Geluidje bij dicht doen deur

Gestart door niwesa, 21-06-2010 11:24:52

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Dead lock is bedacht als anti diefstal systeem.
Als de dead lock is ingeschakeld is het knopje in de deur en de deurhendel aan de binnenkant losgekoppeld van de deurmechanisme. Hierdoor voorkom je dat als een dief bij een afgesloten auto het raam intikt dat ie dan de deur kan openen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

t_w

Citaat van: mehn op 21-06-2010 21:58:02
Als de dead lock is ingeschakeld is het knopje in de deur en de deurhendel aan de binnenkant losgekoppeld van de deurmechanisme. Hierdoor voorkom je dat als een dief bij een afgesloten auto het raam intikt dat ie dan de deur kan openen.

aha, duidelijk!

Maar wat is dan nog de functie van dat knopje in de deur? Als ie na 30 seconden toch 'onderbroken' wordt kunnen ze hem er toch net zo goed helemaal uitlaten?

mehn

Ik doe daar altijd de deur mee op slot als ik in de auto zit en de boel rond de auto niet vertrouw ;)

XC60 D4 AWD:

t_w

Citaat van: mehn op 22-06-2010 20:20:13
Ik doe daar altijd de deur mee op slot als ik in de auto zit en de boel rond de auto niet vertrouw ;)

:eusa_wall: Oja, niet aan gedacht...

UserID6342

Heb ik speciaal lock/unlock knopje voor ;D

niwesa

Citeerwat is de definitie van 'dead lock'?

Waar kun je aan herkennen of je "dead lock" er op hebt zitten? In het instructieboekje zijn ze er niet al te duidelijk over.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

UserID6342

raam losdoen, auto afsluiten, hand door raam heen naar even wachten (ca 1 minuut) en proberen deur van binnenkant uit met de handel te openen.  Gaat tie open geen deadlock, blijft tie dicht wel deadlock, lijkt me dan.

)()()sT

Citaat van: t_w op 22-06-2010 17:58:37
Citaat van: mehn op 21-06-2010 21:58:02

aha, duidelijk!

Maar wat is dan nog de functie van dat knopje in de deur? Als ie na 30 seconden toch 'onderbroken' wordt kunnen ze hem er toch net zo goed helemaal uitlaten?

Heeft een 850 dan ook een knop waarmee je vanbinnen alles dicht kan doen? Daar hoef je alleen op het pennetje te duwen dan hè?

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 23-06-2010 09:21:45
Heeft een 850 dan ook een knop waarmee je vanbinnen alles dicht kan doen? Daar hoef je alleen op het pennetje te duwen dan hè?
Ja hoor !

)()()sT

Aha!
Dat had ik niet in mijn ('97er) 850.

mehn

Citaat van: )()()sT op 23-06-2010 09:54:18
Aha!
Dat had ik niet in mijn ('97er) 850.

Dat is ook niet standaard in een 850.

XC60 D4 AWD:

UserID6342

Sorry Maikel is wel standaard in een 850, echter niet in de Nederlandse.  Je kunt de schakelaar zo bij de dealer bestellen, is allemaal geen punt en ze zijn standaard geleverd in Canada en Amerika met deze knop.  Engeland ben ik niet helemaal zeker van of deze daar er ook inzat al.

Zie ook:

http://www.swedishautoparts.com/850/volvo-850-switches.html

macdriver

Citaat van: Dirk342 op 23-06-2010 09:07:06
raam losdoen, auto afsluiten, hand door raam heen naar even wachten (ca 1 minuut) en proberen deur van binnenkant uit met de handel te openen.  Gaat tie open geen deadlock, blijft tie dicht wel deadlock, lijkt me dan.
en dan gaat voor dat je de deur open doet het alarm af ivm de aanwezige sensoren ;D

mehn

Citaat van: Dirk342 op 23-06-2010 12:07:30
Sorry Maikel is wel standaard in een 850, echter niet in de Nederlandse. 

Dan is het toch niet standaard...  ::)

:eusa_think:

Als het standaard is zit het in elke 850.

XC60 D4 AWD:

macdriver

zoals altijd bij volvo alles is optie niks standaard ;D :eusa_whistle: