Repareren Raambediening 850

Gestart door pol2811, 18-06-2010 15:34:01

Vorige topic - Volgende topic

pol2811

Mijn raam van me roffel (links) gaat niet meer dicht. Hij haperde al een tijdje maar nu niets meer. Ik heb de schakelaar (voor spiegels en ramen) er uit gewipt maar hoe druk je de schakelaars uit hun behuizing?

En kan je de draden die omwisselen?

Dus de draadjes die voor het achterraam zijn los knippen, en de draden van het voorraam er op solderen, zodat je het raam bedient met de schakelaar van het achterraam?

Graag snel een reactie want het is best koud rijden met het raam open ;D ;D ;D ;D ;D

Groet Hans

jeroen74

Het is 1 unit, geen aparte schakelaars dus. Je kan eventueel gewoon 12V direct op de draden van de motor zetten zodat iig dicht gaat ;) Als dat niet werkt, dan moet je de deurbekleding verwijderen, motor eraf en op 1 of andere manier het mechanisme met de hand bedienen; dikke schroevendraaier of zoiets.

Waarschijnlijk is er een vuil contactje in de schakelaar dat wat schoongemaakt moet worden.

pol2811

Hoi heb de schakelaar-unit er uit gehaald en de draaden op de achterraam schakelaar gesoldeerd en het raam gaat weer dicht ;D

Heeft iemand een complete unit te koop? Mag zonder draadboom ik soldeer de draden er toch op....

Bedankt Hans

Maarten75

zoek hier op het forum eens naar "dirk 342" die heeft nogal eens wat onderdelen! ;D

arjen850

Citaat van: Maarten75 op 21-06-2010 22:36:05
zoek hier op het forum eens naar "dirk 342" die heeft nogal eens wat onderdelen! ;D

Hebt tie niet ;D

UserID6342

Klopt, zit tijdelijk even zonder raammechaniekjes met 4 schakelaars ;D