OBD-I uitlezen en resetten

Gestart door Ludo, 18-11-2006 17:08:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850GLT_2.5_20V_1993

Citaat van: 850GLT_2.5_20V_1993 op 17-01-2009 23:18:21
Beste forummers,

net vandaag in het bezit van een 850 GLT 2.5 uit 1993 op LPG en meteen hommeles. Accupool eraf gehaald en voila, emissielampje brandt.
Aldus deze draad gevonden en meteen alles op pagina 1 gelezen en zojuist uitgevoerd.

Wat ik gedaan heb:
- Kap open, boel zoeken en auto op contact gezet met lampjes aan
- In elke gestoken (alle A en B) maar geen licht. Als ik op de knop druk wel een helder, fel licht.

Sleutel 1 tik terug en wel frisse lucht in de auto maar geen lampjes. Weer steken en bingo!
- A1 blijft constant branden maar niet zo fel als je op het knopje drukt, leuke is, ik heb geen automaat
- A2 idem

Aldus heb ik geen geknipper maar contstant, flauw brandend lampje.
Iemand een idee?
Het was het inlaat spruitstuk dat een lek had: door met remmenreiniger langs het spruitstuk te spuiten ging het toerental omhoog oftewel lek!
Aldus een nieuwe pakking ertussen en lampje uit.

maarten-rademakers

Ik krijg de melding:

1–2–2 Sensortijd motortemperatuur te
lang

Iemand enig idee wat dit inhoud?

bvd Maarten

volvo t5-r 1994

volvobug

#122
Citeer
De '97-er :D

Servicelampje kan ik wel resetten van mijn '97-er. Niet in 1x maar na 3 of 4x lukt het opeens wel. Als het na de 4e x nog niet lukt, even van contact halen en opnieuw op contact zetten.


Gr 8)

Met deze tip weer vol goede moed met de laptop en kabel de auto in, 3-4 maal proberen, van contact af en erop, weer proberen maar geen reset servicelampje. 20 maal proberen, nog geen resultaat. Blijf de melding krijgen dat er geen respons is from car, time out etc.

Iemand omgeving Arnhem die een servicelampje kan resetten bij een 97-er Volvo (Fenix 5.2), anders dan de Volvo-dealer?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Citaat van: volvobug op 24-12-2009 15:05:36
Citeer
De '97-er :D

Servicelampje kan ik wel resetten van mijn '97-er. Niet in 1x maar na 3 of 4x lukt het opeens wel. Als het na de 4e x nog niet lukt, even van contact halen en opnieuw op contact zetten.


Gr 8)

Met deze tip weer vol goede moed met de laptop en kabel de auto in, 3-4 maal proberen, van contact af en erop, weer proberen maar geen reset servicelampje. 20 maal proberen, nog geen resultaat. Blijf de melding krijgen dat er geen respons is from car, time out etc.

Iemand omgeving Arnhem die een servicelampje kan resetten bij een 97-er Volvo (Fenix 5.2), anders dan de Volvo-dealer?

@ Thuur:
Kun jij wellicht aangeven wat de penbezetting is van jouw '97-er OBD-II stekker (zit bij mij in de middenconsole).
Bij mij zijn van de 16 pengaten alleen de volgende pennen bezet (voorzien van metalen kontakten):
pen 3: ECU (Siemens BL.2 aka Fenix 5.2)
pen 4: ?? (massa chassis?)
pen 5: massa signaal
pen 7: ?? (K-line ISO 9141-2?)
pen 13: ?? (Cruise Control?)
pen 16: constante + 12V

Ben op zoek naar de verschillen waarom het bij jou wel lukt en bij mij niet, vandaar.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

thuur

Pfoe, kan ik zo 123 niet terugvinden.. Ik heb het op het forum gevonden.


Gr ;)

fjvolvo

1-2-1 Mass airflow sensor.


Welke sensor is dit in nederlands??! Ik heb em ff uitgelezen en kreeg deze fout code....

thuur


fjvolvo

#127
o hehe thnx, is trouwens een luchtmassameter van een t5 zelfde als van een normal 20 klepper?

UserID6342


ruudvolvo

bedankt voor de info manne  ;D ;D :eusa_clap:

GeertG

Citaat van: maarten-rademakers op 22-12-2009 15:47:44
Ik krijg de melding:

1–2–2 Sensortijd motortemperatuur te
lang

Iemand enig idee wat dit inhoud?

bvd Maarten

volvo t5-r 1994

Bij mij ook, alleen een 2,5 10V uit '95  (op A7 1-2-2)

Auto rijdt er op het moment niet minder om.......

:eusa_think:


Wel eindelijk eens het servicelampje weten te resetten. Lukte paar jaar geleden niet en toen even langs dealer. Nu lukte het wel  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Ludo

Citaat van: GeertG op 23-01-2010 15:15:16
Citaat van: maarten-rademakers op 22-12-2009 15:47:44
Ik krijg de melding:

1–2–2 Sensortijd motortemperatuur te
lang

Bij mij ook, alleen een 2,5 10V uit '95  (op A7 1-2-2)

Komt de melding ook terug, na een reset?.

thuur

Citaat van: Ludo op 24-01-2010 00:43:17
Citaat van: GeertG op 23-01-2010 15:15:16
Citaat van: maarten-rademakers op 22-12-2009 15:47:44
Ik krijg de melding:

1–2–2 Sensortijd motortemperatuur te
lang

Bij mij ook, alleen een 2,5 10V uit '95  (op A7 1-2-2)

Komt de melding ook terug, na een reset?.

Zeker ;D

122 op A7 is een standaard melding na 10 jaar en dik 2 ton.


Gr ;)

GeertG

Citaat van: thuur op 24-01-2010 03:29:42
Citaat van: Ludo op 24-01-2010 00:43:17
Citaat van: GeertG op 23-01-2010 15:15:16
Citaat van: maarten-rademakers op 22-12-2009 15:47:44
Ik krijg de melding:

1–2–2 Sensortijd motortemperatuur te
lang

Bij mij ook, alleen een 2,5 10V uit '95  (op A7 1-2-2)

Komt de melding ook terug, na een reset?.

Zeker ;D

122 op A7 is een standaard melding na 10 jaar en dik 2 ton.


Gr ;)

Nadat ik er gisteren mee gereden heb niet meer gekeken.....

Maar gezien de reactie van Thuur mag ie gewoon terug komen..........  :D
Hoewel, dik 2 ton  :eusa_think:  ZIt nu iets over de 252k dus eigenlijk al bijna 3 ton. Gaat ie dan weer weg ?
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

pwaes

Net ff uitgelezen:

op pin A1 (automaat) 1-1-4 Breuk in stroomkring programmakiezer ???

op pin B2 (CC) 1-2-2 Snelheid te laag / onder 35 km/h

Ik kreeg B2 niet gereset (na 15 sec gaat het lampje niet branden), buiten dat om zeggen mij deze foutcodes niet zoveel?  ::)