het grote voetbaltopic

Gestart door heutink, 13-06-2010 16:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Starbuck

Citaat van: animalT5R op 11-07-2010 18:28:42
Citaat van: Reitse op 11-07-2010 18:25:36
.
In deze kan je wel echt merken wie de leiders zijn (de échte hardcore oranjefans), wie de meelopers zijn (beginnen nu ook ineens in het oranje te lopen), degenen die bang zijn af te vallen (gaan toch maar kijken/luisteren) en wie de echte vrije geesten hebben (gaan iets totaal anders doen of laten zich niet van hun normale routine afleiden).

Aha,dus als ik het goed lees zijn de Hooligans van de nederlandse clubs ''leiders'' gezien die Hardcore zijn[gaan door het vuur en verder voor ''hun'' club..

Citaat van: Reitse op 11-07-2010 18:30:10
Klopt, ga je wel nadenken over wáár je achteraan hobbelt he ;)

Een heleboel Belgen die vanavond mee lopertjes zijn. ;D

Ikke ook dus. 8)

heutink

???
iedereen al zenuwachtig............ik wel 8)
;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Scooby Doo

Citaat van: Starbuck op 11-07-2010 19:14:58
.
In deze kan je wel echt merken wie de leiders zijn (de échte hardcore oranjefans), wie de meelopers zijn (beginnen nu ook ineens in het oranje te lopen), degenen die bang zijn af te vallen (gaan toch maar kijken/luisteren) en wie de echte vrije geesten hebben (gaan iets totaal anders doen of laten zich niet van hun normale routine afleiden).

Aha,dus als ik het goed lees zijn de Hooligans van de nederlandse clubs ''leiders'' gezien die Hardcore zijn[gaan door het vuur en verder voor ''hun'' club..

Ikke ook dus. 8)

Ikke dus niet.  :eusa_shhh:  Ben ik nu ook zo'n vrije geest?  :eusa_dance: Voetbal heeft me nooit een hol geïnteresseerd, en dat zal ook nooit veranderen.  :evil:

Voor al die anderen, veel plezier.
Puppy Power!!!

M a r c

Citaat van: The Saint op 11-07-2010 16:32:28
Citaat van: Reitse op 11-07-2010 13:57:23
was ik nog maar psychologie-student... prachtig onderzoek kan je hier aan wijden. Is het peer-pressure, welke invloed heeft media, welke rol speelt de commercie.
Mooiste is om het internationaal te trekken, met een beetje goeie onderzoeksvraag en -data kan je misschien ook wel aanwijzingen krijgen waarom dit effect  bij sport veel minder voorkomt.
Massapsychologie... mooi vak! ;)

Ja is zeker interessant. Beetje het bandwagon-effect.

Dat het zo'n enorme omvang kan krijgen is denk ik vooral dankzij de media, die overal te zien zijn. Mijn broer heeft echt niets met voetbal. Tóch weet hij wat er vanavond speelt en op het spel staat. Je kunt er niet omheen. Hij gaat overigens een stukje fietsen vanavond. Lekker rustig...
Als veel mensen iets doen zal het wel goed zijn en gaat de rest meedoen. Daarbij wil 'de mens' het liefste opgaan in een groep, veel veiliger dan alleen staan. Althans, in de tijd dat er nog jagers op ons waren.

Leuk zo'n "analyse".... maar had iemand daarom gevraagd? En dat je psychologie hebt gestudeerd weten we nu langzamerhand wel....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Reitse

Citaat van: heutink op 11-07-2010 19:24:50
???
iedereen al zenuwachtig............ik wel 8)
;D
Waar moet je nou zenuwachtig voor zijn dan ??? meer dan tv aanzetten en bankzitten hoef je niet te doen toch...

t5karel

Citaat van: M a r c op 11-07-2010 19:33:10
Citaat van: The Saint op 11-07-2010 16:32:28
Citaat van: Reitse op 11-07-2010 13:57:23
was ik nog maar psychologie-student... prachtig onderzoek kan je hier aan wijden. Is het peer-pressure, welke invloed heeft media, welke rol speelt de commercie.
Mooiste is om het internationaal te trekken, met een beetje goeie onderzoeksvraag en -data kan je misschien ook wel aanwijzingen krijgen waarom dit effect  bij sport veel minder voorkomt.
Massapsychologie... mooi vak! ;)

Ja is zeker interessant. Beetje het bandwagon-effect.

Dat het zo'n enorme omvang kan krijgen is denk ik vooral dankzij de media, die overal te zien zijn. Mijn broer heeft echt niets met voetbal. Tóch weet hij wat er vanavond speelt en op het spel staat. Je kunt er niet omheen. Hij gaat overigens een stukje fietsen vanavond. Lekker rustig...
Als veel mensen iets doen zal het wel goed zijn en gaat de rest meedoen. Daarbij wil 'de mens' het liefste opgaan in een groep, veel veiliger dan alleen staan. Althans, in de tijd dat er nog jagers op ons waren.

Leuk zo'n "analyse".... maar had iemand daarom gevraagd? En dat je psychologie hebt gestudeerd weten we nu langzamerhand wel....
Nu al teveel bier op Marc?! :P
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Starbuck

Citaat van: Scooby Doo op 11-07-2010 19:31:17
Citaat van: Starbuck op 11-07-2010 19:14:58
.

Ikke ook dus. 8)

Ikke dus niet.  :eusa_shhh:  Ben ik nu ook zo'n vrije geest?  :eusa_dance: Voetbal heeft me nooit een hol geïnteresseerd, en dat zal ook nooit veranderen.  :evil:

Voor al die anderen, veel plezier.

Voetbalfan ben ik niet, vroeger keek ik enkel als Belgie speelde. Toen deden ze nog mee.  ;D
En Oranje dat nu de finale speelt is een mooi alternatief! Zo'n WK is gewoon plezant.
Vandaag waren we de hele dag in Zeeland en wat ons opviel was dat er bijna niks te zien was van vlaggetjes etc.
En Zeeland is ook gewoon plezant. ;)

heutink

;D
de persluchttoeters liggen al klaar
:eusa_dance:

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

heutink

8)
allemaal veel plezier
en dat wij maar mogen winnen
;D :eusa_dance:

Starbuck

Holland: Veel Succes!

Laten we hopen... :eusa_pray:

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Vulk

Succes heren Hollanders!

elianmars

't Ziet er nu al niet best uit  :eusa_shifty:

Daf46

Citaat van: elianmars op 11-07-2010 20:34:19
't Ziet er nu al niet best uit  :eusa_shifty:
Ik zou nog een toertje in m'n T5 gaan rijden  ;)

De wegen zullen nu toch zo goed als leeg zijn  ;)