rolhoes bagageruimte

Gestart door Haraldk, 06-06-2010 13:58:55

Vorige topic - Volgende topic

Haraldk

Beste forumleden,

Ik ben nog steeds in het gelukkige bezit van mijn roffel. Hij heeft inmiddels 260.000 op het klokkie en geeft (zoals gehoopt en verwacht) geen krimp :)  .
Nu is de afgelopen week het oprolmechanisme van m'n bagage-rolhoes ermee gestopt. Ik dacht dat het niet zo'n groot probleem zou zijn, maar dat valt tegen. Volgens 2 dealers is het ding niet te repareren en in de trim kleur van mijn auto ( oak, heb ik me laten vertellen, een soort beige maar dan blijkbaar net effe anders) zijn  ze bij Volvo niet meer te koop. Ik heb ondertussen al diverse sloperijen gebeld en zelfs Volvo-eigenaren op parkeerplaatsen aangesproken (sorry), maar tot nu toe zonder succes.

De suggestie van Volvo om er dan maar een grijze in  te zetten, maakt me nog niet echt blij.  Ik probeer m'n auto zo lang mogelijk in originele staat te houden.
Ik vind trouwens dat Volvo wel snel stopt met het leveren van dit onderdeel terwijl ze auto's bouwen met een enorme levensduur en daar (terecht) ook trots op zijn.
Vandaar dat ik jullie om hulp kom vragen. Wie weet er zo'n rolhoes te liggen of zijn er misschien toch mogelijkheden om hem te repareren ?

Ik heb een V70 classic van 1999 donkergrijs met zoals gezegd een 'oak' interieur.
Alvast bedankt voor alle moeite en ik hoor graag van jullie.

groet Harald

Vulk

Er staat ergens op het forum een beschrijving over hoe je ze kan herstellen. Ik kan die nu niet op 1, 2, 3 vinden, maar er is vast wel iemand die deze wel kan vinden.

arjen850

)()()sT

En als je tóch een nieuwe wilt, dan kun je ook terecht bij Estate Services. Daar verkopen ze hem in donker, beige en oak.
Kosten: ~ € 160,-

arjen850

en volgens mij heeft Sjoerd in Gorredijk ze ook nieuw :eusa_think:

henry classic v70

Citaat van: arjen850 op 06-06-2010 16:09:10
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11205.0.html

niets te danken ;D

Lees wel alle verschillende methode's door, er staat vast wel 1 bij die jij het makkelijkste of mooiste vindt
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Haraldk

Inderdaad ...hartelijk dank voor alle reacties ;D.   Heb inmiddels de methoden doorgelezen en ik denk dat het te doen is om hem te repareren. Ik heb ook gekeken bij Estate Service maar die heeft 'm volgens de site ook niet meer in de goede kleur. heeft iemand voor alle zekerheid nog iets meer gegevens over Sjoerd in Gorredijk ?
Alvast bedankt maar weer en ik zal laten weten hoe het wordt opgelost.

groet Harald

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Haraldk

Helaas was ook de kap van mijn exemplaar kapot, waardoor reparatie niet zo goed wilde lukken. Probleem is wel opgelost. Heb een exemplaar in de kleur beige gekocht. Niet helemaal de goede kleur, maar er valt mee te leven.
Nogmaals dank voor jullie hulp.
gr. harald

wimped

Moet je estate er mee zijn uitgerust?
Heb zelf een 850 estate, zie geen bevestigingspunet voor rolhoes/cq hondenrek

wim :eusa_think:

thuur

Citaat van: wimped op 18-06-2010 00:20:29
Moet je estate er mee zijn uitgerust?
Heb zelf een 850 estate, zie geen bevestigingspunet voor rolhoes/cq hondenrek

wim :eusa_think:

Nee, was niet standaard op alle modellen.

Gr 8)

wimped

Bedankt Thuur, ben niet altijd op de site.
Zag v d week wel dat er in de achterbank(en) ruimte zit voor een rolhoes. Zal een sna de vak kijken of we er zelf een kunnen maken.

wim

mehn

Citaat van: wimped op 10-07-2010 00:45:59
Zag v d week wel dat er in de achterbank(en) ruimte zit voor een rolhoes. Zal een sna de vak kijken of we er zelf een kunnen maken.

wim

In de rugleuning van de achterbank kan een bagagenet. Daarvoor heb je aan het dak bevestigingspunten nodig (dezelfde als waar een hondenrek in "scharniert").
Een rolhoes is weer wat anders, die dekt de bagageruimte af ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rogerV701998

Citaat van: mehn op 10-07-2010 08:43:32
Citaat van: wimped op 10-07-2010 00:45:59

wim

In de rugleuning van de achterbank kan een bagagenet. Daarvoor heb je aan het dak bevestigingspunten nodig (dezelfde als waar een hondenrek in "scharniert").
Een rolhoes is weer wat anders, die dekt de bagageruimte af ;)

Zijn die bij een 850 hetzelfde? Bij mijn V70 zijn ze verschillend, vandaar mijn vraag.

snix

Citaat van: Haraldk op 14-06-2010 21:45:07
Helaas was ook de kap van mijn exemplaar kapot, waardoor reparatie niet zo goed wilde lukken. Probleem is wel opgelost. Heb een exemplaar in de kleur beige gekocht. Niet helemaal de goede kleur, maar er valt mee te leven.
Nogmaals dank voor jullie hulp.
gr. harald

Ook als de kap kapot is wil het nog. Ik zag net enorme materiaallijsten voorbij komen die veel tijd kosten. Die van mij zit alweer een paar maanden met 1 lange spaanplaatschroef en je ziet hem niet eens...