Benzinemeter niet meer goed na vervangen brandstofpomp

Gestart door combinedforces, 08-06-2010 22:40:01

Vorige topic - Volgende topic

combinedforces

Ik heb m'n benzinepomp vervangen en nu blijft de benzinemeter iets boven nul hangen terwijl ik zeker weet dat er weinig meer in de tank zit. Dit had ik expres gedaan om het vervangen van de pomp wat prettiger te maken.

Het lampje brandt wel om aan te geven dat ik peut moet gaan halen. Kennelijk 2 verschillende systemen?

Nu heb ik de vlotter al gedemonteerd, op en neer bewogen (beweegt de meter wel) en de pompbehuizing iets gedraaid maar geen soelaas. Heb ik iets geraakt bij het monteren van de pomp of hoe moet ik dat zien? De vlotter is een lange koker, daar kan weinig aan mis.

Iemand suggesties wat ik fout doe/heb gedaan?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

thuur

Wat bedoel je met "iets boven nul" ??? Dat is toch goed, gezien de hoeveelheid in de tank?

Lampje/meter is hetzelfde systeem. De klokkenwinkel laat het lampje branden vanaf een bepaalde stand.

Gr 8)

combinedforces

Nu het lampje aangaat en de meter op 1/4 tussen '0 en 30' op de schaal staat weet ik uit ervaring dat de meter te hoog staat. 'Vroeger' ging het lampje pas aan als de meter lager stond.

thuur

O, er zit een vertraging op het lampje zodat je rond de "reservestand" geen last hebt van een aan- en uitflikkerd lampje (slecht wegdek, bergachtig, etc.). Eenmaal aan blijft het aan totdat het peil weer een bepaalde hoeveelheid stijgt volgens de vlotter.

Lekker roffelen dus :D

Gr ;)

combinedforces

Kijk eens aan. Morgen eens fatsoenlijk tanken en zien hoe 't gaat.

mijn dank is groot!

combinedforces

Helaas, volgetankt en de meter maakt een behoorlijke sprong van de schaal. Staat toch te hoog dus. Wat te doen? Is die vlotter nu zum ende?

thuur

Hu? Je had toch getest?

Citaat van: combinedforces op 08-06-2010 22:40:01
Nu heb ik de vlotter al gedemonteerd, op en neer bewogen (beweegt de meter wel)

Gr ???

UserID6342

Klokje even loshalen, wijzertje eraf en goed erop drukken of hier even een vlottertje ophalen om te proberen of tie dan wel goed is :)  Makkelijkste oplossing.  Vlotter staat m.i. los van het benzinepomp gebeuren.

combinedforces

Citaat van: thuur op 10-06-2010 00:10:09
Hu? Je had toch getest?

Citaat van: combinedforces op 08-06-2010 22:40:01
Nu heb ik de vlotter al gedemonteerd, op en neer bewogen (beweegt de meter wel)

Gr ???

Hij bewoog wel wat/beweegt ook wel maar ik kon niet ijken, wist niet hoeveel de meter exact aangaf voor ik begon met knutselen aan die pomp. De auto is nu afgetankt en ik weet wel hoe hoog ie stond zeg maar. Dus de vlotter doet het wel maar de meter is wat 'off the scales'.

Wellicht toch maar even ijken dan door de boel los te halen zoals Dirk zegt.

thuur

Vlotter op de kop=meter op max, vlotter recht (uit de tank)=meter op nul + lampje.
Ik zou dit toch eerst proberen voordat je de klokkenwinkel gaat openmaken. Als er dadelijk iets anders mis is zit je met een scheve meter :-\

Stekker zit goed vast?

Gr :eusa_think:

combinedforces

Ik ga het morgen nog eens proberen met de vlotter los en alles nalopen. Dat ijken is idd niet echt een fijn idee, je moet heel precies zijn. Om nog maar even te zwijgen over die semi-losse naalden op je teller (ik heb dat wieltje van de dagteller eens vervangen en toen kwam er ook e.e.a. los, niet echt cool als je alles aan het terugmonteren bent...

Ik had overigens een tijdje dat m'n toerenteller steeds 1100 toeren teveel aangaf, ook bij de motor uit. Na wat relais te hebben losgemaakt in de 103-toer was dat ineens weg. Maar dat de benzinemeter off scale is gebeurde pas na die nieuwe pomp.

Anyhow, bedankt weer!

HanV70

Misschien helpt het als je de computer reset, door de accu een aantal minuten los te koppelen.

combinedforces

M'n toerenteller doet ook weer funky; 500 toeren te weinig. Ik vermoed echt een massaprobleem ergens. Poep in de hand in ieder geval.

arjenT5R

aardfoutje idd
ff goed zoeken zal daar wel ergens in de buurt zijn waar je bezig bent geweest
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!