het grote voetbaltopic

Gestart door heutink, 13-06-2010 16:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RoelNL

Citaat van: Walter op 05-08-2015 15:25:08
Citaat van: Spin! op 05-08-2015 15:17:07
Citaat van: Galactica op 05-08-2015 14:53:24
En dan? Mogen ze alleen pang! pang! pang! roepen.   ;D

En "te-te-te-te-te pdam pdam" niet te vergeten.

nee, tegenwoordig...

heerlijke droge humor haha  ;D :eusa_clap:
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

FGG

Beetje jammer dat de supporters niet in zien dat het uiteindelijk hun eigen schuld is: als ze zich zouden gedragen zou er geen politie nodig zijn en was het hele probleem er niet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

heutink

 8)
alhoewel het niet de intentie was van mij toen ik dit topic gestart heb, om over dit soort dingen te gaan discussieren, is het wel inherent aan het onderwerp..........jammer genoeg  :eusa_doh:

voor mij mag het vooral over het spelletje gaan en de clubs, maar dit moet ook kunnen.
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Walter

Citaat van: FGG op 05-08-2015 16:22:25
Beetje jammer dat de supporters niet in zien dat het uiteindelijk hun eigen schuld is: als ze zich zouden gedragen zou er geen politie nodig zijn en was het hele probleem er niet.

deels waar. Maar welk groot evenement (in de Kuip gaat bijna 50000 m/v) heeft geen begeleiding nodig? EO Jongerendag daargelaten. Voetbal is alleen wekelijks.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

FGG

Citaat van: Walter op 06-08-2015 08:39:17
Citaat van: FGG op 05-08-2015 16:22:25
Beetje jammer dat de supporters niet in zien dat het uiteindelijk hun eigen schuld is: als ze zich zouden gedragen zou er geen politie nodig zijn en was het hele probleem er niet.

deels waar. Maar welk groot evenement (in de Kuip gaat bijna 50000 m/v) heeft geen begeleiding nodig? EO Jongerendag daargelaten. Voetbal is alleen wekelijks.

Maar je kan niet ontkennen dat 't bij voetbal bijna altijd hommeles is (gescheiden vakken, of eigenlijk kooien, gefaseerde uitloop, etc) en dat er bijna andere sporten toch zelden problemen zijn. Een dagje WK in het Thialf gaat toch ook?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Galactica

Concerten dito..ook veel mensen. Geen stad die even gesloopt wordt.

Walter

Citaat van: FGG op 06-08-2015 13:55:10
Maar je kan niet ontkennen dat 't bij voetbal bijna altijd hommeles is (gescheiden vakken, of eigenlijk kooien, gefaseerde uitloop, etc) en dat er bijna andere sporten toch zelden problemen zijn. Een dagje WK in het Thialf gaat toch ook?
Daarom zeg ik 'deels waar'. Dat 'bijna altijd' is wel hopeloos ouderwets, dat komt juist door 'gescheiden vakken, of eigenlijk kooien, gefaseerde uitloop, etc'. Ben in meerdere stadions geweest (Utrecht, Twente 3x, Vitesse, Feyenoord (tig keer)) en heb nooit wat mee gemaakt. Thialf gaan btw niet zo veel mensen in hoor. En ben ook bij het WK Hockey geweest, in Den Haag. Zaten ze met hockeystick op de tribune. Dus ja, het publiek bij voetbal is anders.

Citaat van: Galactica op 06-08-2015 14:05:05
Concerten dito..ook veel mensen. Geen stad die even gesloopt wordt.
Haal er even een exces bij... Heeft ook niets met voetbal te maken? Wat IS doet kun je toch ook niet alle gelovigen aanrekenen? Overigens wel heibel gezien bij bv Guus Meeuwis in Eindhoven, stonden ze op de tribune op elkaar in te hakken... Lekker ventje ben je als je iemand zo'n trap af duwt.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Galactica

Heibel bij Guus in Eindhoven? Die heb ik gemist (kijk ik ook niet naar overigens).
Tja..Brabanders hé?..(duikt weg en komt voorlopig niet in 040 gebied :P)

Maar serieus Walter.
Het is wel opmerkelijk dat met name bij voetbal er zo veel politie bij moet zijn om zo veel mogelijk te schade en letsel te voorkomen. (en als plan B een peleton ME op stand by).
Daar waar het bij andere grote evenementen met name draait om de venue goed en veilig te leeg te laten lopen en het verkeer de stad uit te dirigeren.

Maar zoals Heutink al zei, bovenstaande was niet echt de opzet van het topic.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen EK en WK's kijk.

Ik hoop in ieder geval dat er zo min mogelijk ellende zal zijn en dat de echte voetballiefhebbers binnenkort weer van mooie wedstrijden mogen genieten.

heutink

 :D
en weer gewoon een potje voetbal kijken..........AZ moet tegen de Turken de 2-0 voorsprong zien te verdedigen
ik ga er even voor zitten
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

FGG

Citaat van: Walter op 06-08-2015 14:54:50
Citaat van: FGG op 06-08-2015 13:55:10
Maar je kan niet ontkennen dat 't bij voetbal bijna altijd hommeles is (gescheiden vakken, of eigenlijk kooien, gefaseerde uitloop, etc) en dat er bijna andere sporten toch zelden problemen zijn. Een dagje WK in het Thialf gaat toch ook?
Daarom zeg ik 'deels waar'. Dat 'bijna altijd' is wel hopeloos ouderwets, dat komt juist door 'gescheiden vakken, of eigenlijk kooien, gefaseerde uitloop, etc'. Ben in meerdere stadions geweest (Utrecht, Twente 3x, Vitesse, Feyenoord (tig keer)) en heb nooit wat mee gemaakt. Thialf gaan btw niet zo veel mensen in hoor. En ben ook bij het WK Hockey geweest, in Den Haag. Zaten ze met hockeystick op de tribune. Dus ja, het publiek bij voetbal is anders.

Citaat van: Galactica op 06-08-2015 14:05:05
Concerten dito..ook veel mensen. Geen stad die even gesloopt wordt.
Haal er even een exces bij... Heeft ook niets met voetbal te maken? Wat IS doet kun je toch ook niet alle gelovigen aanrekenen? Overigens wel heibel gezien bij bv Guus Meeuwis in Eindhoven, stonden ze op de tribune op elkaar in te hakken... Lekker ventje ben je als je iemand zo'n trap af duwt.

Sorry, maar probeer je hier nou voetbalgeweld te verdedigen. Termen als "Risicowedstrijd", "Spreekkoren" en "Hooligans" zijn toch echt kreten die in de voetballerij worden gebruikt. Het niveau van zowel spelers als (groot deel) van het publiek is dermate laag dat gedoe gewoon niet uit te sluiten is. Er zijn zelfs tv-programma's over voetbalgeweld. Kom op nou...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Walter

ik verdedig het geweld niet, ik veroordeel het zelfs. Gisteravond, bij Vitesse. Natnekken. Ik heb alleen niet zo veel met de discussie dat (ik overdrijf nu) álle voetballiefhebbers debielen zijn, alleen maar willen knokken, etc. Net als bij IS; niet alle moslims dragen een bomgordel. Een kleine groep verziekt het voor de rest. En die relativering probeer ik me hard voor te maken. Het wordt nu voorgedaan alsof bij iedere wedstrijd er gelazer is. En dat iedere stad die bezocht wordt gedemonteerd wordt achter gelaten. Heb als liefhebber van Feyenoord vervangende schaamte voor wat die natnekken in Rome hebben gedaan.

Hebben jullie wel eens gezien wat er bij ijshockey allemaal op het ijs gebeurd? Over idioten gesproken...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

FGG

Citaat van: Walter op 07-08-2015 08:56:26
Hebben jullie wel eens gezien wat er bij ijshockey allemaal op het ijs gebeurd? Over idioten gesproken...

Dat is óp het ijs.

Uit de oude doos:

https://youtu.be/VHMi-j7W2gM

https://youtu.be/IUbn5ss8j9c

;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

heutink

#2472
 ;)
en het circus is weer begonnen............een paar mooie goals, weinig politie en de rest van de wedstrijden in de loop van deze week

ik heb toch meer genoten van de  Koga Miyata Prologue uit 1993

8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Walter

maffe is dat daar waar voetbal door ging er geen gelazer was. Heb genoten van de samenvatting van FEY-UTR, wat een feest in de Kuip. Kon wel merken dat Blom wat moest op warmen... Vond het schitterend om te zien hoe de ploeg ondanks 10 man er toch achter ging staan en de rol die Kuyt heeft bij het meeslepen van het team. Schitterend om hem daar weer te zien!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

heutink

 :D
en de bal rolt weer verder........
eerst maar eens kijken of PSV overeind blijft in Den haag....... ???
en daarna of Heerenveen de Graafschap van zich af kan houden
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10