft die kerel je dat gezegd of heb je dat op de weegschaal zien staan? als je dit hebt zien staan 0.040 is er 400 gram uit gehaald.

10 min standtijd is met de pet ernaar gooien 30 minuten is verplicht, kan ook niet anders voor die prijs. (beuners)

Turbo-Geek: Vorig jaar had ik de auto nog niet dus ik kan daar geen zinnig woord over zeggen!

Dan zal het wel 400 gram geweest zijn,maar als het 400 was had het systeem dan niet genoeg om toch te werken,hij sloeg wel telkens aan en uit?
Gisteren na het vullen liep hij gewoon aan 1 stuk en er is 825 in gekomen zag ik.

Mocht hij toch lek zijn wat ik niet kan uitsluiten zie ik dan wel weer voorlopig doet hij het weer.

Theostek

Nee dat was niet genoeg geweest 400 gram om het systeem naar behoren te laten functioneren.

Van welk bouwjaar is de S70 ? Volgens mijn gegevens Volvo S70/V70 1997-11.00 - R134a 750 - 850 gram..dus zit er 75 gram teveel in.
850 gram is voor koude landen Scandinavië o.a Nederland valt niet onder de koude landen, ga terug naar die boer en laat 75 gram eruit halen.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

rico

Citaat van: Theostek op 06-06-2010 11:00:13
Nee dat was niet genoeg geweest 400 gram om het systeem naar behoren te laten functioneren.

Van welk bouwjaar is de S70 ? Volgens mijn gegevens Volvo S70/V70 1997-11.00 - R134a 750 - 850 gram..dus zit er 75 gram teveel in.
850 gram is voor koude landen Scandinavië o.a Nederland valt niet onder de koude landen, ga terug naar die boer en laat 75 gram eruit halen.

Hij had een lijstje waar ik heb meegekeken s/v 70 van 97 tot 2000 vulgewicht 750 tot 825 Gram.

http://www.mekotrading.com/uploads/Vulgewichten.pdf

850estatetdi

dat lijstje klopt volgens mij niet helemaal want volgens mij gaat er meer 825 gram is de volvo 850 airco