Slecht optrekken, geen fut

Gestart door AllardAX, 06-06-2010 11:24:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jan piet

Reparatie waarbij mijn complete pomp uit elkaar moest, er een ventiel vervangen werd, er een spanrol besteld werd en geplaatst, pompriem vervangen en het geheel afgesteld werd duurde bij terlouw 3,5 uur.

Essie70

ik kan je zeggen uit ervaring: controleer alle slangen die rond de turbo, lmm e.a belangrijke onderdelen gaan. bij mij waren er een paar slangen stuk dus reed ook niet harder dan 120. nu nieuwe slangen erin en hij rijd weer super !

fredtref

Citaat van: rpakuypers op 29-06-2010 17:40:11
Citaat van: Bas850 op 29-06-2010 17:06:58
Ik ben bij Jaap Pul ongeveer 2 uur binnen geweest en ik denk dat daarvan 1 uur en 15 minuten wacht tijd is geweest.
Dus in 45 minuten moet dat toch wel te doen zijn.

Mijn diesel startte sinds de aankoop heel slecht en na een uurtje bij Jaap Pul te zijn geweest (inderdaad 40 minuten wachten) startte hij als vanouds. Gewoon van tevoren even gebeld want op dinsdag- en donderdagavond is "spreekuur" en ga je zo even langs. Jaap legt ook altijd precies uit wat hij doet zodat je het zelf kunt volgen. Voor die paar tientjes die ik kwijt was had ik een auto die goed start, heel veel kennis van de werking van een diesel en had ik weer een enorme lading Urker scheldwoorden geleerd ......... (volgens mij loopt er een knaap met Gilles de la Tourette.)

Groet,
Roger

Haha  ;D zo herkenbaar, ik heb minstens 1 uur en 30 minuten moeten wachten voor dat ik aan de beurt was, maar heb mij geen seconde verveeld, trouwens nieuw draad tappen in het blok voor de spanrol en afstellen nog geen half uur werk  :eusa_clap:

AllardAX

zo vandaag de auto weer opgehaald. Men heeft de distributieriem en de pompriem los gehad en vervolgens eerst de distributieriem goed gezet en daarna de pomp statisch op tijd gezet en daarna dynamisch afgesteld. Hij loopt een stuk beter dan hiervoor en trekt ook beter door naar 140. Alleen heb ik nog niet eerder een TDI gehad dus weet ik niet precies wat ik mag verwachten. Ik neem aan dat ie wat minder trekt dan mn vorige 850 (2.5 20v 170pk). Ik merk wel verschil als de airco op vol zet, dan heeft ie een stukje minder vermogen... herkenen julie dit?
Van de week ga ik ook maar alle slangen vervangen zoals bij Essie70, ze zien er wat poreus uit hier en daar.

hathü

Bij mijn TDI merk ik geen vermindering in vermogen met de airco op vol.

kvcuijck

@AllardAX Ik merk het wel degelijk als de airco aan staat. Vooral het gebied rond de 2000rpm als de turbo nog niet helemaal mee doet...

Henk855

Met een goede TDI rij je een 2.5 20V 170 pk gewoon zoek tot de 180 km /u
Er zal iets nog niet goed zijn.

Sjors

Citaat van: AllardAX op 30-06-2010 17:45:03
zo vandaag de auto weer opgehaald. Men heeft de distributieriem en de pompriem los gehad en vervolgens eerst de distributieriem goed gezet en daarna de pomp statisch op tijd gezet en daarna dynamisch afgesteld. Hij loopt een stuk beter dan hiervoor en trekt ook beter door naar 140. Alleen heb ik nog niet eerder een TDI gehad dus weet ik niet precies wat ik mag verwachten. Ik neem aan dat ie wat minder trekt dan mn vorige 850 (2.5 20v 170pk). Ik merk wel verschil als de airco op vol zet, dan heeft ie een stukje minder vermogen... herkenen julie dit?
Van de week ga ik ook maar alle slangen vervangen zoals bij Essie70, ze zien er wat poreus uit hier en daar.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

kvcuijck

@sjors855 Ik kan mij niet voorstellen dat een standaard TDI het wint van een standaard 2.5 20V. Van 0 - 100km/u laat de TDI al een seconde liggen en dat gaat ie nooit meer goedmaken...

Zijn er ergens getallen te vinden die jouw bewering onderbouwen?

Henk855

Citaat van: kvcuijck op 30-06-2010 20:26:32
@sjors855 Ik kan mij niet voorstellen dat een standaard TDI het wint van een standaard 2.5 20V. Van 0 - 100km/u laat de TDI al een seconde liggen en dat gaat ie nooit meer goedmaken...

Zijn er ergens getallen te vinden die jouw bewering onderbouwen?

Ach diverse sprintjes getrokken en zelfs een 2.0 T-5 heeft heeeeeeel veel moeite met een TDI tot 120 km/u

Sjors

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

verburgh

Citaat van: sjors855 op 01-07-2010 00:25:12
Citaat van: kvcuijck op 30-06-2010 20:26:32
@sjors855 Ik kan mij niet voorstellen dat een standaard TDI het wint van een standaard 2.5 20V. Van 0 - 100km/u laat de TDI al een seconde liggen en dat gaat ie nooit meer goedmaken...

Zijn er ergens getallen te vinden die jouw bewering onderbouwen?

Ach diverse sprintjes getrokken en zelfs een 2.0 T-5 heeft heeeeeeel veel moeite met een TDI tot 120 km/u

Sjors


:eusa_think: in zijn achteruit  zeker  ;D

kvcuijck

Het wordt steeds mooier.... en vraag me na deze overtuigende informatie af waarom niet iedereen een TDI heeft gekocht!

Om terug te komen on-topic: Ik heb het sterke vermoeden dat je "oude" 850 2.5 20V met 170pk inderdaad wat sneller is/aanvoelt dan je huidige 2.5 TDI met 140pk. Je kunt altijd nog proberen de technische specs ouderwets te "meten" of je eigen situatie vergelijken met YouTube filmpjes...

pimsam

CiteerZijn er ergens getallen te vinden die jouw bewering onderbouwen?

Jazeker, dat heet koppel.  2.5 20V geeft 220 Nm bij 3300 tpm. De TDI heeft 290 Nm bij 1900 tpm. Daarnaast is het theoretische verschil in acceleratie tot 100 km/h tussen deze motoren slechts 0.6 seconden en dat is met een beetje minder schakelen al heel snel bereikt.
Een 20V moet flink doortrekken (lees, zijn best doen oftewel je vrouw vraagt waar je mee bezig bent) terwijl een TDI met zijn vinger in de neus zijn max. koppel op de wielen levert. En zeker op de snelweg heeft een 20V echt het nakijken.
Ik heb voor de V70 diesel een 850 20V gehad, beide automaat en ik vond die 20V echt een slak vergeleken met de diesel.

Henk855

Het juiste antwoord pimsam en dan praat ik nog niet eens over een diesel die bij Fasttech op visite is geweest.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

jan piet

Citaat van: pimsam op 01-07-2010 13:17:58
CiteerZijn er ergens getallen te vinden die jouw bewering onderbouwen?

Jazeker, dat heet koppel.  2.5 20V geeft 220 Nm bij 3300 tpm. De TDI heeft 290 Nm bij 1900 tpm. Daarnaast is het theoretische verschil in acceleratie tot 100 km/h tussen deze motoren slechts 0.6 seconden en dat is met een beetje minder schakelen al heel snel bereikt.
Een 20V moet flink doortrekken (lees, zijn best doen oftewel je vrouw vraagt waar je mee bezig bent) terwijl een TDI met zijn vinger in de neus zijn max. koppel op de wielen levert. En zeker op de snelweg heeft een 20V echt het nakijken.
Ik heb voor de V70 diesel een 850 20V gehad, beide automaat en ik vond die 20V echt een slak vergeleken met de diesel.

Is ook mijn ervaring! Tussen de 40-50 km en de 120 heb je écht het nakijken met een 20V
gr,JP

kvcuijck

@pimsam Uiteraard moet je voor een snelle acceleratie stevig doortrekken in een benzine. Daar komen uiteindelijk de pk's vandaan. In een diesel zul je juist meer moeten schakelen dan in een benzine. De diesel is begrensd op 4.500rpm en de benzine pas bij 6.500rpm. De benzine trekt in de tweede versnelling voorbij de 100. De diesel heeft hiervoor de derde versnelling nodig. Uiteindelijk zal diegene met het meeste vermogen in 9 van de 10 gevallen de snelste zijn..... Een verschil van 30pk ga je niet goed maken met wat extra koppel. Natuurkundig kan ik geen enkele verklaring vinden waarom de 140pk diesel sneller zou zijn dan de 170pk benzine.

@sjors855 Bij Fasttech op visite gaan is natuurlijk vals spelen ;)

Mijn excuus voor het vervuilen van dit topic.....