het grote voetbaltopic

Gestart door heutink, 13-06-2010 16:29:05

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Of Nederland gaat winnen weet ik niet, de poule is wel extreem zwaar.

Maar ja, een paar jaar geleden met ItaliĆ«, Frankrijk en RoemeniĆ« werd hetzelfde gezegd en daar liepen we redelijk makkelijk doorheen, om vervolgens door Rusland gewipt te worden.  :eusa_wall:

Poulefase zal spannend worden, en ik durf de uitspraak aan dat er minimaal 1 finalist uit onze poule komt.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

heutink

:D
nou........Denemarken was niks.........Duitsland was niks......
maar even naar Nederland kijken
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Domaso

Wederom een matige vertoning!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Luc

Groot geluk : Mathijssen geblesseerd! Wat ziet Bert toch in die man? Waar was ie, toen Spanje de winnende goal scoorde? Hij was niet eens in de buurt, terwijl ie toch echt centrale verdediger is... Nota bene Van der Vaart was de enige die probeerde om die doodsbleke Spanjaard tegen te houden.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

heutink

:)
dan maar eens kijken of het vanavond wat beter gaat.......... ???
tegen wie moeten ze eigenlijk ???
ah ik hoor net tegen Slowakije, wie zijn dat nou helemaal..........

mehn

Nou daar moet je er toch wel een paar van kennen.

Skrtel, Stoch en Hamsik zijn wel de bekendste ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

heutink

:D
jaaaa Stoch heeft hier noch bij fcTwente gespeeld......die kan wel wat
;D

Luc

Na deze wedstrijd ben ik toch voorzichtig positief wat Oranje betreft. Misschien overleven ze de poule, en als, dan liggen alle opties open.
Met een Sneijder in topvorm,  zou t er al heel anders uitzien, maar afgelopen seizoen was ie bepaald niet in topvorm.
Blijft de generaal, de as, de man waar heel Oranje om draait, dus laat ons hopen dat ie op tijd zn vorm vindt.
Van de andere toppers hebben Huntelaar en Van Persie t t afgelopen jaar verdomd goed gedaan, Robben imho niet meer dan matig. Wel vaak belangrijk in winnend opzicht voor Bayern, maar ook (te) vaak beslissend in verliezend opzicht.
Verder jammer dat De Jong weer in genade is aangenomen, ik blijf het een Oranje-onwaardige voetballer vinden, vanuit een sportieve optiek. Was ik trainer geweest, dan zou zn efficiency wel een groot pluspunt zijn.
Toch zou ik liever Van der Vaart en Van Bommel op t middenveld zetten, Kuijt op rechts en Robben op links, vPersie als centrumspits, Bouma en Heitinga als centrum-verdedigers, Van der Wiel als rechtsachter, Stekelenburg als keeper... Alleen voor de linksback positie zou ik echt niet weten wie er neer te zetten, eigenlijk vind ik t doodzonde dat Van Bronckhorst is gestopt. Of Ooijer, for that matter. Een verdediging van 3 man excl. de keeper zou ik weer wel zien zitten : Bouma linksback, Heitinga centrum, Van der Wiel rechtsachter, en dan Kuijt en Robben als vleugelspelers, middenveld met Van der Vaart op links, Van Persie op rechts en in het centrum Van Bommel en iets ervoor, in een vooral aanvallende maar soms verdedigende rol, Sneijder. Natuurlijk Stekelenburg in de goal. Zou mijn elftal zijn, en Huntelaar als super-wissel achter de hand houden.

Ben toch bang de Die Mannschaft eroverheen walst, en met 3 of 4-0 wint. Ze hebben gewoon een heel evenwichtig en vooral jong elftal, goeie coach, en de Duitse mentaliteit...
Denemarken ben ik niet zo bang voor, zou Oranje kunnen winnen of minstens gelijk spelen.
Portugal is en blijft een angstgegner, en hoewel ze tot nog toe niet veel bakken van hun interlands, is en blijft 1 goal genoeg... Ze hebben een stugge en zeer ervaren verdediging en hun middenvelders en spitsen hebben aan een halve kans genoeg. Oppassen voor die boeven.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Walter

Vond Ron Vlaar gister ook goed invallen, zat in de Kuip vlak achter de duckouts dus kon het goed zien :-) Verder was het niet weergaloos en kwam oranje vaak heel erg goed weg

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

mehn

Citaat van: Walter op 31-05-2012 08:37:32
zat in de Kuip vlak achter de duckouts dus kon het goed zien :-)

Achter de wat? ;D

Dat komt uit het baseball. Daar zijn aan de rand van het veld "gaten" gegraven waar de reserves inzitten. Dug Out dus ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Walter

a vandaar dat Chrome er een rood kringeltje onder plaatste... Maar je weet toch wat ik bedoel hahaha

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

Spin!

Sneijder mist vorm. Vd Vaart moet erin. Kuijt is een oude hark, v Persie moet op de rechterflank, Robben op links. Hunt in de spits. De Jong en Bommel zijn sterk centraal, laten staan.

Verdediging is zwak, ondanks keeper. Linksback is lastig, Willems of Schaars. Willems is LB en Schaars heeft meer ervaring. Willems is snel en fysiek. Schaars heeft meer rust en dus overzicht. Dat is leuk bij het opbouwen, maar een verdediger heb je het hardst nodig bij...verdedigen. Ik zou Willems laten starten tegen de Denen, dan kan het. Heb je Rommedahl tegenover staan die ook retesnel is.

Vd Wiel speelt al heel seizoen onder zijn kunnen, dat liet hij gisteren zien (terugspeelballetje halverwege 1e helft). En dan centraal...Mathijssen ook nooit fan van geweest, maar wat is het alternatief? Boulahrouz zie ik graag vanwege zijn no nonsens mentaliteit. Is fysiek, redelijk snel en heeft ervaring. Speelt helaas te weinig, is mi ook te vroeg naar een grote club gegaan waar hij niet regelmatig speelt (ook dankzij blessures e.d.). Nederlandse club van de top 3 was beter geweest voor zijn ontwikkeling als tussenstap.

Maar goed, de spoeling wat verdedigers betreft is dun. Kijk maar eens naar het aantal tegengoals in de competitie. Bewijst genoeg denk ik.

Poulefase kunnen we overleven als we de mentaliteit van 2010 terug krijgen. Duitsers moeten altijd groeien in een Eindronde, die beginnen zwak (Portugal wint van Duitsland). Vervolgens spelen wij na de winst op Denemarken gelijk tegen de Duitsers (Portugal verliest verrassen van de Denen, al hoewel...verrassend...). Vervolgens wint Duitsland plichtmatig van de Denen en hebben wij aan een gelijkspel tegen Christien Ronaldo en co. genoeg om door te gaan naar de finalerondes. Duitsland op doelsaldo door en ik tip ze als favoriet.

www.vm-parts.nl

Wout309t

Ben het wel eens met je opstelling. Robben idd naar links want hij haalt op rechts nooit de achterlijn. En van Persie heeft altijd op rechts gespeeld, dus moet wel weer kunnen.
Vdv is momenteel even wat beter dan Sneijder, dus voorlopig de voorkeur.

Probleem is alleen dat Affelay geen plekkie heeft, en die verdient hij wel.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Walter

verdient ie zeker, was de smaakmaker zeker in de eerste helft. Schaars had goede en slechte momenten, Bouma was duidelijk niet meer in zijn hum na de touche met Heitinga. Die ik overigens ook niet slecht vond staan. Misschien kijk ik wat (rood-wit) gekleurd, maar Vlaar stond solide in het veld, leek zekerder dan Schaars en Bouma.

Facta non verba