aanschaf C70 2.5T 2000, iemand ervaringen

Gestart door LPGLE, 17-06-2010 21:36:54

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

Goedendag ,

Ik overweeg de aanschaf van een C70 2.5T

http://link.marktplaats.nl/339823569

Nu staat mij wat bij van vroegere topics ( kan ze niet terug vinden ) dat deze motoren last hadden( kunnen hebben)  van gescheurde cilinderbussen ?

Heb ik het goed dat de benaming 2.5T staat voor hydro stoters ? en 2.4T mechanische kleppen zijn ?
( lijkt mij 2.5T toch een voordeel op LPG, mechanisch stellen is bij nieuwe type's veel werk ...?  )

Kent iemand de auto in bovenstaande link als een NO-GO , of is er al iemand geweest en heeft de auto beoordeeld ?

Verder nog iemand aandachts punten ? Ik ga er morgen naar kijken .

ps.  nationale autopas klopt .

Alvast bedankt .

verburgh

Er staat op het forum een lijst waar je op moet letten bij aankoop  ;) Jammer dat hij LPG heeft en de prijs is wel wat hoog.

henry classic v70

Voor zo'n kmstand met lpg is de prijs redelijk te noemen; is ook een vraagprijs natuurlijk
Nieuwe gasinstallatie kost ook al snel €2500,=
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jan piet

Citaat van: verburgh op 17-06-2010 22:08:02
Er staat op het forum een lijst waar je op moet letten bij aankoop  ;) Jammer dat hij LPG heeft en de prijs is wel wat hoog.

Hoezo jammer? Als je wat meer rijdt is het de enige betaalbare manier om coupe te rijden  :eusa_think:
Prijs valt toch nog wel mee? En idd, het is een VRAAGprijs, dus onderhandelen maar  :eusa_dance:
Heeft een C dezelfde onderstel incontinentie als de gewone auto's rond de 2 ton? (lijkt mij van wel) dan daar iig even alert zijn!
Gr,JP

rifwachter

Je ook een aankoop keuring laten uitvoeren bij een dealer, weet je ook wat je koopt.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

LPGLE

ik heb berekend dat hij op LPG een stuk voordeliger is.
Bij Harrie Arendsen D'chem staat een vergelijkbare http://link.marktplaats.nl/352352419 , alleen dan op benzine en  2 jaar ouder , en daar zou dan nog lpg op moeten ( 30 dkm p/j)
Interieur geeft dan ook al snel de doorslag ....
::)

jan piet

Citaat van: LPGLE op 17-06-2010 22:31:23
heb berekend dat hij op LPG een stuk voordeliger is.
Bij Harrie Arendsen D'chem staat een verglijkbare http://link.marktplaats.nl/352352419 , alleen dan op benzine 2 jaar ouder , en daar zou dan nog lpg op moeten ( 30 dkm p/j)
Interieur geeft dan ook al snel de doorslag ....

Kan mij er veel bij voorstellen!
Gr,JP

verburgh

Ik heb geen verstand van LPG ofzo hoor,Maar volgens mij moet je om de zoveel km kleppen stellen en wat kost dat? en ik vindt het doodzonde een coupe op gas maar dat is mijn mening.

jan piet

Citaat van: verburgh op 17-06-2010 22:35:07
Ik heb geen verstand van LPG ofzo hoor,Maar volgens mij moet je om de zoveel km kleppen stellen en wat kost dat? en ik vindt het doodzonde een coupe op gas maar dat is mijn mening.

Waarom is het voor een coupe zonde en voor een sedan of station niet? Ik zie het niet  :eusa_think:
Alleen dat vuldopje in de bumper.... dat is zichtbaar  :eusa_doh:
gr,Jp

LPGLE

hydro klepstoters hoef je niet te stellen ,   rijd al 10 jaar op LPG met een 10v  en dat bevalt prima ( ook hydro stoters )

henry classic v70

Als je niets in te ruilen hebt zou je kunnen beginnen met €5750,= te bieden.
Met de vraagprijs houdt men over het algemeen rekening met inruil.........

Als er het type blok inzit met hydrostoters hoef je geen kleppen te stellen, is een topic over welk type blok wel en welke geen hydrostoters heeft (met foto's onder de afdekplaat van de bougies; zie je allerlei torxen dan zijn dat de inspektiegaten voor de kleppen > geen hydrostoters en zie je geen torxen > hydrostoters)

Bij bouwjaar 2000 weet ik het niet zo, zal je moeten kijken onder de afdekplaat

verburgh

Citaat van: jan piet op 17-06-2010 22:36:57
Citaat van: verburgh op 17-06-2010 22:35:07

Waarom is het voor een coupe zonde en voor een sedan of station niet? Ik zie het niet  :eusa_think:
Alleen dat vuldopje in de bumper.... dat is zichtbaar  :eusa_doh:
gr,Jp
Is mijn mening he  ;) een coupe is gemaakt als GT dus een sport auto en daar hoort geen gas in.

verburgh

Citaat van: LPGLE op 17-06-2010 22:38:10
hydro klepstoters hoef je niet te stellen ,   rijd al 10 jaar op LPG met een 10v  en dat bevalt prima ( ook hydro stoters )
Maar die C heb geen hydro hij is van 2000  ;)

LPGLE

het is wel een 2.5 T  , dat was ook mijn vraag .  Een 2.4T  is toch het nieuwere type blok ???
laat tenaam gesteld ???

henry classic v70

Daar kunnen nog heel goed hydrostoters inzitten