Help! Afstellen dieselpomp!

Gestart door bluescoobie, 13-06-2010 14:24:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluescoobie

Het is gelukt om de timing dynamisch af te stellen. Het viel me op dat die eigenlijk al nagenoeg goed stond, ik hoefde maar ong een halve graad bij te stellen!

Uiteindelijk vond ik het lastigste van de hele klus nog het vastzetten van het pompriem-tandwiel op de nokkenas. Hierbij verdraaide de nokkenas toch telkens weer tov het tandwiel  en bleek bij controle de zaak niet netjes op tijd te staan. Ik blokkeerde het nokkenas tandwiel aan de kant van de pompriem, maar dat moet blijkbaar aan de distributie zijde. Dan sta je wel aan weerszijde van het blok te duwen, niet echt handig en je kunt niet genoeg kracht zetten.

Ik zoek nog naar een oplossing om 2 handen vrij te krijgen om het pompriem-tandwiel vast te zetten.

Er is een werkbeschrijving in de maak hoe ik het gedaan heb, wordt vervolgd!
Opel Kadett 1.3 LS==>Opel Kadett 2.0 GSI 8V==>Subaru Impreza 2.0 GTT==>Volvo 850 2.5 tdi Estate==>Volvo V70 2.4 D5

Robby72

De maandag wou de ik mijn pomprien ook vervangen maar ben van miserie ermee moeten stoppen. Ik kon gewoon niet uitmaken waanneer de motor op het bdp stond. In vadis was het eigenlijk niet echt duidelijk. Na een 2tal uren eindelijk gevonden waarop ik moet letten, nl markering aan trillingsdemper en aan het vliegwiel wat ECHT NIET duidelijk is. Daarna was mijn goesting eigenlijk over omdat ik zelf niet over een meetklok beschik. Ben echt wel benieuwd naar de how to...

bluescoobie

Robby ik zie dat je een V70 type II hebt, dus niet met de VAG d5252t motor maar de volvo motor. Daar ben ik op dit moment niet bekend mee, maar ik kan me voorstellen dat de procedure lijkt op die van de d5252t motor.

Helaas zit ik op dit moment erg krap in mijn tijd door een aanstaande vakantie en wat klussen thuis. Als je tot 2de helft augustus kunt wachten met het vervangen met de riem wil ik je tegen die tijd wel helpen tegen een gepaste vergoeding.

Waarom vervang je trouwens alleen de pompriem? Is de distributieriem onlangs nog vervangen? Het is handiger om alles ineens te doen, anders moet de pompriem er toch weer af als je de distributieriem gaat doen.
Opel Kadett 1.3 LS==>Opel Kadett 2.0 GSI 8V==>Subaru Impreza 2.0 GTT==>Volvo 850 2.5 tdi Estate==>Volvo V70 2.4 D5

ed

Volgens mij heeft hij een S70 tdi, dus wel de VAG motor. De Volvo D5 motor is lekker simpel om te doen. Alleen de distributieriem vervangen en op tijd zetten. De rest wordt elektronisch geregeld.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

bluescoobie

Oww Ok Ed in dat geval heb ik niks gezegd. Dusssss....Robby.....welke motor heb je?
Opel Kadett 1.3 LS==>Opel Kadett 2.0 GSI 8V==>Subaru Impreza 2.0 GTT==>Volvo 850 2.5 tdi Estate==>Volvo V70 2.4 D5

850estatetdi

ik ben gisteren met mijn oude volvo waar me ouders nu in rijden naar pul geweest in urk. die hebben alles erg netje op tijd gezet en afgestelt en de loopt weer als een nieuwe en dat voor 5 tientjes

Bas850

Toch naar Pul, ja is het rijden toch wel waard om daar heen te gaan. Het is even dringen tussen al dat Mercedes en VW spul maar het werkt daarna wel weer en niet duur.

bas
"to finish first, you first have to finish"

850estatetdi

ja zeker een beste man die weet waar die het over heeft en niet zo is van het is bijna goed kan wel nee het is goed of niet

Robby72

 :eusa_think: Even voor de duidelijkheid: ik heb een S70 dus de VAG diesel onder de kap. Geduld is geen enkele probleem... enkel start de wagen soms niet zo lekker (eens om de 10 keer) waarvoor ik de afstelling van de pompriem verdenk.