Landbouwvoertuigen en smalle wegen.......

Gestart door henry classic v70, 23-06-2010 11:05:25

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Kom net bij Eric Steneker vandaan, heel globaal schat hij de schade in tussen €2000,= en € 2500,= :o
Dat had ik niet verwacht, ben benieuwd wat het bedrag is waar de schade-expert op uitkomt (dinsdag heb ik een afspraak met de schade-expert)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

petrolhead

Ik lees het nu pas. Kl*te zeg. Zonde van de mooie Volvo.
Succes met de afhandeling.

Easterboy

Pffffff,... echt balen...  :-[
Ik hoop dat deze situatie snel wordt afgehandeld, dit is errug vervelend natuurlijk.
Dit soort dingen geven altijd een hoop ellende.

elmarconi

Citaat van: henry classic v70 op 24-06-2010 10:14:27
Kom net bij Eric Steneker vandaan, heel globaal schat hij de schade in tussen €2000,= en € 2500,= :o
Dat had ik niet verwacht, ben benieuwd wat het bedrag is waar de schade-expert op uitkomt (dinsdag heb ik een afspraak met de schade-expert)

Heb een vergelijkbare schade gehad. Achterportier en achterscherm. 
Ook was de kokerbalk nog geraakt. Laag paaltje  bij wegrijden....
Was 3000;- euro, dus ik kijk er niet van op.
--
Autogas Inside . . .

jan piet

Citaat van: henry classic v70 op 24-06-2010 10:14:27

Het valt nog mee imo, er is nogal wat plaatwerk geraakt.... en dat randje bij het achterwiel is ook een leuke. Ik heb een offerte voor een nieuw achterscherm inlassen (bij een restaurateur / vakidioot) arbeid €1200 excl spuiten en voorbewerken...

Bouke

Dat is wel balen zeg :evil: maar ook ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Peter. Ik rij zelf ook voor mijn werk regelmatig met en trekker en je wil niet weten hoe de meeste andere weggebruiker op je reageren,zo van stop jij maar ff of duik jij maar in de kant met je dikke banden, of ik haal jou wel ff in op dat smalle weggetje enz.... mensn beseffen echt niet waar je mee rijdt en hebben alleen maar het ikke ik gevoel.Ik bedoel verder niks naar jou hoor Henry, maar zo zie ik het van uit mijn plek op de weg ;D

FGG

Citaat van: Bouke op 24-06-2010 21:56:02
Dat is wel balen zeg :evil: maar ook ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Peter. Ik rij zelf ook voor mijn werk regelmatig met en trekker en je wil niet weten hoe de meeste andere weggebruiker op je reageren,zo van stop jij maar ff of duik jij maar in de kant met je dikke banden, of ik haal jou wel ff in op dat smalle weggetje enz.... mensn beseffen echt niet waar je mee rijdt en hebben alleen maar het ikke ik gevoel.Ik bedoel verder niks naar jou hoor Henry, maar zo zie ik het van uit mijn plek op de weg ;D

Ik vind dat je als bestuurder van een landbouwvoertuig wel degelijk rekening mag houden met het overige verkeer. Ik rijd dagelijks op provinciale 80km-wegen en als je daar met een trekker of iets dergelijks zo'n 40km/u pruttelt met een sliert auto's achter je dan lijkt 't me een kleine moeite om even een P-plaats of een bushalte te nemen om de auto's voorbij te laten om vervolgens 20sec later je weg te vervolgen. Wat scheelt 't? Die 20sec stilstaan ipv 40km/u rijden. Ik heb 't tot nu toe 2x zien gebeuren, en dat siert ze dan wel.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Scooby Doo

Citaat van: FGG op 24-06-2010 23:24:06
Citaat van: Bouke op 24-06-2010 21:56:02

Ik vind dat je als bestuurder van een landbouwvoertuig wel degelijk rekening mag houden met het overige verkeer. Ik rijd dagelijks op provinciale 80km-wegen en als je daar met een trekker of iets dergelijks zo'n 40km/u pruttelt met een sliert auto's achter je dan lijkt 't me een kleine moeite om even een P-plaats of een bushalte te nemen om de auto's voorbij te laten om vervolgens 20sec later je weg te vervolgen. Wat scheelt 't? Die 20sec stilstaan ipv 40km/u rijden. Ik heb 't tot nu toe 2x zien gebeuren, en dat siert ze dan wel.

In theorie is dit heel mooi, maar in praktijk is dit een groot probleem. Je zet je effe aan de kant om die 20 auto's door te laten, en je wil terug de baan op, komt daar gegarandeerd een idioot afgevlogen flikkerend met die lichten e.d. want .... koning auto hangt toch niet achter zo'n boer zeker. Voor je het weet sta je een half uur aan de kant omdat niemand je nog de kans geeft om je weg verder te zetten. Als begrip en respect van 2 kanten komt is er geen enkel probleem, maar zoals gezegd theorie.

Nog een voorbeeldje:

Ik heb enkele jaren geleden bij on op het werk ook verschillende malen mee moeten inspringen op de huis aan huis ophalingen van papier en karton (huisvuilwagen). Zit je op een drukke baan op te halen, zet je effe op de bushalte om een deel verkeer door te laten, wordt het verder rood, en men zet zich gewoon naast de ophaalwagen om aan te schuiven, en zo gaat iedereen er verder lekker mee voor zorgen dat je gewoon niet verder kan met je werk. Wat leer je dan snel met dat werk? Juist ja, nooit helemaal van de rijban afzetten, altijd met een halve breedte op de rijbaan blijven staan, dan hebben de achterligger zicht genoeg (en meestal ook plaats genoeg) om je te passeren, en heb je met dat grote ding kans om je er terug tussen te wringen. Jawel wringen, of je staat er een uur later nog.

Een beetje rekening houden met elkaar zou het verkeer een pak sneller en vlotter laten verlopen. :eusa_whistle:
Puppy Power!!!

UserID6342

Helemaal mee eens.  Ook ik heb veel van doen gehad een aantal jaren geleden met reparatie van huisvuilniswagens, veegmachines, etc.  Je wilt niet weten hoe onbeschoft mensen zijn en de jongens totaal geen ruimte geven.  Als hun de auto strak langs de weg zetten, komen ze er never nooit meer tussen want iedereen heeft haast en idd koning auto moet er door.  Gewoon ziekelijk.

Ik heb die jongens altijd al de ruimte gegeven, maar sinds ik er zelf mee geconfronteerd werd is het alleen maar meer geworden en het respect naar die mensen toe alleen maar gestegen.  Die staan echt soms met gevaar voor eigen leven hun werk te doen.  En dan word er minachtend gezegd: 'ach, die vuilboeren ofzo'.  Kan me daar gruwelijk aan ergeren, maar dat is weer een ander topic.  

Dit ging om de onvrijwillige confrontatie van Henry's auto met een landbouwvoertuig :(

DeNNiS_

Idd scooby
Ik werk hier hele dagen in en heb het wel is gedaan aan de kant gezet om de sliert voorbij te laten...
En weet je wat je dan krijgt?? een middelvinger!!!
Daarna geraakte ik met moeite de weg terug op terwijl je op dat stukje met je auto er miss 2 min langer over doet
als normaal

Soms denk ik ook wel eens dat auto's te makkelijk zijn van ohh een trekker
Zeker in het passeren in smalle straatjes... liggen er sloten langs beide zijde?
Ga even zelf met je auto in de berm. waarom??
Antwoord is heel simpel een berm is niet zo sterk meestal

Rijd hier een auto over gaat dit vaak goed gaat een trekker door de berm met een gewicht van..........
Dan heb je kans op dat heel de berm kapot gereden word
Of trekker flikkert gewoon op zijn kant de sloot in

Ook merk ik vaak dat in de voorrangsregel van rechts of dat een machine op voorrangsweg rijd flink word over treden
schieten ze ineens met hun voertuig voor je de weg op van ik ben toch sneller
Helaas had een collega van me dit een keer waarbij de auto verkeerd schakelde
En de trekker niet meer kon remmen
Geef ik jullie te raden waar deze auto uitkwam... ik was blij dat er niet bij geweest ben

En zo zijn er nog meer dingen
Kijk iemand op een trekker of ander werktuig is zeker niet altijd onschuldig
Maar houd gewoon rekening met deze machines
Je zal ze minder tegen komen dan wij auto's als wij dan met al die auto's rekening moeten gaan houden?

Freakybaby

Citaat van: DeNNiS_ op 25-06-2010 11:48:07
Je zal ze minder tegen komen dan wij auto's als wij dan met al die auto's rekening moeten gaan houden?

Daar maak je een denkfout...
JIJ hebt als uitzondering rekening te houden met al die auto's ja. Dat klagen van vrachtwagenchauffeurs en andere profi chauffeurs van zware voertuigen is net zoiets als als automobilist klagen over fietsers in amsterdam.

Dat het gedrag van veel automobilisten beter kan ben ik helemaal met je eens. Dat het gedrag van veel vrachtwagenchauffeurs/bestuurder van landbouwvoertuigen beter kan ben je vast ook wel met mij eens.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

850estatetdi

[/quote]
wat maakt het uit dan dat je 40 rijd inplaats van 80 kom je een half minuutje later aan wat scheelt`t

henry classic v70

Iedereen die grote vrachtwagens of landbouwmachines bestuurt moet gewoon goed z'n werk kunnen uitvoeren en dat automobilisten daar rekening mee houden dat hoort wel zo.. oke, maar er zijn ook erg veel bestuurders uit deze tak van vervoer die echt overal sch**t aan hebben en echt wel denken "die gaan voor mij wel aan de kant omdat ik veel groter ben".
De uitwijk mogelijkheid is nihil van zo'n groot ding en daarom vind ik dat de bestuurder van zo'n voertuig bij onoverzichtelijke situatie's terdege rekening moet houden met het feit dat je het voertuig niet plotseling stop kan zetten en beperkt bent in uitwijkmanoeuvres.
Daarom denk ik dat (donderdag) de bestuurder van het landbouwvoertuig de situatie verkeert heeft beoordeeld en veel te hard de bocht om kwam zetten waardoor hij niet kon remmen en/of uitwijken. Had hij echter wel rekening gehouden met de verkeerssituatie dmv een aangepaste snelheid en beter uitkijken/opletten voor eventuele tegenliggers was er nooit een aanrijding geweest (had de landbouwmachine op tijd kunnen stoppen en had ik even achteruit kunnen rijden om deze te laten passeren wat op dat stuk van de weg regelmatig gebeurt als er bijv. 2 vrachtwagens elkaar moeten passeren)  
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Citaat van: 850estatetdi op 25-06-2010 15:53:35
wat maakt het uit dan dat je 40 rijd inplaats van 80 kom je een half minuutje later aan wat scheelt`t

Even zien: 35km met 40km/u of met 80km/u, da's dus een verdubbeling van mijn reistijd, 70min ipv 35min. Pfffff... :eusa_doh:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70 classic

Mwa
In principe heeft iedereen recht op de helf van de weg.
Maar in de praktijk is dit niet reeel.
Met eeen zware combi kun je de berm niet in.
Wat dan ?
Stoppen niet meer, niet minder.
Ik heb zo een beetje met alles gereden.
Tractor oogstmachines, dieplader combies.
Ik was altijd te lang, te hoog, te breed, te zwaar.
een chauffeur moet gewoon zorgen dat hij kan stoppen binnen de afstand die hij kan over zien, punt uit.
Verder een tractor kan mag niet harder dan 25.
Dus ze rijden al te hard.
Ik kan beter achter een tractor met 40 blijven dan achter een muts of hoed met 60 waar 80 is toegestaan.

verder respect.
We maken allemaal fouten.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.