Bleutooth carkit voor Blackberry 9700

Gestart door Flipjes 850 R, 09-06-2010 08:12:30

Vorige topic - Volgende topic

Flipjes 850 R

Mijn huidige telefoon ( nokia E90)  is zo'n beetje aan vervanging toe. De nieuwe Blackberry lijkt mij wel een mooie opvolger, maar ik lees veel problemen over de combi Blackberry bold 9700 en Nokia ck-7w carkit.

In de auto van m'n vriendin zit een nieuwe parrot carkit, maar de kwaliteit vind ik een stuk minder dan de ck-7w.

Welk merk levert de beste carkit voor de Blackberry bold 9700 ?

Ik las dit op het net : " De CK-300 is niet alleen geschikt voor gebruik met een Nokia-toestel. Vrijwel alle mobiele telefoons met een Bluetooth-verbinding zijn te pairen met de CK-300."

Deze vind ik er wel mooi uitzien, en dan kan ik mijn zwanenhalsmic blijven gebruiken.
Het moet wel om een inbouw carkit gaan. Ik hoef niet perse  schermpjes en andere fratsen. Gewoon een mooie knop en goede geluids kwaliteit vind ik belangrijker.

Ik heb eea ook al gepost op het blackberry forum, maar daar komt niets nuttigs uit voort. Volgens mij is hier wel voldoende kennis aanwezig om met fatsoenlijke antwoorden te komen.

Aangezien ik nogal wat km per jaar ( 50.000 )in de auto doorbreng, en erg veel bel is een goede carkit vind ik gewoon belangrijk.
De huidige carkit ( nokia ck-7w ) bevalt erg goed in combi met verschillende Nokia toestellen. Misschien toch maar gaan kijken naar de Nokia E 72 ?
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Wittehandel

Ik heb nu een BB 9700 Bold i.c.m. Parrot CK 3100 in de Volvo zitten en dat bevalt mij perfect echt geen gedonder met verbindingen o.i.d. werkt gewoon goed en simpel .

Ik had hier voor een Nokia CK-7w carkit erin zitten en die werkte wel met mijn BB alleen heb ik uiteindelijk gekozen voor een Parrot CK 3100 omdat ik z'n LCD schermpje wel handig vond met het zoeken naar telefoonnummers in je adressenboek .

Mijn vader heeft in zijn Volvo een Parrot CK 3200 i.c.m. een Acer DX 900 "GloFish" zitten en dat werkt ook perfect . ( mijn BB werkt hier ook goed op )

Verder vind ik de kwaliteit tussen Nokia en Parrot gelijk maar vindt de Parrot beter qua gebruik .
En jah Nokia E 72 of BB lastige keuze allebei mooie toestellen maar ik heb uiteindelijk voor de BB gekozen omdat deze iets makkelijker overweg gaat met de E-mail accounts .

Ik weet niet of je mogelijkeid hebt om te testen met BB en Nokia carkit want soms is het ook veel broodje AAP wat op het grote WWW staat  ;D

Jeroen..

Flipjes 850 R

Het grote probleem tussen de BB 9700 en de nokia carkit schijnt niet de verbinding te zijn, maar een hele erge echo aan de andere kant van de lijn.

Maar daar had jij geen last van ? Toch misschien e.e.a. maar eens zelf gaan testen.

Flipjes 850 R

Misschien ga ik toch overstag, en ga ik een parrot inbouwen. Ik zou het echt zonde vinde om mijn zwanenhalsmic niet meer te kunnen gebruiken.
De stekkerplug van de Parrot en Nokia zijn volgens mij anders.
Kan ik deze gewoon afknippen en er een andere op (laten) zetten cq solderen ? Het gaat NIET om een actieve mic.

pwaes

Citaat van: Flipjes 850 R op 16-06-2010 13:10:44
Misschien ga ik toch overstag, en ga ik een parrot inbouwen. Ik zou het echt zonde vinde om mijn zwanenhalsmic niet meer te kunnen gebruiken.
Kan ik deze gewoon afknippen en er een andere op (laten) zetten cq solderen ? Het gaat NIET om een actieve mic.

Je hebt ook nog verloopstekkertjes ervoor. Ik zou voro het knippen en solderen even vragen bij een goeie zaak of ze geen verloopjes hebben. Overigens heb ik zelf wel eens een dunnere stekker erop gezet, middels een kroonsteentje hahaha  ;D ;D

Werkte overigens top, allebei passieve microfoons.

Wittehandel

Ik had geen last van echo zowel aan mijn kant v/d lijn als aan de andere kant v/d lijn .
En ook ik heb mijn microfoon v/d Nokia carkit laten zitten en daar de stekker v/d parrot aangesoldeerd en heb geen problemen met de kwaliteit or what so ever .

Flipjes 850 R

Citaat van: Wittehandel op 16-06-2010 16:05:39

Ik had geen last van echo zowel aan mijn kant v/d lijn als aan de andere kant v/d lijn .
En ook ik heb mijn microfoon v/d Nokia carkit laten zitten en daar de stekker v/d parrot aangesoldeerd en heb geen problemen met de kwaliteit or what so ever .

Dus je belde eerst via de Nokia CK-7w, en nu met een Parrot ? Vanwaar de overstap dan ??

KMvrtr

Ik zou het echt zonde vinde om mijn zwanenhalsmic niet meer te kunnen gebruiken.

Voor Parrot zijn ook zwanenhalsmicrofoons beschikbaar hoor. Ik gebruik al jaren een Parrot zwanenhalsmic op mijn CK3100. Klinkt echt prima.

Je zegt dat je geen active mic wil. Wat is een actieve mic? Geen idee dus hoe dat zit met mijn Parrot zwanenhals.

EDIT: Deze dus!

daytonawim

gewoon effe ander stekkertje aan pielen, 5 minuten werk.

Als je een kit koopt ( marktplaats) en de mic zit er gewoon bij dan kan je die gewoon aan je zwanehals pielen.

Net weer een CK-7W binnen gekregen ( 35 Euro incl verzendkosten) voor in de andere S70, zo effe aansluiten :-)