motor slaat af , electrisch probleem???

Gestart door tommenges, 10-06-2010 17:57:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tommenges

Hallo,

een week of 2 geleden sloeg de motor van mijn 1996 850 2.5 10v aut. ineens af, ik startte hem opnieuw en tot nu toe geen probleem meer gehad. Maar gisteren deed ie het weer. Bij laag toerental viel ie zomaar stil, effe wachten, starten en daarna doet ie het gewoon weer. heb hem inmiddels uitgelezen (obd1)en de enige foutmeldingen die hij geeft is A7 1-2-2 sensortijd motortemperatuur te lang. geen idee wat hiermee bedoeld wordt maar zou dit er mee te maken kunnen hebben???

groeten,

Tom Menges

verburgh

Citaat van: tommenges op 10-06-2010 17:57:07
Hallo,

een week of 2 geleden sloeg de motor van mijn 1996 850 2.5 10v aut. ineens af, ik startte hem opnieuw en tot nu toe geen probleem meer gehad. Maar gisteren deed ie het weer. Bij laag toerental viel ie zomaar stil, effe wachten, starten en daarna doet ie het gewoon weer. heb hem inmiddels uitgelezen (obd1)en de enige foutmeldingen die hij geeft is A7 1-2-2 sensortijd motortemperatuur te lang. geen idee wat hiermee bedoeld wordt maar zou dit er mee te maken kunnen hebben???

groeten,

Tom Menges

Het kan idd de temp sensor zijn.

verburgh

Maar ook relais 103 kan een probleem zijn  ;)

Ludo


francois

hoe is de staat van de ontsteking

gr

tommenges

bedankt voor de snelle reacties, ik had op dit forum al gezien dat het 103 relais behoorlijk berucht is ;) En ludo, de ontsteking lijkt mij in orde , 3 maand geleden nieuwe bougies en bougiekabels gemonteerd  :)

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

Wat is je stationair toerental in "D" en "N" ?

tommenges

Nee verdeler en rotorkap niet vernieuwd , het waren ook uur de bougie kabels die 'door' waren . hij klonk toen ook als een subaru impreza :) . Het stationaire toerental ligt in 'N' iets beneden de 1000 rpm in 'd' moet ik even kijken nog geen tijd gehad om te kijken zal ik morgen even doen.

tommenges

Heb even gekeken. Stationair in ''N'' 900 toeren en in "D'' heel iets lager maar niet echt veel verschil

A3GLT

Nokkenassensor is in deze ook een verdachte... Weet alleen niet meer of je daar dan ook een foutmelding van zou moeten krijgen, maar misschien kan iemand ander dat vertellen?