Verloop antennekabel: standaard naar HU-655

Gestart door Viper850, 24-06-2010 12:38:31

Vorige topic - Volgende topic

Viper850

Allereerst:
Ik ben terug van weggeweest. Na twee 850's (2.5 20v sedan en daarna T-5 estate) heb ik afgelopen jaar een 407sw geprobeerd ( :eusa_wall: :eusa_wall: nooit moeten doen). Heb deze door omstandigheden weg moeten doen en ben sinds vorige week in het bezit van een nette V70 tdi automaat uit 1998, met een respectabele km-stand van 430.000km. Zal de auto binnenkort even "officieel" herintroduceren in "Wie ben ik".

De kwestie:
Heb zojuist een HU-655 bigfront gekocht (geleverd in S40/V40) om mijn huidige verschikkelijke roze verlichte JVC autoradio te vervangen. Helaas zonder bekabeling. Een verloopje van de iso-stekkers naar de HU-655 heb ik reeds gevonden bij een automaterialenzaak (bij de dealer Helpman Groningen waren ze wederom bijzonder behulpzaam, NOT!!!). Nu zit ik echter met een probleem wat betreft de antenneaansluiting, zie onderstaande afbeeldingen:

Heb dus een verloopje o.i.d. nodig. Heb deze tot op heden nog niet kunnen vinden. Iemand een idee? Ik weet dat er meer mensen zijn met een HU-655 of HU-605.

En een probleem met de cd-wisselaar aansluiting:

Zelfde verhaal, ook een verloopje nodig.

Btw: Deze autoradio staat erg mooi in de middenconsole. Zal tzt wel even een foto plaatsen.

BVD

thuur

De wisselaar is een JVC kabel, dan gaat nooit werken.

Ik snap niet waarom je de Volvo wisselaarkabel bij de antennekabel afbeeld?

Had je al op eBay gezocht?

Gr 8)

Viper850

OK, dan is het dus nu duidelijk dat de linker stekker op de 1e afbeelding die van de volvo wisselaar is. Begrijp ik het goed dat die dus onder de bestuurdersstoel uitkomt?

Wisselaar is niet perse meer nodig, verkoop ik wel samen met de JVC autoradio (nog belangstellenden)?

Zal afbeelding 1 aanpassen...

Viper850

Hmm, denk dat ik deze moet hebben:

EBAY!! Dank thuur! Zal eerst eens kijken of ik hier in de buurt iets dergelijks kan vinden, ga namelijk zondag op vakantie...

-D©©©L-

In de radio zit een GT5-2S-HU (F)  stekker. Het bovenstaande verloopje past inderdaad in de radio, maar er moet nog wel een adapter aan de zijde van de antennestekker bij.

Viper850

Marco, zeker weten dat deze GT5-2S-HU (F) stekker in de HU-655 past?
Zo ja, dan ga ik deze GT5 stekker bestellen en ik heb het verloopje naar de originele antenne zojuist gekocht. Wordt zo langzamerhand wel een aardig prijskaartje:

- € 25,- voor iso naar HU-655
- € 5,-   voor adapter antenne iso m > f
- € 15,- voor GT5-2S-HU (F)

Maar dan heb je (ik) wel een mooie radio...

Viper850

Hij is inmiddels getest. Doet het goed, mooi geluid, eenvoudig in gebruik. Echter, er is toch een probleem, nl. de instellingen worden niet onthouden. Elke keer na aanzetten moet ik opnieuw de code invoeren etc. Dit terwijl er toch echt een gele memorykabel aangesloten lijkt te zijn. Of moet het een andere kleur kabel zijn?

elianmars

Geel is volgens mij van de verlichting. Is er niet een oranje kabel?

Ik kan het fout hebben, hoor  :eusa_shhh:

Viper850

Heb  even gekeken wat er op staat:
geel = 12v batteryconstant
oranje = dash light illumination

beide zijn aangesloten 

-D©©©L-

Blijft er op die gele draad ook spanning staan na het afschakelen van het contact ?

Viper850

Citaat van: -D©©©L- op 25-06-2010 09:23:47
Blijft er op die gele draad ook spanning staan na het afschakelen van het contact ?

Nog niet getest. Zal eens kijken of ik nog een gaatje kan vinden voordat ik zondag op vakantie ga.

Het is een kabelboom met meerdere stekkers en kabels, waarvan een aantal dus niet gebruikt worden. De foto hieronder geeft de aansluiting weer waarin dus de iso-kabels (vanuit de middenconsole) op aangesloten worden. Foto is niet heel scherp helaas, maar het is in ieder geval te zien dat 3 pinnetjes niet gebruikt worden.

thuur

Zitten in dat stukje ISO draadboom twee losse stekkers, geel en rood? Zo ja, dan die twee even verwisselen.

Gr ;)

Viper850

Citaat van: thuur op 25-06-2010 12:39:05
Zitten in dat stukje ISO draadboom twee losse stekkers, geel en rood? Zo ja, dan die twee even verwisselen.

Ikke niet begrijp...  ???
Verwisselen met de huidige geel en rood in de stekker zoals afgebeeld?

thuur

Jeroentjuh

Ik heb nog wel zo'n antenne verloopkabel liggen  ;)