bougies

Gestart door 855t5, 16-02-2004 14:08:06

Vorige topic - Volgende topic

855t5

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb meteen een vraag. Ik begreep dat iedereen nogal enthousiast is over de Denso bougies. Nu wil ik mijn T5 op een eenvoudige manier een wat snellere acceleratie geven en ik hoopte dat deze bougies me iets meer reactie snelheid/power kunnen geven t.o.v. de standaard T5 bougies.

Heeft iemand hier ervaring mee (voor de duidelijkheid, het gaat me niet om de levensduur maar om een snellere reactie op het gaspedaal).

Bedankt alvast voor jullie advies.

Simon

ed

Nee, de bougies zijn daar niet de methode voor. Wel eens aan een chip gedacht?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

MarcelK

850 t5 hier en vorig jaar de denso's geplaatst
hij rijdt "vloeiender", ook bij optrekken maar veel scheelt het niet

Ed's suggestie is wat jij zoekt.

hunter2

hier wordt steeds over de IK22 denso bougie gepraat ,maar waarom geeft denso dan de IQ22 aan.
ik wil ook andere bougies monteren dus hoe zit dit,en zijn er nog andere bougie alternatieven
HUNTER PARTS

Reitse

NGK is alternatief, Bosch, Splitfire, Champion...

hunter2

ja dat begrijp ik maar ik bedoel meer wie heeft er ervaring mee in een t5r getuned .
en iQ22 en IK 22 hoe zit dit waarom IK gebruiken al IQ wordt voorgeschreven zie hier geen verschil in.
HUNTER PARTS

hunter2

ik dacht dat het getal dat aan gaf.
heeft er ook iemand ervaring met bougies voor een s60R of id
orginele bedoel ik dan
HUNTER PARTS

reneetje

Ja, ikke, gewoon originele Volvo bougies in mijn R , en gaat prima.
Daar is echt wel over nagedacht, origineel is gewoon goed.

Rene ;D

hunter2

van een s60r past dus niet zijn langer.
en als je gaat tunen is orgineel volvo ook voldoende dan
HUNTER PARTS

Luc

Mij dunkt dat alleen "snelle" bougies (lees : dure bougies) geen verschil gaan maken.
Ik heb Densotech bougies in mijn 460 (2.0i) gehad, met verse kabels, naderhand vers (open) luchtfilter, nieuwe rotor, nieuwe verdelerkap, sportuitlaat, en toen merkte ik wel verschil (kost alles bij mekaar wel meer dan alleen Denso bougies, maar voor mij was het de centen waard).
Inmiddels heb ik bij mijn 360 GLT uit 1986 met bijna 300.000 km's ook de bougies en kabels vervangen door Densotech-spul (van ET), nieuwe rotor en verdelerkap (5 minuten werk en 15 treuri verder), open luchtfilter, en motorisch is die auto weer als nieuw, trekt elke Kadett in de omgeving van Elsloo weg (moet ik daar nou trots op zijn???). In mijn opinie werkt het spul allemaal wel, maar met alleen bougies of alleen kabels, kom je dr niet.
Of je het het geld waard vind om alles te vervangen cq. upgraden moet ieder voor zichzelf bepalen.
Ik heb het steeds gedaan bij mijn auto's, en t kost wel wat, maar ik heb er nooit spijt van gehad.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

johan283

probeer het eens tegen een T5R :) durf je wel tegen een kadetje