Afstandsbediening/sleutel werkt (soms) niet

Gestart door ape, 08-06-2010 17:48:19

Vorige topic - Volgende topic

ape

Heb een Volvo 850 estate 1994 met centrale deurvergrendeling (en alarm). Nu gaat meestal de deur gewoon open met de afstandsbediening maar af en toe niet. Heel vervelend want met het alarm erop kun je wel de deur met je sleutel openen, maar de auto start niet en het alarm blijft gaan.

Het gekke is dat de afstandsbediening het meestal wel doet en dat de drie keer dat ik dit probleem de afgelopen twee maanden had, het na een kwartiertje (en een aantal keer proberen) het wel opeens weer deed. Heb de batterij in de afstandsbediening vervangen maar heb daarna het probleem al weer een keer gehad.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Het parkeert toch wat onrustig...

thuur

ape

Hmm, interessant. Het was mijn namelijk opgevallen dat het de laatste drie keer telkens op dezelfde straat was. Twee keer op dezelfde parkeerplaats (raamvest, haarlem) en 1 keer aan de overkant (raamsingel, haarlem).

Zag dat er een GSM 1800 mast in de buurt zit...

Ik kan natuurlijk daar gaan parkeren en kijken of dat weer voorkomt. Maar hoe kan ik de kans dat ik kan starten dan vergroten?

Instappen en dan beter mikken op de antenne?

"De antenne is het dunne zwarte draadje wat uit de doos hangt (indien aanwezig, kan ook dat er een geïntegreerde antenne in het kastje zit, dan kun je proberen het kastje te verplaatsen). Optimale plaats (proefondervindelijk): bovenop de stuurkolom, net achter dat zwarte flapje, onder de klokkenwinkel in feite. Antenne kabel heb ik vast tussen de kabels wat daar lagen getrokken (moet niet kunnen lostrillen). Als je geen kabel hebt kun je proberen het kastje zelf zo hoog en vooraan mogelijk te hangen."

Waar zou het 'standaard zitten'? Ben niet zo heel handig, dus durf het niet echt open te maken.