te gek voor woorden!

Gestart door zyra, 09-06-2010 10:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Citaat van: daytonawim op 09-06-2010 15:16:49
conciërges, net toevallig bij een van onze scholen een vacature 36 uur,  salaris full time 2100 euro brutto max

Dat is goed betaald. In de CAO die bij mijn werkgever gehanteerd wordt begint een hulpconciërge in schaal 2 waar je dus nooit uitkomt. Schaal 2 begint met nr1 ,€1449, en loopt tot nr8, € 1840. Dit geldt voor het primair onderwijs.
Hiervoor moet je per jaar 1659 uur maken.

Om € 2100 te krijgen moet je in schaal 4 nr11 zitten. Hierin komt bij ons een conciërge nooit terecht.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Turbobiker

Citaat van: rpakuypers op 09-06-2010 14:10:00
Citaat van: Turbobiker op 09-06-2010 13:52:28
Ik lees het al: het gros is hier voor om ruim meer belasting te gaan betalen om de oudjes een betere oude dag te bezorgen...

(ik geloof dat alleen Wilders het lukt om de staat minstens het dubbele uit te laten geven én een belastingverlaging door te voeren. Hoe het dan met onze eigen oude dag zit laat zich raden...)

Nope, om de ouderen een goede verdiende oude dag te geven is geen belastingverhoging nodig, maar het efficiënter inzetten van het geld dat er nu al is. Bovendien mogen ze wat mij betreft de boetepot en de wegenbelasting (waar grotendeels de uitkeringen in de 3 grote steden mee betaald wordt) aanspreken om dit te realiseren. Dat houdt in dat de uitkeringen maar eens een tijdje op de nullijn gaan staan .........

Groet,
Roger

Uitkeringen op nullijn... Waarna de Telegraaf weer begint over arme bijstandsmoeders die nu alleen nog maar droog brood kunnen kopen voor hun kinders...

Het is het één of het ander, keuzes maken.

(uitkeringstrekkers beter controleren = meer ambtenaren, blijft onder de streep weer niets over. Zo kun je door gaan. En wat als je zelf opeen op straat wordt gezet? Dan roep je dat je daar al die tijd voor betaald hebt...)
De Tussenpaus

daytonawim

Er is een verschil tussen WW en bijstand,

Voor beide zijn eenvoudige oplossingen te vinden (Jip en Janneke kunnen dat al bedenken) , helaas
denken ze op universitair niveau en dan zie je het gewoon niet meer !

Freakybaby

Citaat van: Turbobiker op 09-06-2010 16:54:19
Citaat van: rpakuypers op 09-06-2010 14:10:00
Citaat van: Turbobiker op 09-06-2010 13:52:28
Ik lees het al: het gros is hier voor om ruim meer belasting te gaan betalen om de oudjes een betere oude dag te bezorgen...

(ik geloof dat alleen Wilders het lukt om de staat minstens het dubbele uit te laten geven én een belastingverlaging door te voeren. Hoe het dan met onze eigen oude dag zit laat zich raden...)

Nope, om de ouderen een goede verdiende oude dag te geven is geen belastingverhoging nodig, maar het efficiënter inzetten van het geld dat er nu al is. Bovendien mogen ze wat mij betreft de boetepot en de wegenbelasting (waar grotendeels de uitkeringen in de 3 grote steden mee betaald wordt) aanspreken om dit te realiseren. Dat houdt in dat de uitkeringen maar eens een tijdje op de nullijn gaan staan .........

Groet,
Roger

Uitkeringen op nullijn... Waarna de Telegraaf weer begint over arme bijstandsmoeders die nu alleen nog maar droog brood kunnen kopen voor hun kinders...

Het is het één of het ander, keuzes maken.

(uitkeringstrekkers beter controleren = meer ambtenaren, blijft onder de streep weer niets over. Zo kun je door gaan. En wat als je zelf opeen op straat wordt gezet? Dan roep je dat je daar al die tijd voor betaald hebt...)

Met het werktempo en ethiek van bepaalde ambtenaren kan het zelfs weleens geld gaan kosten om die controles op te voeren.

Citaat van: daytonawim op 09-06-2010 17:00:21
Er is een verschil tussen WW en bijstand,

Voor beide zijn eenvoudige oplossingen te vinden (Jip en Janneke kunnen dat al bedenken) , helaas
denken ze op universitair niveau en dan zie je het gewoon niet meer !

Er ligt een groot deel van de oplossing in het gedrocht genaamd UWV. Daar gaat heel veel mis, en dingen die volgens procedure gaan die werken ook lang niet altijd.
Een stuk realiteitszin en maatwerk zou een heleboel verbeteren, een stuk informatievoorziening ook.

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

zyra

het UWV mag inderdaad wel eens wat strenger worden, of in ieder geval een betere bril nemen, want veel mensen stellen zich echt enorm aan wanneer ze voor een keuring naar het UWV moeten. maar ben het niet eens dat de uitkeringen in zijn geheel gekort moeten worden. Ze moeten gewoon kijken WIE er een uitkering NODIG heeft en wie niet, ik denk dat dat al een hoop scheelt....

Ook ik heb het idee dat Wilders het gaat lukken om de belasting naar beneden te krijgen en de staatsschuld te verminderen. ben dan ook erg benieuwd naar de uitslagen van de verkiezingen, maar dat terzijde

Turbobiker

Citaat van: zyra op 09-06-2010 17:51:46
Ook ik heb het idee dat Wilders het gaat lukken om de belasting naar beneden te krijgen en de staatsschuld te verminderen. ben dan ook erg benieuwd naar de uitslagen van de verkiezingen, maar dat terzijde

Oh, dat is geen probleem. Je begreep alleen het tweede gedeelte van mijn opmerking niet helemaal geloof ik.

De staatskas is volgens Wilders plannen dan zo leeg over een aantal jaar, dat je minstens tot je 70ste door moet werken. En kom je in het bejaardentehuis, dan is je kamer zo groot als je bed, krijg je een po onder je gat geschoven als je moet (want voor een wc zou je je bed uit moeten en daar is geen personeel voor) en naar buiten gaan kost waarschijnlijk meer dan 500 euro.

Maar laat Wilders eerst maar lekker de belasting verlagen én de staatsschuld. Dan hebben we het de komende 4 jaar in ieder geval goed.

:eusa_wall:
De Tussenpaus

tackle

Citaat van: zyra op 09-06-2010 17:51:46
het UWV mag inderdaad wel eens wat strenger worden, of in ieder geval een betere bril nemen, want veel mensen stellen zich echt enorm aan wanneer ze voor een keuring naar het UWV moeten. maar ben het niet eens dat de uitkeringen in zijn geheel gekort moeten worden. Ze moeten gewoon kijken WIE er een uitkering NODIG heeft en wie niet, ik denk dat dat al een hoop scheelt....

ja, je zult maar chronisch ziek zijn....

zyra

ik ben zelf chronisch ziek en heb dan ook een wajong uitkering, weet dus precies hoe het UWV te werk gaat...

rpakuypers

Citaat van: Domaso op 09-06-2010 15:14:39
Niet alleen leerkrachten zouden salaris naar uren moeten krijgen. Ook conciërges, die veelal onderaan staan wat betreft salaris, terwijl veel scholen zonder conciërge compleet zouden vastlopen, mogen wel wat meer verdienen.

Helemaal mee eens ! Veiligheid op school valt of staat met een goede conciërge, of zoals op ons ROC een goed team aan conciërges. Tja en wat die schaal 4 betreft is dat ook wel weinig en snap ik wel waarom sommige werklozen liever niet aan het werk gaan (en vandaar mijn opmerking over een nullijn voor uitkeringen).
Moet wel altijd lachen als er weer iemand bij ons een taakstraf moet doen en dan een maandje conciërge moet zijn .............. hebben onze conciërges geen straf maar toch levenslang !

Groet,
Roger

tackle

Citaat van: zyra op 09-06-2010 18:28:16
ik ben zelf chronisch ziek en heb dan ook een wajong uitkering, weet dus precies hoe het UWV te werk gaat...

ik ga er binnenkort geheel tegen mijn zin kennis mee maken....en ik schijt peulen, mag je best weten!