Is mijn v70 R 2.4 turbo geschikt voor lpg?

Gestart door ebbe, 26-10-2011 19:59:54

Vorige topic - Volgende topic

JW

naja, dat klinkt erg vervelelend. Kijk, ik kende deze achtergrond ook niet en als we zo over internet discussieren is ook niet duidelijk dat jij er al zo ver in zit. Wat dat betreft snap ik nu veel beter de negatieve adviezen tav VSi/dampgas, weet niet hoe het er nu bij jou voorstaat. Eerdere berichten lezend (niet die van jou) vond ik eea wat argumenten missen.

Over wideband en aflezen daar ben ik het helemaal mee eens, pas in een hoge versnelling gaat het langzaam genoeg door de toeren dat een (bij)rijder er naar kan kijken. Als het dan goed is is dat nog geen garantie dat het net zo goed is als je in een lagere versnelling veel sneller door de toeren heen vliegt. Het afstellen van het management is al moeilijk zat zonder dat er een lpg systeem tussen zit, laat staan met een lpg systeem er bij. Daar komt ook bij dat jou 850 wel weer meer pk/liter draait dan mijn auto of die van Chris bijvoorbeeld, maakt het weer moeilijker.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Moos

Citaat van: JW op 30-10-2011 20:50:47
bij de 8v turbo blokken van Volvo ook heel goede ervaringen met dampgas injectie. LPI is niet heilig met de dure onderdelen en het Vialle Systeem dat je niet echt zelf kunt bijstellen, een Prins dampgas installatie bijvoorbeeld kun je zelf veel meer aan doen (vaak ook nodig want de gemiddelde inbouwer doet er zo goed als niets aan qua afstelling.. hang maar eens een breedbandsonde in de uitlaat en schrik).

Ik zou niet al te zeker durven te stellen dat dampgas niets is voor Turbo. Sterker nog, ga binnenkort in 2 auto's ook dampgas inbouwen, waarvan een turbo (2L ~250 pk geschat). Systeem is ook een stuk goedkoper. Sub 600 euro heb je alles vanuit Polen.

Zelf afstellen? Dat zie ik mezelf echt niet doen! Dan weet ik zeker dat ik de auto na een paar maanden bij het grof vuil kan zetten. Lijkt me wel fijn om een keer op een rollerbank te mogen staan zodat het een en ander gecheckt kan worden.... Is dat mogelijk?

Moos

Citaat van: innocenti op 30-10-2011 20:08:15
Citaat van: mehn op 30-10-2011 11:02:43
Citaat van: Moos op 30-10-2011 08:09:19
Tsja nu begin ik natuurlijk te twijfelen.

Dat hoeft niet. Een V70R uit 1998 heeft hydraulische klepstoters.
Misschien dat ik slecht lees, maar Moos heeft een 2,4R met 265PK. En die werden volgens mij niet geleverd in 98, maar eind 99/2000. Volgens mij hebben die blauwe kleppendeksels en grote kans op mechanische kleppen.

Moos, uit welk bouwjaar is je auto?

1998

Moos

Citaat van: innocenti op 30-10-2011 20:53:32
Citaat van: Ludo op 30-10-2011 20:35:11
Je hebt het bericht van de topicstarter voor.   ;)

Hier staat een link naar de bewuste V70R waar het nu over gaat: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24590.msg1111435.html#msg1111435
Had dus idd wat gemist. Geen flashlube voor deze

Zie advies van Agin hieronder wat betreft Flashlube...

Flashlube:   one advies is altijd kleppen smeeren  LPG is erg schraal en
de hitte gaat omhoog waar door de kleppen beschadigt kunnen worden .

KLOPT DIT? of is het een verkooppraatje?

mehn

Citaat van: Moos op 31-10-2011 10:38:59
Citaat van: innocenti op 30-10-2011 20:53:32
Citaat van: Ludo op 30-10-2011 20:35:11
Je hebt het bericht van de topicstarter voor.   ;)

Hier staat een link naar de bewuste V70R waar het nu over gaat: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24590.msg1111435.html#msg1111435
Had dus idd wat gemist. Geen flashlube voor deze

Zie advies van Agin hieronder wat betreft Flashlube...

Flashlube:   one advies is altijd kleppen smeeren  LPG is erg schraal en
de hitte gaat omhoog waar door de kleppen beschadigt kunnen worden .

KLOPT DIT? of is het een verkooppraatje?

Dit is niet nodig bij een V70 met hydraulische klepstoters.
Dit topic gaat eigenlijk over een V70 met vaste klepstoters, in dat geval is het wel "noodzakelijk".

Maar nogmaals: een V70 uit 1998 heeft hydraulische klepstoters en dan is Flaslube overbodig. Het kan geen kwaad, maar het hoeft zeker niet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BenC70ES

Ik denk dat van alle LPG rijders hier met hydraulische klepstoters er bitter weinig zijn die flashlube hebben geïnstallleerd...    sommige met behoorlijke km-standen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Moos

NinaPaul

kort maar krachtige uitleg,

kleppen en klepzetel zijn hetzelfde, de slijtage zal dus voor beide hetzelfde zijn, echter zal een motor met hydraulische stoters deze slijtage zelf "stellen" en zal je met vaste stoters zelf de kleppen moeten stellen.
Voor beide systemen is de werking van flashlube gelijk. het verminderd de slijtage.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Moos

Citaat van: NinaPaul op 31-10-2011 14:56:50

kleppen en klepzetel zijn hetzelfde, de slijtage zal dus voor beide hetzelfde zijn, echter zal een motor met hydraulische stoters deze slijtage zelf "stellen" en zal je met vaste stoters zelf de kleppen moeten stellen.
Voor beide systemen is de werking van flashlube gelijk. het verminderd de slijtage.

Kortom... Flashlube met hydraulische klepstoters is misschien overbodige luxe maar het kan gaan kwaad of schade aanrichten.
Beter voorkomen dan genezen?

)()()sT

Als jij het zo graag wilt. Het kost je alleen maar geld, ook de vloeistof moet je bijvullen, terwijl het totaal niet nodig is. Waarom zou je het dan doen ???

Marc O.

Citaat van: Moos op 31-10-2011 19:19:55
Citaat van: NinaPaul op 31-10-2011 14:56:50

Kortom... Flashlube met hydraulische klepstoters is misschien overbodige luxe maar het kan gaan kwaad of schade aanrichten.
Beter voorkomen dan genezen?

Welnee joh.

Er zijn twee Flashlube systemen:
1) Een systeem dat werkt op basis van vacuum in het inlaattraject. Nu ik dit opschrijf betwijfel ik eigenlijk of dat überhaupt wel op een turbo gaat werken? Anyway, als het wél werkt dan heb je een systeem dat je vrijwel wekelijks moet bijstellen om te voorkomen dat dat spul (à €20/liter) er veel te snel doorheen gejaagd wordt.
2) Er is sinds een aantal jaar een electronisch systeem, maar dat kost een kleine €400.

Kortom, bespaar jezelf de ellende en het geld als het niet écht nodig is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Moos

Nu weet ik het zeker! Geen Flashlube voor Moos! :eusa_naughty:

henry classic v70

Mijn Sandstone doet 't al 408dkm zonder......... ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

JvW

Ik heb zo'n flashlube-systeem gehad wat op het vacuum van het inlaattraject werkte. Dit omdat het nodig zou zijn (volgens de inbouwer die zijn boterham nog niet dik genoeg belegd vond).
De vloeistof wordt er vrij snel doorheen gejast als je niet uitkijkt en kost een vermogen. Mijn advies is ook: niet doen wanneer niet strikt nodig.