850 ombouwen van automaat bak naar schakelbak

Gestart door rodeorijder, 16-06-2010 17:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rodeorijder

Hoeveel werk is het om een automaatbak incl motor in een 850 te leggen die handgeschakeld is uitgevoerd?
Bedoel met name het pook gebeuren.
En hoe zit het met de computers?
Is dit alleen voor motor bestempt?

daytonawim

Gebruik de zoek functie eens, daar is vast iets over te vinden, schijnt veel werk te zijn.

Ps, je zelf voorstellen met foto's is hier ook graag gezien :-)

rodeorijder

okey bedankt voor de tip.
heb een 850 voor de rodeo maar helaas afgelopen weekend overleden vandaar de vraag omdat ik wel wat anders weet te liggen met automaat.

daytonawim

Als je er een complete donor auto naast zet moet het wel te doen zijn,
de kabelboom en ECU (computer) zullen ook nodig zijn.


Thijssie!

Je kan beter van een automaat een handgeschakelde auto maken. Omgekeerd is een best karwei. Is al heel veel over geschreven... ;)

rodeorijder

Oke dus van een schakelwagen een automaat maken is niet verstandig om te doen...
Waar zit hem het werk in dan? het veranderen van de midden konsul?
En als ik gewoon 2 handegeschakelde auto's van het zelfde bj heb hoef ik toch de kabelboom en ecu niet om te wisselen?

Thijssie!

Het is niet makkelijk aangezien de automaat ook aangestuurd moet worden door de ECU van de auto. Dat betekend dat de  kabelboom en de rest van de elektronica ( zoals o.a. kickdownschakelaar) ook overgezet moet worden. Das gewoon een hels karwei :eusa_shifty:


rodeorijder

oke dan is het mij duidelijk en denk ik dat ik wel gewoon opzoek ga naar een nieuwe rodeovolvo:p
maar neem aan dat het voor een motor niet uit maakt als die van achter een automaat weg haal en achter een schakelbak leg

Thijssie!

Citaat van: rodeorijder op 16-06-2010 19:04:02
oke dan is het mij duidelijk en denk ik dat ik wel gewoon opzoek ga naar een nieuwe rodeovolvo:p
maar neem aan dat het voor een motor niet uit maakt als die van achter een automaat weg haal en achter een schakelbak leg
Denk dat ie het zelfs wel lekker vind aangezien sommige mensen niet met een koppeling overweg kunnen :eusa_dance:

;D

Piere

Citaat van: rodeorijder op 16-06-2010 19:04:02
oke dan is het mij duidelijk en denk ik dat ik wel gewoon opzoek ga naar een nieuwe rodeovolvo:p
maar neem aan dat het voor een motor niet uit maakt als die van achter een automaat weg haal en achter een schakelbak leg

Ik denk dat de motoren wel dezelfde zijn, misschien op de ECU na  :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

rodeorijder

Denk dat ie het zelfs wel lekker vind aangezien sommige mensen niet met een koppeling overweg kunnen
dan kunnen ze ook beter maar niet aan crossen want dan zal het sturen ook niet veel zijn.

rodeorijder

Ik denk dat de motoren wel dezelfde zijn, misschien op de ECU na 


de ecu's kan ik wel omwissele als ik het zelfde type motor maar heb.
Wat zou zo'n motortje globaal nog kosten dan? de 2.5 20v bedoel ik dan he

Piere

Gewoon het standaard blok? Ik denk dat je met een euro of 800 wel genoeg hebt voor een goed exemplaar...
Kan het verkeerd op hebben ook ze, maar wy hebben voor een 10V met 180 000 km 750 betaald by de sloper, dus ik denk dat't niet zoveel gaat schelen :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/